משפחת ה-Google Home (תמונה: גוגל)

הרמקולים החכמים של גוגל מציגים צמיחה מהירה מול המוצרים המתחרים של אמזון

אמזון הייתה השחקנית המשמעותית הראשונה שהציגה רמקול חכם המשלב את העוזרת הקולית אלכסה (Alexa) ומאפשר לתקשר עם זה לצורך ביצוע פעולות שונות ולשם יצירת תקשורת עם מוצרים חכמים אחרים בסביבה הביתית. לפיכך, אין הדבר מפתיע כי הרמקולים החכמים של אמזון תופסים נתח שוק משמעותי למדי ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, אם כי נראה שהמוצר המקביל של גוגל, המשלב את ה-Google Assistant, תופס תאוצה במהירות.

על פי סקר שערכה חברת המחקר Strategy Analytics, זינק נתח השוק של גוגל בתחום הרמקולים החכמים ב-709% משנה לשנה, כאשר ברבעון הראשון של 2018 תופסים מוצרי החברה 26.5% מנתח השוק העולמי. על פי נתוני הסקר, גוגל שלחה 2.4 מיליון רמקולים חכמים במהלך הרבעון הראשון של השנה, זאת לעומת 300 אלף רמקולים בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

אמזון עומדת בראש רשימה זו עם נתח שוק מרשים של 43.6% ועליה של 102% במשלוחי הרמקולים בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2017, כאשר על פי הסקר רושמת זו נתוני משלוחים של 4 מיליון יחידות ברבעון. הצמיחה המהירה של גוגל בקטגוריה, לצד צמיחתן של שחקניות נוספות בתחום, הובילה לירידה משמעותית בנתח השוק של אמזון בתחום הרמקולים החכמים, כאשר בשנה שעברה אחזה החברה 81.8% מנתח השוק.

Google Home Mini מול Amazon Echo Dot (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)

Google Home Mini מול Amazon Echo Dot (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)

פתיחה חזקה ל-HomePod של אפל

ברשימה הכלולה בסקר נוכל למצוא גם את השחקניות החדשות יותר בתחום הרמקולים החכמים, אלו עליבאבא, אשר מחזיקה נתח שוק של 7.6% עם נתוני משלוחים של 700 אלף יחידות, אפל, שמחזיקה נתח שוק של 6% עם משלוח 600 אלף יחידות ברבעון ושיאומי, שמחזיקה נתח שוק של 2.4% עם משלוח 200 אלף יחידות ברבעון.

הרמקול החכם של חברת אפל, ה-HomePod, הושק רק ב-9 בפברואר, כך שעבור החברה האמריקנית מדובר בנתונים חלקיים בלבד עבור הרבעון הראשון של השנה. מדובר בפתיחה מרשימה בהשוואה לשוק שכל כולו זכה למשלוחים של 9.2 מיליון יחידות במהלך הרבעון. לעומת זאת, הרמקול החכם של חברת עליבאבא הושק לפני קרוב לשנה ובמחיר אטרקטיבי הרבה יותר מזה של ה-HomePod (כ-80 דולר מול 350 דולר).

הרמקול החכם של שיאומי, ה-Mi AI Speaker, נחשף גם הוא לפני כשנה ובמחיר של כ-45 דולר. מאז, הספיקה החברה להציג גרסה קטנה יותר של הרמקול, ה-Mi AI Speaker Mini, המוצעת במחיר נמוך אף יותר (כ-27 דולר), אם כי זו הושקה רק בתחילת חודש אפריל ולפיכך לא נכלל בנתוני המשלוחים המוצגים עבור הרבעון הראשון של השנה.

משלוחי רמקולים חכמים רבעון ראשון 2018

מקור: Strategy Analytics

אף שהנתונים מציגים היכן עומדות היצרניות הגדולות בתחום הרמקולים החכמים, אין הדבר מעיד על נתח השוק של העוזרות החכמות בתחום הרמקולים החכמים. הסקר מציין 1.3 מיליון משלוחי רמקולים במהלך הרבעון אשר תופסים נתח שוק משמעותי של 13.9%, אם כי לא ניתן לדעת באילו מוצרים מדובר.

את Alexa של אמזון ו-Google Assistant של גוגל ניתן למצוא במגוון מוצרים שפותחו על ידי חברות צד שלישי, כך שייתכן ונתוני נתח שוק הרמקולים החכמים בהתייחס לעוזרות הקוליות עצמן יהיו שונים מאלו המופיעים בטבלה המפרטת אודות חברות המייצרות את הרמקולים.

מקורות
Android Authority
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות