לקראת דדפול 2: מי הם קייבל ודומינו בכלל?

דומינו וקייבל (תמונה: Marvel) דומינו וקייבל (תמונה: Marvel)

לא פשוט לאהוב סרטי קומיקס. זה מתחיל להפוך לסוג של עבודה. הרי פעם יכולנו פשוט להנות מעוד גרסה של באטמן בלי להסתבך, ולהמשיך עם החיים שלנו. עכשיו אנחנו מותקפים שוב ושוב, מכל צד, על ידי גיבורים חדשים, שפותחים אותנו לעוד ועוד עולמות של עוד ועוד גיבורים. וגם כשאנחנו חושבים שאנחנו מכירים עולם כלשהו, הוא עדיין מצליח להפתיע אותנו.

קחו את האקס-מן למשל. גדלנו על הסדרה המצוירת, והצעירים בינינו גדלו על הסרטים שרצים כבר קרוב לעשרים שנה. אנחנו מכירים את וולברין, מגנטו ואקסבייר, ועוד כמה עשרות מחבריהם ואויביהם. נדמה שבעולם הזה ספציפית כבר אין הפתעות גדולות… אבל אז מגיע דדפול, ומקבל סרט משלו. מי הכיר את דדפול הזה בכלל? הוא היה מין חיקוי-ספיידרמן מוזר כזה שהופיע פה ושם ב-9gag. אבל מהר מאוד ראיין ריינולדס הפך אותו לסנסציה – והוא נהייה לאחד המוטנטים הבולטים והאהובים ביותר בקולנוע. ואז, בסוף הסרט, הוא בא ומבטיח ש”קייבל יופיע בסרט הבא.” הכל טוב ויפה, אבל מי זה קייבל בכלל?! הרגע הכרנו את דדפול, יש לו חברים?!

אז כן, מסתבר שיש, ויותר מאחד. גילינו את זה כשהפוסטרים התחילו להשוויץ בדומינו. לא הספקנו עוד להפנים את קייבל, וכבר דחפו לנו את דומינו. מי זאת? מה הולך פה?! כמה מוטאנטים אפשר לדחוף לסרט אחד?! אז זהו, שהנסיון מראה שדי הרבה, ואנחנו נראה עוד כמה וכמה גיבורים, נבלים ואנטי-גיבורים ב”דדפול 2″ (Deadpool 2), שמגיע לבתי הקולנוע בישראל בעוד כמה ימים. נתמקד אבל כרגע בשניים החשובים ביותר – דומינו וקייבל.

אפקט הדומינו תמיד פועל לטובתה

סיפור הרקע של המוטנטית המכונה דומינו לא מפותח יותר מדי. מדובר בשכירת חרב שפעלה בחבורה שכונתה “השישיה” (The Six Pack), קבוצת שכירי חרב אלימה ואכזרית במיוחד. לא בשונה מדדפול עצמו, דומינו לא מרושעת, היא פשוט לא בוחלת באמצעים. היא גם מוטאנטית בעלת יכולת לא מבוטלת.

דומינו (תמונה: Marvel)
דומינו (תמונה: Marvel)

שמה האמיתי של דומינו הוא נינה ת’ורמן, והיא תוצאה של ניסוי ממשלתי שמטרתו הייתה לייצר נשק רב עצמה דרך רביה מלאכותית של מוטאנטים. מתוך כל הנחקרים בניסוי, דומינו הייתה היחידה ששרדה – אך הכוחות שלה נראו לא מספיק משמעותיים, ולכן הניסוי כולו נחשב לכשלון. היא כמובן לא תסכים עם זה, בהתחשב בזה שהכוחות שלה יעילים לה במיוחד.

מה הכוחות שלה? ההסבר הקצר הוא שיש לה הרבה מאוד מזל. ההסבר המורכב יותר הוא שהיא גורמת למזל – היא פשוט לא לגמרי מודעת לזה. דברים אפשרים אבל ממש, ממש לא סבירים קורים בטווח הראייה שלה, דברים שתמיד משנים את הסיטואציה שלה לטובתה.

קל לראות כמה הכוח הזה יכול להיות גם הומוריסטי, ולכן החיבור של דומינו עם דדפול הוא טבעי. טבעי גם שהיא הפכה לדמות כה אהובה, כאשר הכוחות שלה מתחברים היטב עם המראה הייחודי שלה, שמתבטא בין השאר בכתם לידה מאוד גדול ובולט על הפנים שלה. בסרט תגלם אותה זאזי ביטס (Zazie Beetz) מהסדרה “אטלנטה”.

זאזי ביטס כ"דומינו" מתוך "דדפול 2" (תמונה באדיבות פורום פילם)
זאזי ביטס כ”דומינו” מתוך “דדפול 2” (תמונה באדיבות פורום פילם)

אבל בואו נלך כמה צעדים אחורה – כי הדמות החשובה ביותר ב”שישיה” המדוברת היא לא אחר מאשר קייבל – המוטאנט מהעתיד.

רגע… מה?

קייבל ומלחמת המשובטים

סקוט סאמרס, המוכר לכם יותר כמוטנט סייקלופס, התחתן בסופו של דבר. ולמרות שאהבתו תמיד הייתה נתונה לג’ין גריי, גריי מתה, ואז הפכה לפיניקס, ואז מתה שוב או משהו בסגנון, אז להתחתן איתה לא היה מבטיח. במקום זאת הוא מצא אהבה עם אישה בשם מדלין פריור, שהייתה דומה לג’ין גריי מאוד, ולכן טובה מספיק בשביל סקוט. הדמיון הזה לא היה מקרי, כי בהמשך התברר שמדלין פריור היא שיבוט של ג’ין גריי עצמה, אבל זה סיפור לפעם אחרת.

לסקוט ומדלין נולד תינוק, ולתינוק הזה הם קראו ניית’ן, או בשמו המלא ניית’ן כריסטופר צ’ארלס סאמרס. התינוק נולד עם כוחות על מוטאנטיים, כמובן – יכולות טלקינטיות ופסיכוקינטיות חזקות מאוד. במילים אחרות הוא יכל לקרוא מחשבות, ולהזיז דברים בכוח הרצון שלו בלבד. אלא שבגיל צעיר מאוד הוא הודבק במזיד בוירוס טכנולוגי אלים, וכל כוחותיו מנוצלים כדי לשמור על גופו חי.

עם הגיל, ניית’ן, שלקח את הכינוי קייבל, נאלץ להחליף חלקים מגופו בגלל הוירוס האלים. אחת מעיניו ואחת מזרועותיו מכאניות, והן מהוות תחליפים פחות אפקטיביים של כוחותיו המקוריים – במקום טלקינזיס יש לו זרוע חזקה במיוחד, ובמקום טלקינזיס יש לו עין מכאנית שיכולה לראות דברים שעין רגילה לא מסוגלת. לא מדהים אבל זה מה יש. ולמה הוא זקוק לכוחות האלה בעתיד הנפלא והאידאלי? כי העתיד, כמובן, לא מופלא ואידאלי, ולקייבל יש גם אויב אחד נורא – הוא עצמו. בערך.

ג'וש ברולין כ"קייבל" מתוך "דדפול 2" (תמונה באדיבות פורום פילם)
ג’וש ברולין כ”קייבל” מתוך “דדפול 2” (תמונה באדיבות פורום פילם)

כאשר ניית’ן היה צעיר, הוא שובט כחלק מתהליך הטיפול בוירוס שלו. התהליך הצליח על הילד המשובט, שהיה בריא ופיתח את כל אותם כוחות שניית’ן לא מצליח לנצל. וכמו שקורה לעתים קרובות עם שיבוטים שמוצלחים יותר ממך, הם נהיים מרושעים. כה מרושעים שהם חוזרים אחורה בזמן, לזמן שלנו, כדי לנצל את הטכנולוגיה העתידנית שלהם ולהיות נבלים ממש, ממש מוצלחים. ניית’ן/קייבל לא אהב בכלל את הרעיון שהשיבוט שלו ישליט טרור על העולם, אז הוא חזר אחורה בזמן גם בעצמו. הוא חזר עם כמה חברים, וגייס גם כמה לוחמים “מקומיים”, ודומינו ביניהם.

לקייבל יש לא מעט הרפתקאות בזמן שלנו, ואחת המוקדמות שבהן נקראת “קייבל ודדפול” – סדרת קומיקס לא ארוכה שהיא זו שביססה את דדפול כדמות אקשן הומוריסטית. לכן כל מעריץ של דדפול מהתקופה ההיא מכיר את קייבל לא פחות ואולי אפילו יותר טוב מאת שכיר החרב האדום, ושיתוף הפעולה ביניהם נראה כהכרחי.

קייבל ודדפול בפוסטר לסרט "דדפול 2" (תמונה באדיבות פורום פילם)
קייבל ודדפול בפוסטר לסרט “דדפול 2” (תמונה באדיבות פורום פילם)

מי שישחק את קייבל בסרט הוא ג’וש ברולין (Josh Brolin). כן, אותו ג’וש ברולין שמשחק את ת’אנוס ב”הנוקמים: מלחמת האינסוף“. אבל לא סביר שתהייה לזה התייחסות כלשהי בסרט. כלומר, ב”דדפול”? מה הסיכוי? (ווינק אמוג’י).

קומיקס לחוד, סרט לחוד

חשוב לזכור ששלושת הדמויות המדוברות אמנם חדשות יחסית, אבל עדיין קיימות כשלושה עשורים, מתחילת שנות ה-90. בקומיקסים קרה להן הרבה, הרבה מאוד. בסרטים, מנגד, חוץ מדדפול שאר הדמויות בכלל לא קיימות. מה בדיוק מהסיפורים שלהן והכוחות שלהן יהגר לעולם הקולנועי? די ודאי שלא הכל. מה בדיוק יגיע גם למסך הגדול נגלה בסוף השבוע הקרוב, כש”דדפול 2″ יעלה סוף סוף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים