אנדרואיד בחודש מאי 2018: גרסת אוראו מותקנת על יותר מ-5% מהמכשירים

אנדרואיד אוראו (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אמש (ג’) חשפה גוגל תכונות חדשות שיגיעו לגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה לטלפונים, Android P, אשר עתידה לצאת בגרסתה הסופית במהלך הרבעון השלישי של השנה הנוכחית. בעוד מועד ההשקה של זו מתקרב, רושמת הגרסה הנוכחית, אנדרואיד אוראו, הישג קטן כאשר זו מותקנת כעת על מעל 5% מהסמארטפונים מבוססי אנדרואיד, כך על פי הנתונים האחרונים שמפרסמת החברה.

בסיכום החודש הקודם דיווחה גוגל כי גרסת אוראו הותקנה על 4.6% מהמכשירים, בעוד בחודש מאי מגיעה זו ל-5.7%. העליה נזקפת לזכותה של גרסת אנדרואיד 8.0, בעוד עליה מתונה יותר הגיעה לגרסה האחרונה ששוחררה, אנדרואיד 8.1.

אף הגידול בהתקנות של גרסת אוראו, זו לא היחידה שמציגה גידול בהשוואה לחודש הקודם, כאשר גרסת אנדרואיד 7 נוגט אף היא רושמת עליה קלה מ-30.8% בחודש שעבר ל-31.1% בחודש מאי. גרסת מרשמלו (6.0) רושמת ירידה של חצי אחוז ותופסת כעת 25.5% מנתח השוק וגרסת לוליפופ תופסת כעת נתח שוק של 22.4% ומציגה ירידה קלה של חצי אחוז.

גרסאות אנדרואיד בחודש מאי 2018
תמונה: גוגל

Project Treble שהציגה גוגל בשנה שעברה עתיד לספק מענה לבעיית העדכונים האיטיים לגרסאות חדשות של מערכת ההפעלה בעתיד. רק אתמול הציגה גוגל גרסת בטא למערכת ההפעלה Android P, זו ניתנת להתקנה על מגוון רחב יותר מבעבר של מכשירים הודות ל-Project Treble ותומכת במכשירים מבית סוני, שיאומי, וואן פלוס, נוקיה ועוד.

חלק בלתי נפרד מתכנית העדכונים החדשה שמור ליצרניות חומרה כמו קוואלקום, אשר הכריזה אף היא על תרומתה לשיפור אפשרויות השדרוג למערכות הפעלה חדשות כמו Android P. החברה הודיעה כי חלק מהפלטפורמות שלה, בהן Snapdragon 845, Snapdragon 636 ו-Snapdragon 660 כבר עודכנו עם תמיכה בצד התוכנה על מנת שיוכלו לעזור ליצרניות סמארטפונים לבצע עדכונים מהירים למערכת ההפעלה החדשה עד שיגיע זמן השקתה.

ככל שיעבור הזמן ויותר ויותר מכשירים יצאו לשוק באופן מבנה עם גרסאות מערכת ההפעלה התומכות בפרוייקט (אנדרואיד 8.0 ומעלה), כך אנו מצפים לראות שינויים תכופים ומשמעותיים יותר בטבלה החודשית של גוגל, אשר בשלב זה עדיין מציגה מצב בעייתי בצד העדכונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים