חברת AMD מאשרת: כרטיסי מסך מבוססי ליבת Navi בייצור 7nm עד סוף 2018

לוגו AMD

תחום כרטיסי המסך התלהט בחודש שעבר עם ההכרזה הרשמית של נווידיה (nVidia) על סדרת כרטיסי ה-RTX מבוססי ליבת Turing וכעת אנו מקבלים התייחסות רשמית מצידה של AMD בדבר המעבר לייצור 7nm, כשאת ליבת Navi הגרפית אנו צפויים לראות עד סוף 2018 ואת מעבדי ה-Zen 2 במהלך 2019.

התגובה הרשמית של AMD בדבר המעבר לתהליך ייצור 7nm במעבדים ובליבות הגרפיות מגיעה בעקבות הפרסום כי בית היציקה GlobalFoundries משהה את הייצור בתהליך 7nm, צעד שלא היה צפוי מראש וגרם לחשש מסוים בשוק בדבר יכולת הייצור של AMD.

AMD מסרה כי אבן הדרך הבאה של החברה הוא המעבר למוצרים מבוססי תהליך ייצור 7nm, בהם ליבות המעבדים מסוג Zen 2 וליבות גרפיות מסוג Navi. החברה מסרה כי היא פועלת יחד עם בית היציקה TSMC על מנת לשחרר את ליבות Navi הגרפיות כבר לקראת סוף השנה הנוכחית, כאשר את המעבדים מבוססי תהליך הייצור החדש נוכל לראות במהלך 2019. במקביל, תמשיך החברה בשיתוף הפעולה עם GlobalFoundries בתחום הייצור בתהליכי 12nm ו-14nm.

בעוד ועדיין אין מידע רשמי אודות ליבת ה-Navi החדשה של AMD, שמועות מגורמים בתעשייה והשערות לגבי גודל ליבת ה-Navi, כפי שהוצגה בהדגמה במהלך כנס קומפיוטקס, מדברים על גודל ליבה של כ-336 מ”מ מרובע. הליבה החדשה אמורה לספק ביצועים של 20.9TFLOPS, כ-25% יותר מליבת ה-Turing של נוודיה, שגדולה פי 2 ממנה עם 754 מ”מ מרובע ומגיעה בייצור בתהליך 12nm.

במידה ולא יהיו שינויים בתכניות, AMD צפויה להוציא עד סוף השנה כרטיס מסך שיציג ביצועים עדיפים על סדרת ה-RTX החדשה של נווידיה, אשר יציג יתרון טכנולוגי משמעותי עם ייצור בתהליך ה-7nm בתחום הגרפי, כשבתחום המעבדים ניאלץ לחכות ל-2019.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים