סמסונג מכריזה על Exynos 5100 – מודם ראשון בתקן 5G

מודם Exynos 5100 (מקור סמסונג) מודם Exynos 5100 (מקור סמסונג)

חברת סמסונג (Samsung) הכריזה על מודם ה-Exynos 5100, מודם הסלולר הראשון בתעשיה לרשתות הדור החמישי (5G) התואם במלואו לתקן 3GPP (ר”ת 3rd Generation Partnership Project), המיוצר בטכנולוגיית ה-10nm ותומך בטכנולוגיות שידור ישנות יותר, כל זאת בשבב חסכוני אחד.

המודם החדש של סמסונג נועד למכשירי הדור הבא שיעבדו ברשת דור 5 כשהוא תואם לגרסה 15 של תקן דור 5 של גוף ה-3GPP, ארגון התקינה העולמי האחראי בין השאר לתקן ה-GSM הגלובאלי המאפשר למכשירי הסלולר שלנו לעבוד מסביב לעולם.

סמסונג הצליחה לבצע שיחות על גבי רשת 5G-NR (ר”ת New Radio) באמצעות שימוש במכשיר אב-טיפוס המשתמש במודם ה-Exynos 5100 בתנאים המדמים שימוש ברשת סלולר אמיתית. חברת סמסונג עצמה אף עובדת עם מספר ספקי סלולר גלובאליים על מנת לקדם את פריסת והטמעת רשתות הסלולר מהדור החמישי.

מודם Exynos 5100 (מקור סמסונג)
מודם Exynos 5100 (מקור סמסונג)

מודם ה-Exynos 5100 החדש תומך בספקטרום ה-mmWave ותת-6Ghz, כפי שדורש תקן ה-5G של 3GPP, ובנוסף גם ברשתות תקשורת ישנות יותר הכוללות 2G GSM/CDMA, 3G WCDMA, TD-SCDMA, HSPA ו-4G LTE, כל זאת בשבב בודד אחד. מבחינת מהירות, המודם החדש הצליח להגיע ל-2Gbps בתחום התת-6GHz ועד 6Gbps בתחום ה-mmWave, פי 1.7 ופי 5 מאשר הדור הקודם.

צפוי כי המודם החדש יהיה זמין לחברות השונות בסוף 2018 לשילוב במכשירים השונים.

המעבר לדור 5 צפוי להיות הקפיצה הבאה במהירות התקשורת הסלולרית בדיוק כפי שקרה במעבר מדור 3 (3G) לדור 4 (LTE), אך צריך לזכור כי בלי תשתית תומכת התמיכה של המכשיר בדור 5 לא תעזור, כך שצריך לחכות שלא רק המכשירים, אלא גם רשתות הסלולר, יתמכו בתקן החדש והמהיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים