אוסף בעיות בגרסת אפריל 2018 של ווינדוס 10

לוגו ווינדוס 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

עדכון אפריל 2018 אותו שחררה חברת מיקרוסופט (Microsoft) למערכת ווינדוס 10 הצליח ליצור לא מעט תקלות למשתמשים השונים, ובעוד שבהתחלה דובר על תקלות עם כונני SSD של אינטל, כעת מתברר שרצף הבעיות גדול עוד יותר.

עדכון של מערכות הפעלה הוא דבר גדול. בניגוד לתיקונים שמשוחררים באופן קבוע, עדכון גדול מבצע שינויים מהותיים יותר בתוך מערכת ההפעלה, ובעוד שסביר שיהיה באגים לחלק מהמשתמשים השיטה בה עובדת מיקרוסופט – שחרור עדכונים במעגלי משתמשים שונים טרם ההשקה הרשמית, נועד להוריד את כמות התקלות אותם יחוו משתמשים רגילים. הפעם, ככל הנראה, ההליך השתבש ולהלן רשימה חלקית של התקלות שהגיעו כתוצאה מכך:

בעיות בהתקנת עדכון אפריל 2018

  • חוסר תאימות למחשבי Alienware – מספר משתמשים במחשבי חברת Alienware מקבלים הודעת שגיאה בזמן התקנת עדכון אפריל 2018 שמוסרת כי אי אפשר להתקין את הגרסה על מחשב עם כרטיס מסך יעודי נפרד. נכון לרגע זה הבעיה אותרה במחשבי Alienware 13 R3, Alienware 15 R3/R4, Alienware 17 R4/R5.
  • תקלות עם כונני SSD של אינטל וטושיבה – בנוסף למידע המוקדם על בעיות עם כונני SSD של אינטל מסדרות 600P ו-6000P, עולה כעת כי תקלה זהה קיימת גם עם כונני טושיבה מדגמי Toshiba XG5 ו-Toshiba BG3.
  • הופעת מחיצה חדשה – באג שאותר בחלק מהמקרים גורם להופעת מחיצה חדשה של כ-500Mb המוגדרת כמחיצת OEM שלא ניתנת להסרה וגורמת להתראות חוסר מקום למרות שלא ניתן למצוא בתיקיה כלום.
  • שינוי גרסאות ווינדוס – מספר משתמשים דיווחו כי אחרי השדרוג גרסת מערכת ההפעלה השתנתה באופן עצמאי מ-Pro ל-Family או מ-Pro ל-Enterprise.

בעיות בתוכנות אחרי עדכון אפריל 2018

  • תוכנות מפסיקות לעבוד – חלק מהישומים דוגמת Chrome ו-Firefox קפאו אחרי העדכון ולא היו שמישים. נכון לרגע זה מיקרוסופט שחררה את תיקון KB4103721 שאמור לפתור את התקלה.
  • חנות האפליקציות של מיקרוסופט לא מתקינה – במקרה של חלק קטן של המשתמשים לחצן ההתקן בחנות האפליקציות של ווינדוס לא מבצע התקנה של האפליקציות.

בעיות בהגדרות אחרי עדכון אפריל 2018

  • הפעלה מהירה (Fast Startup) – מדובר על הגדרה המאפשרת הפעלה מהירה יותר של מערכת ההפעלה ובעוד שרבים יעדיפו שהיא תהיה מופעלת, ניתן היה לבטל אותה. העדכון החדש כופה את ההפעלה המהירה.
  • גישה למיקרופון ומצלמה – משתמשים של תוכנות רבות שהשתמשו במיקרופון והמצלמה של המחשב לפני העדכון גילו שאחריו התוכנות לא מסוגלות להשתמש בהם. במקרה הזה לא מדובר בבעיה, אלא בהגדרת פרטיות מוגברת של ווינדוס שחוסמת באופן מובנה את הגישה למיקרופון והמצלמה ויש צורך לאפשר לתוכנות להשתמש בהם.
  • הגדרות רמקולים – חלק מהמשתמשים מדווחים כי העדכון מאפס את ההגדרות האישיות שלהם לרמקולים בהם הם משתמשים.
  • מקלדת ושפה – חלק מהמשתמשים מדווחים כי העדכון הוסיף להם את השפה האנגלית בהגדרות ארה”ב ללא אפשרות הסרה או בחלק מהמקרים, לאחר שהשפה מוסרת היא חוזרת לבד.

בעיות בשימוש אחרי עדכון אפריל 2018

  • סייר קבצים – חלק מהמשתמשים מדווחים כי אחרי העדכון סייר הקבצים המובנה של ווינדוס קורס בהפעלה.
  • מסכים כחולים – עדכון אפריל נדחה עד הרגע האחרון לאחר שהתגלו בעיות שגרמו למסכים כחולים (BSOD) ודרשו תיקון, ולמרות זאת, חלק מהמשתמשים דיווחו כי עדכון הגרסה גורם להופעת מסכים כחולים באופן אקראי.

אין ספק שעדכון מערכת ההפעלה הוא דבר חשוב שפותר לא מעט בעיות, אך לפעמים עדיף לחכות מעט זמן עד שכל הבאגים שלא אותרו בבדיקות המקדימות לשחרור יתוקנו. כמו שניתן לראות במקרה של עדכון אפריל 2018, למרות שהחברה ניצלה את הזמן עד הרגע האחרון על מנת להוציא גרסה נטולת בעיות הן עדיין מתרחשות בחלק מהמקרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים