דיווח: PlayStation 5 לא תגיע לפני 2020

לוגו פלייסטיישן

לאחרונה התרוצצו ברשת כמה שמועות נמרצות אודות ה-PlayStation 5. לפי שמועות אלו, הדור הבא של הקונסולה המצליחה של סוני צפוי להגיע עוד השנה. עם זאת, בירור שנערך באתר Kotaku מצביע על כך שה-PlayStation 5 האמיתית עוד לא קרובה כלל להגיע לצרכנים, ככל הנראה. ב-Kotaku הזכירו גם יעד מעורפל להשקה בשנת 2020. דיווח זה לא זכה לתגובה רשמית מטעם סוני.

מקורות שונים הטוענים כי הם מכירים את תוכניותיה של סוני גורסים כי ה-PlayStation 5 לא תושק ב-2019, ובטח שלא ב-2018. עם זאת, לפי מקורות אלו, תוכניות להשקת חומרה משתנות כל הזמן. “בפרויקט מרובה-שנים, הרבה דברים יכולים לקרות ולהשפיע על לוח הזמנים, בין אם מדובר בדחיה או הקדמה”, ציין מקור אחד. “סוני כנראה בדקה כל תאריך אפשרי. הכל תלוי בתזמון הטוב ביותר, לדעתם, מבחינת החומרה”. עוד נטען כי מהלכים מאת מתחרים כמו ה-Xbox יכולים לגרום לשינוי בתוכניות.

לא כל השמועות חסרות ביסוס: לפי תחקירן Kotaku, מתברר כי ייתכן שערכות פיתוח מוקדמות אכן הגיעו למפתחי משחקים שונים. ערכות פיתוח שכאלה יכולות להיות רק מחשב, שאינו נראה כלל כמו הקונסולה, אולם יש בו מעבד ויחידת עיבוד גרפי המתאימים לאלו שיגיעו בסוף ב-PlayStation 5. מטרתן של ערכות מסוג זה היא לתת מושג ליצרני המשחקים לגבי מה יהיה אפשרי עבורם בעתיד, כך שיוכלו להתאים את תכנון הפרויקטים שלהם לחומרה בדור הבא.

“ערכות פיתוח מוקדמות מאוד הן בדרך כלל מחשב אישי (PC) עם המעבד וה-GPU [של הקונסולה]”, אמר אחד המקורות הבקיאים בפיתוח הקונסולות של סוני. “הן לא נראות כמו שום דבר. אולי יש להן לוח אם מותאם באופן מיוחד, אולי הן פשוטו כמשמעו מחשב אישי. סוני רוצה לתת אחד או שניים כאלה למפתחים המובילים כדי שיוכלו לראות מה יהיה אפשרי בעתיד, לתכנן מה הם יכולים לעשות במשחק שלהם בהתבסס על כך.”

גרסאות “ביניים” של הקונסולות הנוכחיות, ה-PlayStation 4 Pro וה-Xbox One X, עוררו השערות בתעשיית הגיימינג לפיהן סוני ומיקרוסופט נוקטות בגישה שונה לפיתוח החומרה כעת. האם ה-PlayStation הבאה תהיה עוד שדרוג לדור הנוכחי, או מכשיר חדש לחלוטין? הרושם של מפתחים רבים הוא שהקונסולה הבאה של סוני אכן תהיה קפיצה לדור חדש, PlayStation 5, שתוכל להפעיל משחקים שלא יעבדו על ה-PlayStation 4. כך או כך, סביר להניח כי יש זמן עד שנשמע על המכשיר החדש באופן רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים