בעקבות האולטימטום: Valve חוסמת את המסחר ב-CS:GO ו-DOTA 2 בהולנד

פעם היה פה משחק. עכשיו יש ארגזים

Valve התקפלה אל מול רשות המשחקים של הולנד, שהכריחה את החברה להסיר את מנגנון ‘תיבות השלל’ (Loot Boxes) מכמה משחקים. שחקני CS:GO ו-DOTA 2 שנכנסו ל-Steam בימים האחרונים גילו הודעה מאת Valve, לפיה לחברה לא היתה ברירה אלא לחסום את האפשרות לסחור בפריטים מהמשחקים הללו בתוך סטים (Steam Marketplace).

בחודש אפריל דיווחנו על האולטימטום של הולנד כלפי מפתחי המשחקים המשלבים ‘תיבות שלל’ במשחקיהם. לפי רשות המשחקים של המדינה, נקבע כי חלק מ’תיבות השלל’ שנבדקו אינן מתאימות לחוק ההימורים של הולנד, וכי על המפתחים לסלק את המנגנון או להתאימו לחוק עד ה-20 ביוני. Valve צייתה לאולטימטום, למרות הגילוי הפומבי של החברה לפיו היא מכחישה כי ‘תיבות שלל’ קשורות בהימורים.

מרשות המשחקים של הולנד נמסר כי כעת משפג האולטימטום, הרשות תבדוק בשנית את המשחקים שנמצאו מפרים את חוקי המדינה בנוגע להימורים. בעוד שהרשות לא פרסמה את שמם במפורש, העיתונות מצביעה על המשחקים PUBG, Rocket League ו-FIFA 18 כמועמדים לבדיקה דקדקנית של הרשות.

“ברשות המשחקים ישנו חשש לגבי העובדה כי ישנה אינדיקציה לכך ש’תיבות שלל’ מעודדים התמכרות להימורים”, נמסר בהצהרה לעיתונות מאת הרשות ההולנדית. “ישנה הסכמה בינלאומית שאסור לקטינים לשחק במשחקי הימורים. תיקון שיכולים לבצע מפתחי המשחקים הינו החלפת ‘תיבות השלל’ במשחקיהם באפשרות קניה ישירה – פריטים וירטואליים שברור מראש כי הם ניתנים לרכישה.”

הולנד היא לא היחידה אשר פועלת נגד ‘תיבות שלל’. לאחר תרעומת מצד הצרכנים, שהחלה עם המשחק Star Wars Battlefront 2 והדרך בה תיבות השלל טופלו בו, מספר מדינות החלו לבחון את המנגנון במשחקים שונים. בלגיה הגיבה בחריפות כלפי המנגנון, והכריזה על מספר משחקים מובילים כשער להימורים לא-חוקיים. מצד שני, בריטניה החליטה כי אין הקבלה בין הימורים ל’תיבות שלל’ בבדיקה שערכה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים