מיקרון ו-Cadence מציגות את זיכרון ה-DDR5 הראשון בעולם

לוח ניסוי DDR5 (מקור cadence) לוח ניסוי DDR5 (מקור cadence)

חברת Cadence ומיקרון (Micron) שיתפו פעולה והציגו אב-טיפוס פעיל לזיכרון DDR5-4400 הראשון בעולם, כשחברת Cadence אחראית על בקר הזיכרון ל-DDR5 ואילו Micron על שבבי הזיכרון עצמם בנפח 8Gb שיוצרו בתהליך ה-7nm על ידי חברת TSMC. הזיכרון החדש הגיע למהירות של 4400MT/s, שיפור של כ-37.5% לעומת שבבי ה-DDR4 של היום.

הדגש והחידוש הגדול הצפוי בזיכרונות ה-DDR5 הוא הגדלת נפח הזיכרון עם המעבר לשבבי 16Gb, כששיפור מהירות הזיכרון הוא תוצר לוואי של השיפורים הטכנולוגיים ולא ההתמקדות של התקן החדש. אב הטיפוס של זיכרון ה-DDR5 עבד במתח נמוך יותר בהשווה ל-DDR4, זה מסתכם ב-1.1v בלבד, ומגיע לשיהוי CAS (ר”ת Column Access Strobe latency) גבוה של 42. עם זאת, יש לזכור כי מדובר באב-טיפוס בלבד בשלב זה וערך ה-CAS צפוי לרדת בהמשך.

זיכרון DDR5 נסיוני (מקור cadence)
זיכרון DDR5 נסיוני (מקור cadence)

חברת Cadence צופה כי זכרונות ה-DDR5-4400 יהיו התקן הראשוני למהירות זכרונות ה-DDR5 כשתקן DDR5-6400 מהיר יותר יגיע בשלב מאוחר יותר. החברה צופה כי מערכות DDR5 ראשונות יגיעו לשוק בשנת 2019-2020 עם צפי עקיפה בנתח השוק של זכרונות ה-DDR5 בהשוואה ל-DDR4 בשנת 2022.

צפי שוק ה-DDR (מקור cadence)
צפי שוק ה-DDR (מקור cadence)

בעוד שארגון JEDEC האחראי על ייצור תקן ה-DDR5 עדיין לא סיים את העבודה על התקן וצפוי לעשות זאת רק לקראת סוף קיץ 2018, הזיכרון של חברת Cadence ו-Micron מהווה נקודת מפנה בשוק הזכרונות עם הצגה ראשונה של מודול DDR5 פעיל, עכשיו יש רק לקוות שהצפי של החברה יתממש ונוכל לראות בשנה הבאה זכרונות DDR5 זמינים למכירה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים