אפל חושפת את מערכת ההפעלה iOS 12 למכשירי האייפון והאייפד

התראות ב-iOS 12 (תמונה: Apple) התראות ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

כנס המפתחים השנתי של אפל, ה-WWDC 2018, נפתח הערב (ב’, 4.6) עם אירוע ההכרזה השנתי על מערכות ההפעלה של החברה, בו ניצלה אפל את הבמה על מנת להציג את מערכת ההפעלה iOS 12 שתגיע מאוחר יותר השנה למכשירי האייפון והאייפד עם מגוון עדכונים השמים דגש על מהירות, תחום המציאות הרבודה (כולל אנימוג’י) ואפשרות שליטה טובה יותר בהגדרות המכשיר, גם עבור המשפחה כולה.

עם פתיחת האירוע ציין מנכ”ל החברה, טים קוק, כי לאפל יש כבר מעל 20 מילייון מפתחים סביב העולם ו-500 מיליון מבקרים בחנות האפליקצייות מידי שבוע, כאשר סך ההכנסות שהגיעו למפתחים דרך החנות עומד כעת על יותר מ-100 מיליארד דולר.

צ'ק שמן למפתחים של אפל (תמונה: Apple)
צ’ק שמן למפתחים של אפל (תמונה: Apple)

קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר באפל, פתח  את ההכרזה על iOS 12 על ידי הצגת הנתונים הסטטיסטיים אודות קצב האימוץ של מערכת ההפעלה בגרסה הנוכחית, iOS 11, שהגיע ל-81% (מול 6% לגרסה האחרונה של אנדרואיד).

עם iOS 12 אפל שמה דגש על צד הביצועים ובמהלך אירוע חשיפתה ציין פדריגי כי מערכת ההפעלה החדשה תתמוך בכל המכשירים בהם תמכה המערכת הקודמת:

  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone SE
  • iPhone 5s
  • iPad Pro (12.9-inch) 2nd Generation
  • iPad Pro (12.9-inch) 1st Generation
  • iPad Pro 10.5-inch
  • iPad Pro 9.7-inch
  • iPad Air 2
  • iPad Air
  • iPad 5th Generation
  • iPad mini 4
  • iPad mini 3
  • iPad mini 2
  • iPod touch 6th Generation

מערכת ההפעלה החדשה תהיה מהירה הרבה יותר עבור כלל המכשירים של החברה התומכים ב-iOS 12, כאשר באפל מבטיחים קפיצה של פי 2 בביצועים לצד יכולת חדשה לניתוב פעולת המעבד בדיוק לרגע בו צריכים המשתמשים לעשות בזה שימוש נרחב יותר על מנת לשפר את מהירות התגובה והביצועים.

מציאות רבודה

עם iOS 12 מציגה אפל עדכון לפלטפורמת ה-ARKit שלה למציאות רבודה עם USDZ, סוג חדש של קובץ שיתאפשר לשימוש באפליקציות שונות לצורך שמירת מידע ושיתופו בכל הנוגע לרכיבים תלת מימדיים שיולבשו על המסך במציאות רבודה. הקובץ החדש יאפשר לשמור את המידע בנפח קומפקטי יותר ויהיה בפורמט פתוח. אפל הדגימה את יכולותיו של קובץ ה-USDZ הקומפקטי גם דרך רשת האינטרנט. ניתן לשלוף עצמים מתוך הרשת הבנויים בתוך קובץ המידע USDZ על מנת למקם אותם בעולם האמיתי.

אפשרות נוספת אותה מציגה אפל בתחום המציאות הרבודה ב-iOS 12 נקראת Messure, וזו מאפשרת לנו למדוד עצמים בעולם האמיתי דרך מצלמת הסמארטפון ולהציג את המידע בזמן אמת על המסך.

Messure (תמונה: Apple)
Messure (תמונה: Apple)

יחד עם iOS 12 מציגה אפל את ARKit 2.0 שתאפשר למפתחים לפתח אפליקציות מתקדמות יותר בתחום המציאות הרבודה. אפל מציינת כי הרנדור דרך הפלטפורמה החדשה ישתפר ויציג ויזואליזציה ריאליסטית יותר עם אפשרויות לזיהוי אובייקטים בתלת מימד, שיפור מעקב אחר פנים בתלת מימד, אפשרויות משחק בין עד 4 אנשים במציאות רבודה ועוד.

ARKit 2.0 (תמונה: Apple)
ARKit 2.0 (תמונה: Apple)

תמונות

אפליקציית התמונות Photos של אפל תקבל עדכונים בצד החיפוש עם iOS 12 בעזרת הצעות חיפוש לפי נושאים, מקומות, שמות עסקים, סוגי אירועים שונים (ספורט, קונצרטים ועוד), זאת לצד תגית חדשה בשם For You (עבורך) שתשלב בין הרגעים המשמעותים שלכם דרך תמונות לאלבומי תמונות משותפים, הצעות לשיתופי אלבומים ותמונות והצעות עבור האנשים עימם אפשר לשתף, הכל ברזולוציית הצילום המקורית. כל אפשרויות השיתוף יתבצעו דרך אפליקציית iMessage באופן מאובטח מקצה לקצה.

Photos For You ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
Photos For You ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

סירי

סירי גם היא זוכה לעדכון עם iOS 12 עם פיצ’ר חדש בשם Shortcuts המאפשר ליצור ביטויים בבחירה אישית לאפליקציות שונות על מנת לקרוא לסירי בקלות לביצוע פקודה. למשל, Order My groceries (הזמן לי מצרכים) יפעיל את הפקודה הרצויה באפליקציה התואמת בעזרת קיצורי הדרך של סירי, והכל דרך פקודה קולית פשוטה שהגדירו המשתמשים מראש דרך אותה אפליקציה.

ניתן לבצע פעולות רבות באמצעות מתן פקודות קוליות פשוטות שיגדיר כל משתמש ומשתמש, ולא רק דרך פקודות קבועות שהגדירה אפל או מפתחי האפליקציות שלה. אפשרות קיצורי הדרך תוצג למשתמשים במערכת ההפעלה iOS 12 דרך אפליקציה חדשה תחת השם Shortcuts, דרכה ניתן יהיה להגדיר קיצור דרך כאוות נפשכם. האפליקציה מציגה מגוון רחב של מתכונים שכבר נוצרו עבור ביצוע פעולות מהירות, בדומה למה שעושה IFTTT.

ניתן להגדיר דרכה מספר צעדים לביצוע פעולה אחת, כמו נסיעה הבייתה, עבור זו ניתן יהיה להגדיר את הפעלת אפליקציית הניווט, כיוונון אפליקציית הניווט לבית של המשתמש, הפעלת אפליקציית מוסיקה ואפילו ניגון שירים, הכל במתן פקודה קולית אחת כמו “סירי, קחי אותי הבייתה”.

Siri Shortcuts (תמונה: Apple)
Siri Shortcuts (תמונה: Apple)

עדכונים נוספים

אפל מוסיפה מספר עדכונים לאפליקציות החדשות והמניות, אלו מציעות כעת עיצובים חדשים, אך השינוי הגדול ביותר הינו שילוב החדשות בתוך אפליקציית המניות, זו תאפשר לצפות בחדשות רלוונטיות לחברות השונות הנסחרות בבורסות מבלי לעזוב את האפליקציה. לצד זאת, משיקה אפל חווית שימוש חדשה של האפליקציות גם באייפד, לצפייה נוחה יותר על המסך הגדול. אפליקציה נוספת שמגיעה לאייפד הינה אפליקציית ההקלטות הקוליות Voice Memos.

מצב לא להפריע זוכה לשדרוג משמעותי עם iOS 12 ומציג כעת את ההודעות על המסך כאשר כולו שחור, כך שלא יפריע לנו באמצע הלילה, כאשר בבוקר תציג אפל את ההודעות בצורה נעימה יותר. אפל מוסיפה גם הגדרות נוספות למצב לא להפריע שיאפשר לצאת ממצב זה לפי הגדרת זמן רגעית שבחרנו ולא רק בהגדרה לפי טווח שעות קבוע או בהפעלה וכיבוי ידני.

מצב לא להפריע בלילה ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
מצב לא להפריע בלילה ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

אחד העדכונים הגדולים שמביאה אפל ל-iOS 12 הן התראות שמסודרות לפי קבוצה (ראו תמונה בראש הכתבה), כך שניתן לראות את כל ההודעות מאפליקציה מסוימת מוצגות יחד, כאשר ניתן לשחרר את כל ההתראות המגיעות מאותה אפליקציה יחד. אם קיבלתם הרבה הודעות טקסט או מייל, תוכלו לראות גם התראות מאפליקציות אחרות ולא רק את האחרונות שהוצגו מאפליקציה המשגרת כמות התראות גבוהה (כמו מייל).

על מנת לצמצם את זמן השימוש באפליקציות מסוימות במכשיר, בין אם אלו תובעניות לסוללת המכשיר או אפליקציות אותן תרצו להגביל עבור הילדים, בנתה אפל את אפשרות ה-App Limits – הגדרות שימוש באפליקציה לפי זמן עם התראות שיופיעו בתוך האפליקציה ויודיעו לנו שזמן השימוש שהוגדר באפליקציה הסתיים. האפשרות החדשה מאפשרת להגדיר את אופי השימוש באפליקציות שונות עבור משתמשים שונים וניתנת לסנכרון בין מכשירים הנמצאים יחדיו תחת חשבון משפחתי אחד, כך שניתן לנהל ממקום אחד את כל ההגדרות של כל בני המשפחה.

App Limit ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
App Limit ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

אפליקציית ההודעות iMessage זוכה לעדכון בתכונת האנימוג’י (Animoji) עם אפשרות זיהוי הוצאת הלשון מהפה ותרגום של זו לאנימוג’י.

דמויות אנימוג'י חדשות ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
דמויות אנימוג’י חדשות ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

אפל מציגה גם דמויות חדשות לאנימוג’י ומוסיפה את ה-MeMoji, אפשרות חדשה שתאפשר יצירת אנימוג’י שייראה כמו המשתמשים. ניתן לבחור את צורת הפנים, סוג וצבע השיער והעיניים, האף, האוזניות ואפשרות להוספת משקפיים, עגילים ועוד.

דמויות MeMoji ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
דמויות MeMoji ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

ה-MeMoji מאפשר ליצור גם אפקטים בזמן אמת שנותנים לנו להחליף את הראש האמיתי שלנו עם ראש האנימוג’י על הגוף האמיתי של המשתמש.

דמויות MeMoji ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
דמויות MeMoji ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

שיחות הוידאו ב-iOS 12 מקבלות שדרוג לשיחות וידאו קבוצתיות – Group Face Time. עם שיחת הוידאו החדשה ניתן לדבר עם שניים ועד 32 משתתפים בו זמנית, כאשר על המסך יוצגו ריבועים קטנים של כל הדמויות המשתתפות עם אפשרות להתמקד בכל אחד מהמשתתפים בשיחה. וכמובן, אפשר להחיל את ה-MeMoji על גוף המשתתפים האמיתיים גם בשיחות הוידאו הקבוצתיות.

דמויות MeMoji ב-iOS 12 (תמונה: Apple)
דמויות MeMoji ב-iOS 12 (תמונה: Apple)

זמינות iOS 12

את מערכת ההפעלה iOS 12 תשיק אפל באופן רשמי בחודשי הסתיו, לצד השקת מכשירי אייפון חדשים שיגיעו באופן מובנה עם הגרסה החדשה. המערכת החדשה תתמוך במכשירי אייפון החל מהאייפון 5S ומעלה ובכל דגמי האייפד אייר, האייפד פרו, אייפד מהדור החמישי והשישי, אייפד מיני 2 ומעלה ואייפוד טאצ’ מהדור השישי.

גרסת המפתחים הראשונה של iOS 12 תהיה זמינה להורדה עוד היום, כאשר גרסת הבטא הפתוחה עבור כל מי שנרשם לתכנית הבטא של אפל תהיה זמינה מאוחר יותר החודש דרך אתר הבטא של החברה: beta.apple.com


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים