גאדג’טי מסקר: מדפסת Bolle Photo לאייפון, אייפוד, אייפד ולאנדרואיד

אנחנו לא נוהגים בגאדג’טי לסקר ציוד היקפי למכשירי המובייל שלנו, אולם כאשר הציעו לנו לסקר את המדפסת של חברת Bolle Photo קשה היה שלסרב ולבחון איך באמת מצלמות הסמארטפונים שלנו עומדות במבחן הפיתוח. המדפסת של חברת Bolle Photo מדגם BP-10, הינה למעשה תחנת עגינה לאייפון ולאייפוד טאץ’ אשר מסוגלת להתחבר גם למכשירי האייפד והאנדרואיד באמצעות כבל USB. מדובר בעמדת פיתוח תמונות של ממש, המפתחת תמונות בגודל של 10X15 ס”מ – גודל סטנדרתי ביותר.

לא מזמן מכשיר האייפון 4 הפך למצלמה הפופולארית ביותר בשירות התמונות המקוון Picasa, דבר שנותן משמעות למשפט “המצלמה הטובה ביותר שיש, היא זו שאיתך” יותר מתמיד. המדפסת של Bolle Photo באה להשלים צורך של חובבי צילום סלולרי לפתח את תמונותיהם באופן מידי, במיוחד שכיום מצלמות של טלפונים סלולריים רבים איכותיות מאוד ויספקו איכות פיתוח גבוה.

פרטים טכניים:

  • רזולוציית הדפסה של 300DPI
  • הדפסת תמונות בפורמט JEPG עד 3MB לתמונה
  • גודל הדפסה: 10 על 15 ס”מ
  • טונר ראשוני מספיק עד 12 תמונות (מגיע בערכה)
  • טונר מקורי (לרכישה בנפרד) מספיק לעד 36 תמונות

פיתוח ביתי ואיכותי

למרות שהמדפסת מיועדת בעיקר למכשירי iOS (גרסאות 4.2 ומעלה), אני דווקא התלהבתי לנסות אותה עם מכשיר ה-Samsung Galaxy S II שנמצא ברשותי לצורך סקירה (בקרוב, אל תדאגו) שעד כה מצליח להרשים אותי מאוד ביכולות הצילום שלו. כמובן שניסינו אותה גם עם ה-iPhone 4 עבורו המדפסת מיועדת בעיקר, אבל אנחנו משתדלים להיות יסודיים. בין אם תשתמשו במדפסת עם מכשיר אנדרואיד ובין עם iOS, תצטרכו להוריד מחנות האפליצקיות את האפליקצייה היעודית בשם – Bolle Photo. ההדפסה מתבצעת דרך האפליקצייה שיודעת לתקשר עם המדפסת, אולם באמצעות תוכלו לבחור גם להדפיס תמונות עם כמה הגדרות מוכנות כמו תמונת פספורט ומסגרות שונות. תמונות הפספורט שימושיות מאוד וניתנות לפיתוח בגדלים שונים לתעודות שונות, אולם המסגרות הינן לא יותר מגימיק חביב ופשוט (לתוצאות טובות יותר תוכלו להגיע עם מגוון תוכנות עריכה).

את המדפסת העמדנו בכמה מבחנים לא פשוטים, אשר תקפו בעיקר סעיף טכני אחד במפרט – “הדפסת תמונות בפורמט JEPG עד 3MB לתמונה”. התמונות בגלקסי S 2 ובאייפון 4 שוקלות יותר, אבל כמובן שהחלטנו גם להגזים ולשלוח תמונות להדפסה ממצלמת DSLR (כדי לראות איכות אמיתית).

נתחיל עם האייפון 4 והאייפוד טאץ’ דור שלישי (אין לו מצלמה, אבל הורדנו אליו כמה תמונות). שני המכשירים התחברו ללא בעיה לעמדת העגינה, היא טענה אותם והאפליקציה הסתנכרנה עם המדפסת ללא בעיה. בחרנו תמונה מהמכשיר, ניתן גם לצלם אחת אך הדבר די בעייתי שהמכשיר כבר מחובר למדפסת, שעברה למדפסת במהירות ולאחר כ-7-10 שניות היא כבר החלה בפעולת ההדפסה. הדרך שעברנו מפתיחת הקופסא והרכבת המדפסת, דרך התקנת האפליקצייה ועד ההדפסה עצמה לקחה לא יותר מ-5 דקות והייתה פשוטה וידידותית (הרבה יותר מהתקנת מדפסת במחשב אישי). מכיוון שמדובר בפיתוח תמונה אמיתי ההדפסה לוקחת לא מעט זמן ביחס למדפסת רגילה, אותה סיימנו לאחר קצת יותר מ-40 שניות במהלכם הדף יוצא ונכנס ארבע פעמים כשכל פעם נוספת שכבת צבע אחרת. חשוב מאוד שלא תמשכו את התמונה כי חשבתם שהיא הסתיימה רק בצבעי צהוב.

עם ה-Galaxy S II הסיפור היה קצת שונה, בעוד כל התהליך עד שליחת התמונה עבר חלק, כנראה שגודל התמונות באיכות מקסימאלית של 8 מגה-פיקסל העומד על כקרוב ל-4MB הכביד על הזיכרון המובנה של המדפסת. לאחר איתחול שלה, הגורם לפינוי הזיכרון, הצלחנו להדפיס מהמכשיר והתמונות פשוט נראות נפלא.

החלטנו לא להפסיק כאן, אחרי הכל איכות התמונות של הגלקסי S2 והאייפון 4 – בעלי המצלמות המעולות רק פתח לנו את התיאבון. החלטנו להתחכם ולהעביר למכשירים תמונות שצולמו באמצעות מצלמת DSLR, בעלות משקל של קרוב ל-10MB. זה כבר באמת לא היה פייר, אבל מה לעשות – היינו חייבים. המדפסת קצת התמהמה (כנראה הייתה בהלם מכמות הביתים שזורמים אליה), אבל בסוף היא אכן הוציאה את התמונה. כאן כבר יש לנו מעט יותר ביקורת, שכן התמונה הייתה של צלם חובבן וקפדן שהתחיל לקטר על דיוק הצבעים. הבעיה העיקרית הייתה עם הצבעים הכהים, אשר ההפרדה בין הגוונים השונים לא הייתה מספיק טובה. מי שיצא לו להתעסק בדפוס (במקרה בצבא יצא לי קצת לגעת בנושא), יודע שלפעמים התמונה צריכה לעבור עריכה מסויימת לפני ההדפסה, צריך להכיר את המדפסת ואת התוצרים שלה על מנת להגיע לאיכות תמונות מקסימאלית.

הלכנו לידידו הטוב ביותר של הצלם – פוטושופ, עשינו כמה תיקוני צבע קלים והלנו לסיבוב נוסף. התמונה באמת יצאה טובה הרבה יותר, חדה מאוד וניתן לחוש כי אכן מודפסת על נייר פוטו איכותי.

המדפסת מגיעה עם יחידה המכונה מחסנית הכוללת בתוכה את הטונר והנייר, בעוד הראשונה המגיע עם המדפסת מספיקה לעד 12 תמונות, מחסניות נוספות שתקנו מספיקות כבר ל-36 תמונות. כמובן שבמהלך הבדיקה וההתלהבות של החבר’ה שרפנו שני מחסניות. הנייר איכותי מאוד ומרגיש זהה לזה שתקבלו בפיתוח מקצועי בכל מקום אחר. החלפת המחסנית נעשת בצורה מהירה ופשוטה, על ידי פתיחת דלת הנמצאת בצידה השמאלי של המדפסת, פשוט לשלוף אחת ולהכניס אחרת.

סיכום: טונרים ונייר, זה עסק יקר?

השאלה שעוברת לרבים ממכם בראש וגם לנו, זה האם כל הסיפור שווה את זה. האמת, אחרי שיצא לנו להשתעשע עם מדפסת ה-Bolle Photo מספר ימים, קשה שלא לומר כי מדובר בכיף אמיתי שישלים את חווית הצילום של הסמארטפון שלכם וישדרג אותה משמעותית. למדפסת לא הייתה כל בעיה להוציא תמונות איכותיות, בעלות דיוק צבעים נפלא וגוונים יפיפיים – בהחלט לא מדובר בגימיק! הנייר עליו מודפסות התמונות איכותי ביותר ומרגיש עמיד מאוד. בקיצור – התלהבנו.

מה שמעט מקרר את ההתלהבות הוא המחיר, העומד על כ-690 שקלים ברשתות המובילות ומחסנית הכוללת טיונר ותמונות המספיקים יחדיו לצילום של עד 36 תמונות (מדובר ביחידה אחת) עולה כ-70 שקלים. העסק אינו זול, אבל כמו שאמרנו – לא מדובר בצעצוע, זהו פיתוח תמונות הכי קרוב למקצועי שתוכלו להשיג במחיר הזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים