ה-Switch נפרצה: נינטנדו לא תוכל להיאבק בפריצה עם עדכוני תוכנה

קונסולת נינטנדו סוויץ'

קונסולת הדגל של נינטנדו – ה-Switch, נפרצה: שתי שיטות פריצה (Exploits) כבר פורסמו. הפריצה נעוצה בתכנון של החומרה, שלא ניתן לתקן מבלי להחליף רכיב ספציפי באופן פיזי. לכן, נינטנדו לא מסוגלת לתקן את הפריצה באמצעות עדכוני תוכנה, גם אם תשחרר עדכונים שיקשו על הפורצים. הדרך היחידה לתקן את הפריצה היא להחליף את רכיב החומרה הבעייתי.

הפריצה מתאפשרת הודות לרכיב של nVidia. במצבים מסוימים, תוקף מסוגל להשתלט על הרכיב עוד בטרם נעשו בדיקות אבטחה כלשהן, ולמעשה לקבל שליטה מלאה על מעבד המכשיר. נכון לעת זו, הפורצים מסוגלים להריץ לינוקס על המכשיר ולקבל גישה מלאה לחומרה, ונראה כי בקרוב גם תתאפשר הרצת משחקים פיראטיים על המכשיר. בסרטון המצורף ניתן לראות דוגמה לכך.

הפרצה הגיעה מהצוות המנוסה fail0verlow. לדברי הצוות, הם תכננו להפיץ את הפרצה בשלב מאוחר יותר, אולם החליטו להקדים את המהלך לאחר שגילו כי צוותים אחרים הצליחו להבין את הפרצה באופן עצמאי, ומידע הקשור לנושא החל לדלוף לאינטרנט. לדבריהם, fail0verlow לא תומכים בפיראטיות, ומעדיפים שהאפשרות להשתלט על המכשיר תשמש רק להרצת יישומים לגיטימיים (homebrew).

מה נינטנדו יכולה לעשות

בטווח הקצר, נינטנדו לא יכולה למנוע את הפריצה כלל, אולם באפשרותה לעדכן את מערכת ההפעלה כך שיהיה קשה יותר לפורצים להריץ קוד לא-חתום, או לסמן מכשירים פרוצים. אלו שיפרצו את המכשיר יוכלו לגלות כי קשה יותר להריץ משחקים פיראטיים בגלל אבטחה מוגברת ברמת התוכנה. עם זאת, יש להדגיש כי הפורצים עדיין יוכלו לשנות את מערכת ההפעלה, ונסיונות שכאלה להקשות על הפורצים יהיו לכל היותר גורם מעכב, אך לא אמצעי מנע.

בטווח הרחוק, נינטנדו יכולה להחליף את מעבד ה-Tegra X1 שבאמצעותו מתאפשרת הפריצה מלכתחילה. ואכן, נמצאו עדויות לכך שנינטנדו מתכננת להחליף את הרכיב לגרסה חדשה בעתיד, כך שניתן יהיה לסגור את פרצת האבטחה. על הדרך, נינטנדו כנראה שוקלת להרחיב את זיכרון המכשיר מ-4GB ל-8GB. עם זאת, החלפה זו נוגעת רק לקונסולות שיגיעו למדפים בעתיד, ובעלי ה-Switch הנוכחיים לא יושפעו מכך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים