גאדג’טי מסקר: עכבר Gigabyte Aivia M8600

העתיד כבר כאן, כך לפחות נראה מעיצוב העכבר של חברת Gigabyte – ענקית החומרה הטיוואנית. השאלה שמטרידה את מוחי היא האם העיצוב העתידני באמת מסתיר מאחוריו עכבר על רמה או שמא מדובר בעוד פלופ מתוצרת המזרח הרחוק? כל זאת ועוד – בכתבה המלאה.

עיצוב שנות ה-2000

ובכן, על עיצוב הקופסא ענקית החומרה הטיוואנית תקבל ממני ציון 5 מתוך 5. הסיבה פשוטה – אריזה כזאת עוד לא ראיתם. מדובר בצינור גלילי ארוך ויפה המעוצב ללא חת. האריזה המיוחדת נראית תחילה כמו אריזה של פד לעכבר ובהחלט לא כאריזה של עכבר מחשב. התכנים המוצגים על האריזה מספקים לנו את כל המידע הרלוונטי בצורה מעניינת וחדשנית ובניגוד לחברות אחרות, לא תמצאו עליה המלצות של גיימרים.

אז מה כן נמצא על האריזה? לא יהיה ניתן להתעלם מהלוגו של חברת Gigabyte שמימין לו ניצבת לה כוונת טלסקופית שדרכה כביכול הלוגו “מסתכל” על היריב. מתחת לכוונת, מופיע בצבע זהב מבריק שמו של העכבר. בכדי לגרות אותנו עוד יותר, הכניסה החברה בעיצוב הקופסא מידע על חיי הסוללה הכתוב בצורה של 5 יתרונות של העכבר במצב אלחוטי, בתוספת נתונים טכניים (במספר שפות) על הטכנולוגיה בה נעשה שימוש.

כשפותחים את הקופסא מתברר שהצינור מתחלק לשני חלקים: האחד שמכיל את הצרור, והשני בו נמצא העכבר לבדו. בצינור העליון נמצא העכבר שמונח על גבי פלסטיק שמחזיק אותו כדי שלא יתפרק לנו, חס וחלילה, במהלך המשלוחים ברחבי העולם. הפלסטיק דק וקל מאוד, אך בהחלט מחזיק את העכבר בצורה כזאת שלא יוכל לזוז. מאחורי העכבר ישנה מדבקה  אשר מסבירה לנו כיצד לחבר את הסוללה הנטענת, איך להסיר את המדבקה מהן וכו’. בצינור התחתון נמצא הצרור כשהוא יושב בצורה רגילה בתוך הגליל, כאשר מעליו נמצא מן עיגול קרטון ובתוכו דיסק.

ללא ספק עיצוב מרשים ביותר. ואים שהושקעה מחשבה רבה במוחו של המעצב בכדי לגרום לנו לקחת את המוצר גם אם בהחלט אין לנו מושג איך העכבר נראה.

הצרור

כפי שציינתי, הדיסק הוא בעצם הדבר הראשון בו אנו פוגשים בעת פתיחת חלק הצרור. מתחת לדיסק, מסתתר תיק קטן ויפה מבד שרוכסנו סגור כיאה לכל חברה שרוצה להיות בטופ העולמי של ציוד לגיימרים. בתוך התיק נמצא לו מטען שהוא גם החיישן האלחוטי, 2 כבלי USB עם חיבור PLUG מיוחד כדי לחבר בקלילות את הציוד למחשב, כאשר כבל אחד מיועד למטען / חיישן והכבל השני מיועד למקרה בו אנו מעוניינים שהעכבר שלנו יהיה חוטי ולא אלחוטי. בנוסף, אנו מקבלים סוללה נוספת שמחזיקה עוד כ-50 שעות עבודה, מה שמקנה לנו בסך הכל כ-100 שעות עבודה בלתי פוסקת. החברה דאגה להוסיף גם מדבקות רגליים רזרביות (סקטים, בשפת הגיימרים) אשר יהוו תחליף לרגליים הנוכחיות במקרה ויישחקו או יהרסו בדרך כלשהי. לצד התיק הקטן, ישנו דף הוראות הפעלה פשוט וקל להבנה עם תמונות ברורות וגדולות, כך שאפילו האדם הכי פחות מבין יוכל לתפעל את העכבר בקלות.

גם הצרור, מקבל ממני 5 מתוך 5.

זה מטוס?! זה אווירון?! זה Gigabyte Aivia

עיצוב העכבר מזכיר מאוד את הרכבים מהסדרה “ספיידרמן 2099” – ממש כמו חללית קטנה. בחלקו הקדמי של העכבר ישנו מקום מיוחד לחיבור חוט ומעליו זוג לחצנים עשויים מחומר איכותי ונעים למגע. ביניהם, ישנה גלגלת מחוספסת שלא נוכל “לחוות” באמצעותה החלקות מיותרות בזמן “מאקרו” במשחק. הגלגלת משמשת גם בתור זוג כפתורים נוסף כאשר אפשר להזיזה ימינה ושמאלה, כך שאנחנו מרוויחים זוג כפתורים לביצוע פעולות משחק נוספות.

מתחת לגלגלת 4 נורות לד, כאשר שלוש העליונות מתפקדות כמדד בקרה של מצב סוללת העכבר והאחרונה נועדה להשלמת העיצוב. כששלושת הנורות מרצדות אחת אחרי השנייה, אנו יכולים להיות בטוחים שהעכבר נמצא בטעינה, אם הן לא מרצדות, כנראה שהעכבר לא נמצא בטעינה או לא יושב טוב על המטען. לנורות בקרת הטעינה ישנם 4 מצבים שונים: כשהסוללה טעונה במלואה – שלושת הנורות ידלקו עד אשר הסוללה תגיע לרמה של 60%; במצב הבא, עד ל-30%, רק 2 נורות ידלקו; מכאן ועד ל-10%, תידלק נורה אחת בלבד; במצב של פחות מ-10%, שלושת הנורות יתחילו להבהב.

לנורות ישנו תפקיד נוסף, כאשר כל אחת מהן תראה את רגישות העכבר – במצב המקסימאלי, כל 4 הנורות (כולל התחתונה ביותר) יפעלו ואילו במצב הכי נמוך – רק אחת תפעל. בכדי להבדיל בין מצב הרגישות לבין מצב הטעינה, החברה צבעה את הנורות בירוק לטעינה ובאדום לרגישות. בכדי לעבור בין רמה לרמה של מצב הרגישות, ישנם משני צידי הנורות כפתורי פלוס (+) ומינוס (-) איתם אפשר לשחק במצבים ללא כל בעיה.

בחלקו האחורי והדי מאכזב של העכבר נמצאת הסוללה. למה מאכזב? -משקל העכבר כולל הסוללה הוא 148 גרם, זאת אומרת שאין סיכוי כלל שהעכבר יהיה קל יותר או שיהיה ניתן לשנות את משקלו – וזהו חיסרון גדול לגיימרים שאוהבים עכברים קלים. חברת Gigabyte לא השכילה ליצור “משקולות” למי שרוצה להשתמש בעכבר כחוטי, ובכך קיבלנו עכבר ששוקל בכל מצב 148 גרם (ללא סוללה שוקל העכבר 110 גרם). “אבל מה הבעיה, הרי אפשר להוציא את הסוללה”, בטח אמרתם לעצמכם. אז נכון, אפשר, אבל אז העכבר לא יהיה נוח כלל ויהיה אפילו מכוער להפליא.

בשני צידיו של העכבר ישנם עוד זוג כפתורים אשר יכולים לשמש ככפתורי WINDOWS או ככפתורי שליטה במשחק, הכל נתון לבחירתכם. במקום שבו אנחנו מניחים את אצבעותינו, ניתן להבחין ולהרגיש את ההתאמה לימניים ושמאליים כאחד – מה שמוסיף יתרון גדול לעכבר על פני עכברי גיימינג אחרים. בקצרה, נעבור גם לחלקו התחתון של העכבר, בו ממוקמות 4 רגליים, זוג רגליים גדולות אשר ממוקמות למעלה, ולמטה עוד זוג רגליים קטנות שממוקמות בצידיו של העכבר. ההחלקה של העכבר פשוט מעולה על גבי כל משטח ואני אישית לא ראיתי הבדלים בין משטח מחוספס לבין משטח חלק, וגם ללא משטח כלל. עוד בחלקו התחתון נמצא כפתור המיועד להוצאת כבל ה- USB ואני חייב להדגיש שלי אישית היה די קשה להוציא אותו משם, משום מה הפטנט המוצלח הצריך ממני בסופו של דבר לנתק באופן מוחלט את הכבל מהמחשב כדי שאוכל להתווכח ביתר קלות עם הכבל הסורר.

במרכז נמצא חיישן 6,500DPI (בין הגבוהים ביותר שניתן למצוא היום) כאשר הוא מגיע על ערך של 5,600 כברירת מחדל ואילו הדרייבר מוסיף לו עוד 900. רק בכדי להבין את המהירות, דמיינו מסך 150 אינץ’ עצום אשר מחובר אליו מחשב ואותו עכבר שמחובר למחשב מצליח לעבור מקצה אחד לקצה השני של המסך תוך שניה אחת בלבד – פשוט מטורף. החיישן משתמש בטכנולוגיה הנקראת Twin Eye ומספקת דיוק מרבי – טכנולוגיה שראיתי רק בעכברים של Gigabyte.

בצידו הימני של החיישן המעולה נמצאים שני מחברי טעינה, כך שבמשך הלילה אנחנו יכולים לישון בשקט בידיעה שהעכבר נטען בשביל יום המחר. חיסרון במצב האלחוטי הוא האבסורד בו לא נשים לב שהסוללה נמצאת לקראת סוף חייה, כשהעכבר ייתקע פתאום. לכן המלצתי היא להטעין את הסוללה השנייה במקביל (נדון על כך בהמשך) ובכך להיות בטוחים שהעכבר ימשיך לבעוט גם אם הוא לקראת סוף חיי הסוללה שלו. מתחת לאזור הטעינה ישנם שני חריצים אשר מחזיקים אותו על עמדת בכדי שלא יחליק ומהבדיקה שערכתי, באמת ממש קשה לגרום לו להחליק.

עמדת העגינה

עמדת העגינה משמשת לשני תפקידים – גם לטעינה וגם כחיישן אלחוטי פשוט ומדויק. מדובר בקובייה יפה בצבע שחור עם לוגו גדול מאוד של Gigabyte. בחלקה האחורי ישנה כניסת USB ועמדת טעינה לסוללה בלבד כך שאם נרצה להשתמש בעכבר ותוך כדי להטעין את הסוללה השנייה, זה בהחלט אפשרי – ואף רצוי. בחלקה העליון, כפי שכבר ציינתי קודם, ישנם תופסנים למניעת החלקה, מחברי טעינה וכפתור אדום/ירוק – אשר מסמן באדום כאשר דבר לא נטען וירוק מסמן שמתבצעת טעינה. מתחת לכפתור ישנו לחצן CONNECT שבעצם מחפש התאמה בין החיישן לעכבר. מהירות החיישן האלחוטי היא 1000 הרץ – יש שיגידו שזה מעט ואף יראו עכברים עם תדר יותר מהיר. אני רוצה להדגיש שלא הרגשתי אפילו פספוס אחד בזמן משחק ואף חוויתי דיוק מרבי במצב אלחוטי. העכבר עצמו וגם המטען שלו מגיעים עם כבלי USB2 אשר עטופים בבד ומסוגננים עם הלוגו של החברה.

על הפן הטכנולוגי, מקבלת החברה 4 נקודות מתוך 5.

דרייבר מדליק

בצד הדרייבר אני חייב לציין שבוצעה השקעה ללא עוררין. הדרייבר מנצל את יכולת העכבר לזכור 5 פרופילים שונים באמצעות זיכרון מובנה של 32KB אשר קל מאוד להחלפה באמצעות לחיצת כפתור, אותו אפשר להגדיר בדרייבר. הדרייבר מעוצב לא רע, אך ראינו דרייברים מעוצבים בצורה טובה יותר, כגון אלו של חברת ROCCAT. בקרת שליטת צבע הלדים נמצאת בצורה די מעצבנת בחלקו העליון של הדרייבר כך שבמבט ראשון לא ברור מה הם הצבעים האלו ובכלל, אילו צבעים מסתתרים מאחורי הקוביות.

בנוסף מציע הדרייבר לדלג בין מצב חיסכון ומצב גיימינג; לבחור התאמה ליד ימנית או שמאלית; לתכנת כפתורים בצורה פשוטה ויעילה; ליצור פרופילים ולהחליף ביניהם בלחיצת כפתור; לשלוט על רגישות העכבר בשני מצבים – מצב משחק ומצב חוץ-משחק; שליטה במהירות הגלילה ודיוקה; בסביבת המשחק הרגשנו דיוק רב והצלחנו לדלג בקלות ממצב אחד למשנהו.

על הדרייבר אתן 4 נקודות מתוך 5 רק בגלל שמדובר בדרייבר פשוט וקולע.

סיכום

אני יכול לספר לכם עוד ועוד על העכבר המופלא הזה, אבל לא בטוח שאצליח להעיבר את המסר עד הסוף. העכבר אומנם לא הכי קל, אבל הוא בהחלט נעים, מדויק, איכותי ומלא הפתעות. אין לי ספק שאתם הגיימרים תהנו מעכבר הדור החדש הזה במחיר שווה לכל כיס – 450 שקלים עם ביצועים מהגבוהים ביותר.

ציון – 4.5 + פרס המומלץ


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים