חידוש HD לשני משחקי Shenmue הראשונים יגיע למחשב האישי ולקונסולות

צילום: סגה

המשחקים Shenmue 1 ו-2, שני כותרים פופולאריים ושאפתניים של קונסולת ה-Dreamcast, יגיעו בגרסאות HD משודרגות לשחקני ה-PlayStation 4 ול-Xbox One. בנוסף, בפעם הראשונה, משחקי Shenmue יגיעו גם למחשב האישי. כך נמסר בהכרזה מאת חברת סגה, יצרנית ה-Dreamcast לשעבר, ומפיצת המשחקים.

המשחקים הראשונים בסדרת Shenmue, ששוחררו לקונסולת הדרימקאסט של סגה ב-1999 (המשחק הראשון) וב-2001 (המשחק השני), היו מבין המשחקים השאפתניים ביותר באותה התקופה. המשחקים ניסו לחקות את המציאות בצורה ריאליסטית ככל הניתן עם חופש פעולה מרשים, סביבות מציאותיות שניתן לחקור, אפשרות להכנס למבנים ומגוון פעילויות שניתן להשתתף בהן.

הסיפור עוקב אחר ריו הזוקי (Ryo Hazuki), אמן לחימה צעיר שעושה את דרכו בעולם Shenmue המורכב במטרה לנקום את רצח אביו. השחקנים צריכים לאסוף רמזים, לשוחח עם דמויות רבות במשחק, ובסופו של דבר גם להילחם, כמובן. את הרמזים צריך לאתר בעולם פתוח עם שעון אמיתי, מעברי יום ולילה, ואוכלוסיה שלמה במשחק אשר חיה את חייה, מחוץ לפעולות השחקן. במובנים רבים, Shenmue היה חלוץ בסוג המשחקים שהפכו לפופולאריים עם הגעתו של GTA III, בשנת 2001.

נראה כי חובבי Shenmue יכולים לצפות לשדרוג משמעותי של המשחקים. המשחקים ירוצו ברזולוציה גבוהה, על מסך רחב. שחקני המחשב יקבלו אפשרויות גרפיקה מתקדמות. נראה כי למשחק הוכנסו גם שינויים בממשק ובשליטה, כך ששחקנים מודרניים יוכלו לשחק בנוחות – אולם אם תרצו, האפשרות להשתמש בשליטה כמו במשחקים הישנים תהיה זמינה גם כן. לבסוף, נראה כי השחקנים יוכלו לבחור בין שמע יפני לאנגלית.

מסגה נמסר באופן רשמי:

זו הגרסה האולטימטיבית של הקלאסיקות העל-זמניות הללו, חווית ה-Shenmue הטובה ביותר עד היום. הגרסה החדשה תישאר נאמנה למשחקים המקוריים, אולם עם אפשרויות מודרניות כמו התאמת רזולוציה לבחירת השחקן, אפשרות בחירה בין שליטה מודרנית או קלאסית, אפשרויות גרפיקה למחשב האישי, ממשק משתמש מעודכן, וכן האפשרות לבחור בדיבוב אנגלי או יפני.

החידוש למשחקי Shenmue 1 ו-2 צפוי להגיע עוד השנה. התזמון אינו מקרי: החברה המפתחת את המשחקים, Shibuya Productions, עובדת גם על משחק חדש בסדרה לאחר שסיימה קמפיין למימון המונים בהצלחה רבה, לפני כמעט שלוש שנים. גיוס הכספים לפרויקט, ששמו Shenmue 3, הכניס למעלה מ-6 מליון דולרים. החברה הדגישה שוב את התחייבותה לספק את Shenmue 3 ב-2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים