אפל תשיק 3 אייפונים בעיצוב ה-iPhone X, הגדול בהם עם מסך 6.5 אינץ’

iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חודש ספטמבר מתקרב ועימו גם אירוע ההכרזה הגדול של אפל לשנת 2018, בו תחשוף החברה את מכשירי האייפון החדשים שלה. על פי דיווח חדש של בלומברג, לא יקבלו הדגמים החדשים עיצוב רענן כפי שהיה בשנה שעברה, כאשר שלושה המכשירים החדשים צפויים לאמץ את עיצובו של ה-iPhone X בעל גב הזכוכית לצד מסכים גדולים יותר ועדכונים בתחום החומרה והתוכנה.

הדגם המתקדם, והיקר ביותר, שתציג אפל בסדרת האייפון השנה ישלב מסך OLED בגודל 6.5 אינץ’ אשר יהיה הגדול ביותר של החברה עד כה. לשם השוואה, דגם ה-iPhone X שהוצג בשנה שעברה שילב מסך OLED בגודל 5.8 אינץ’ “בלבד”.

לדברי בלומברג, הגידול המשמעותי בצד המסך יאפשר לבצע שינוי משמעותי בצד התוכנה, כזה שיקנה למשתמשים את האפשרות להצגת חלונות זה לצד זה, בדומה לדרך בה מוצגות כיום אפליקציות בטאבלטי האייפד. תוספת זו תאפשר לצפות במקביל בחלונות מידע שונים בתוך אפליקציות המייל, לוח השנה ועוד, אך אפל ככל הנראה לא תוסיף אפשרות לצפיה בשתי אפליקציות שונות במקביל זו לצד זו.

הדגם השני בסדרת האייפון של אפל לשנת 2018 יהווה שדרוג ישיר ל-iPhone X בעל מסך ה-5.8 אינץ’ וישמור על גודל התצוגה וכן על פאנל ה-OLED, כאשר המכשיר השלישי, והזול ביותר שתציע אפל השנה צפוי להחליף את דגמי ה-iPhone 8 שהוצגו בספטמבר 2017. מכשיר זה יכלול מסך 6.1 אינץ’ בעל פאנל LCD וישלב מסגרת אלומיניום במקום מסגרת פלדת האל-חלד המוצעת כיום בדגם ה-iPhone X.

iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שלושה האייפונים החדשים יעשו שימוש במחוות תנועה על גבי המסך וישאירו מאחור את כפתור הבית שליווה את מכשירי החברה עד דגם ה-iPhone 8 בשנה שעברה, כאשר כל המכשירים החדשים שיוצגו השנה ישתמשו בזיהוי הביומטרי Face ID שפיתחה אפל לסריקת פנים בתלת ממד. שני הדגמים הגדולים יותר בסדרה יגיעו עם אפשרות להזנת שני כרטיסי SIM במקביל, אולם דגמים אלו יהיו זמינים רק בחלק מהשווקים בעולם.

לצד מכשירי האייפון החדשים צפויה אפל להציג שעון חכם בסדרת Apple Watch שיגיע בעיצוב דומה, אך יכלול מסך גדול יותר תוך שמירה על גודל השעון על ידי צמצום השוליים סביב התצוגה. השמירה על גודל השעונים הפיזי תאפשר למשתמשים קיימים בשעוניה החכמים של אפל לשמור על הרצועות שלהם גם לאחר שדרוג לדגם החדש שיוצג בהמשך השנה.

בנוסף, צפויה אפל להציג טאבלטי iPad Pro חדשים עם מסכי 11 ו-12.9 אינץ’ בעלי שוליים דקיקים וללא כפתור בית, כאשר מחוות שיעבדו דרך תוכנה יחליפו את השימוש בזה ומנגנון הזיהוי הביומטרי Face ID יחליף את חיישן טביעות האצבע.

אירוע ההכרזה של אפל צפוי להתקיים במהלך חודש ספטמבר, כאשר כבר בזמן הקרוב עשויה אפל לחשוף את מועד האירוע הרשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים