דיווח: Essential מפסיקה את ייצור המכשיר הבא, החברה עשויה להימכר

Essential Phone Essential Phone

לאחר שהכריזה על הסמארטפון הראשון מתוצרתה בשנה החולפת, עומדת חברת הסטארט-אפ Essential, אותה מוביל ממציא מערכת ההפעלה אנדרואיד, אנדי רובין, למכירה. על פי דיווח בלומברג, לפחות חברה אחת כבר מתעניינת ברכישתה. על פי הדיווח, החברה מציעה לקונים הפוטנציאלים את כל רכיבי החומרה אשר השיקה עד היום, כולל פטנטים רשומים, עוזרת חכמה לבית אשר תוכרז בשנה הבאה ועוד.

עם זאת, מחפש מנכ”ל הסטארט-אפ, אנדי רובין, חלופה ברעיון שונה. במקום למכור את החברה כולה, לחפש יצרן אחר מהנוכחי (Foxconn), מה שיפטור את החברה מיצירת המכשיר בעצמה, אך עדיין ייאפשר את התערבותה בפיתוח המכשיר. את מימון הסטארט-אפ מלכתחילה מצא רובין בחברות כמו אמזון, Tencent, ו-Redpoint Ventures. החברות המוזכרות השקיעו ב-Essential סכום מצטבר של כ-300 מיליון דולר, מה שהקפיץ את שוויה הכולל לכמיליארד דולר.

כתגובה לרעש בתקשורת, פרסם רובין ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו הוא אומר כי:

“אנחנו תמיד מייצרים מספר מוצרים באופן מקביל ואנחנו תמיד מעדיפים לבטל מוצר אחד למען התמקדות במוצרים אחרים אשר יהיו מוצלחים יותר. אנחנו משקיעים את כל משאבינו בעתיד, מוצרים אשר ישנו את חוקי המשחק, ביניהם יהיו סמארטפונים ומוצרי בית חכם”.

המוצר אשר נרמז כמבוטל בציוץ הוא דור ההמשך של מכשיר ה-Essential PH-1.

גם בגזרת המכירות נחל הסמארטפון הראשון של Essential אכזבה רבה, בעוד זה נמכר בהיקף מצומצם ביותר בסבב המכירות הראשון בו הציעה אותו החברה למכירה תחת תג מחיר של 699 דולרים. בסיבוב המוזכר נמכר המכשיר דרך אתר החברה ומפיצים בהיקף של כ-20 אלף יחידות בלבד, על פי ההערכות. לאחר הורדת מחירו של הסמארטפון ל-499 דולרים, קיבל המכשיר קפיצה במכירות כאשר עד לרגע זה נמכרו כ-150 אלף יחידות של הסמארטפון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים