גוגל עשויה להציג שעון חכם ראשון בסדרת Pixel בסוף השנה

Snapdragon Smartwatch

כנס המפתחים האחרון של גוגל, ה-Google I/O 2018, התמקד בצד התוכנה ושירותי הרשת באופן מובהק, מה שמשאיר פתח לכמות הכרזות מכובדת באירוע החומרה שנוהגת החברה לערוך לקראת סוף השנה, בו אנו עשויים לראות לראשונה הכרזה על שעון חכם שיצטרף לסדרת מוצרי הפיקסל, לצד מכשירי ה-Pixel 3, ה-Pixel 3 XL ודור שני לאוזניות ה-Pixel Buds.

דרך ציוץ ששיגר מדליף המובייל הסדרתי לחשבונו בטוויטר, חשף אוון בלאס (ealveaks@) כי גוגל עשויה להציג שעון חכם ראשון שימותג תחת סדרת הפיקסל באירוע החומרה השנתי שלה. פרטים אודות השעון החכם לא נחשפו, אולם בכיר יצרנית השבבים קוואלקום, פאנצ’ה קדיה (Pankaj Kedia),  האחראי על חטיבת המוצרים הלבישים בחברה, חשף לאחרונה בראיון פרטים אודות מערכת השבבים הבאה שמייצרת החברה ותגיע אל השוק בסתיו הקרוב, בין ספטמבר לדצמבר, בדיוק בזמן להכרזה של גוגל.

על פי דבריו של קדיה בראיון לאתר Wearable.com, עם העדכון הבא למערכת השבבים שמה קוואלקום דגש על ההתאמה הטוב ביותר לפלטפורמה אליה היא מיועדת – שעונים חכמים. הדבר אומר שנוכל לזכות לתמיכה טובה יותר של חיישנים בזמן פעילויות ספורטיביות ושיפור משמעותי בחיי הסוללה.

הפלטפורמה החדשה צפויה להגיע בתהליך ייצור עדכני יותר, זאת בהשוואה לייצור בתהליך בגודל 28 נאנו-מטר עבור שבב ה-Snapdragon 2100 שהציגה קוואלקום ב-2016. קדיה אף מוסיף כי החל מעתה והלאה, כל השבבים הייעודיים של החברה יגיעו עם רכיבי בלוטות’ ו-WiFi באופן מובנה, כאשר שבבים המיועדים למוצרים ספורטיביים יגיעו עם רכיב GPS מובנה וחלק מהמוצרים יכללו גם רכיב LTE.

בהתחשב בכך ששבביה של קוואלקום נוכחים ברבים מהשעונים החכמים מבוססי אנדרואיד כיום, ניתן להניח כי אם אכן נזכה לראות את שעון ה-Pixel Watch הראשון, זה יגיע עם שבב העיבוד החדש למוצרים לבישים עליו תכריז קוואלקום בהמשך השנה. צד מעניין נוסף צפוי להגיע בצד פיתוחי התוכנה של גוגל עם עדכונים למערכת ההפעלה Wear OS שיגיעו לצד הכרזה כזו או אחרת על שעונים חכמים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים