וואווי מסתבכת: נחשדת בסחר בלתי חוקי עם איראן

מחלקת המשפטים של ארצות הברית פתחה בחקירה נגד Huawei הסינית, זאת בעקבות חשד כי החברה מקיימת קשרים עסקיים בלתי חוקיים עם איראן. העונש המקסימלי בגין עבירה מסוג זה, אם יוכח בסופו של דבר שאכן בוצעה, הוא גירוש מידי של מוצרי החברה מאדמת ארה“ב – ללא מגבלת זמן או אפשרות לערעור.

את הפרטים על קיומה של החקירה מספקים מקורות אנונימיים בקבינט האמריקני לעיתון הוול סטריט ז‘ורנל, ונכון לעכשיו עדיין לא ידוע במה בדיוק מואשמת וואווי, באיזה שלב נמצאת החקירה או מתי בוצעה לכאורה העבירה. חשוב לציין שחקירות מסוג זה יכולות לארוך כמה שנים, ובמצב שכזה, רשאית מחלקת המשפטים להטיל הגבלות זמניות על החברה – אם וכאשר היא תמצא לנכון.

ניתן לשער כי תזמון ההדלפה על קיום חקירה נגד Huawei איננו מקרי, שכן רק לפני שבועיים הטילה לשכת המסחר בארה”ב איסור על מכירת שבבים מתוצרת אמריקנית לחברת ZTE הסינית שנחקרה ונמצאה אשמה בהפרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן. הרשויות בארה“ב מוטרדות מאד מצמיחתן המהירה של היצרניות הסיניות, ואלו נמצאות תחת זכוכית מגדלת מאז 2012.

בינתיים אין כל איסור או הגבלה על פעילותה של וואווי בארה“ב, אולם פרסום הידיעות על החקירה הנערכת בארה“ב גרם לבהלה בקרב המשקיעים והשותפים, שהחלו למכור את המניות שלהם ואף לבטל עסקאות סחר עתידיות. וואווי מצידה, שחררה תגובה פוליטית ומנסה להרגיע את הרוחות – ”וואווי עומדת בכל החוקים החלים באזורים בהם היא פועלת – כולל חוקי הסחר של האו“ם, ארה“ב והאיחוד האירופי“.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים