הוכרזה: Qualcomm Snapdragon 3100 – לחיי סוללה ארוכים יותר בשעונים חכמים

Qualcomm Snapdragon 3100 (תמונה: Qualcomm) Qualcomm Snapdragon 3100 (תמונה: Qualcomm)

מפתחת השבבים קוואלקום (Qualcomm) הכריזה על פלטפורמת ה-Snapdragon 3100 שתגיע לשעונים החכמים מבוססי מערכת ההפעלה Wear OS של גוגל, והיא תופסת את מקומה של ה-Snapdragon 2100 שהוצגה לפני כשנתיים תוך התמקדות בשיפור משמעותי של חיי הסוללה בשעונים חכמים.

את הפלטפורמה החדשה של קוואלקום מניע מעבד Cortex-A7 מבית ARM בתדר מירבי של 1.4GHz, שיפור קל על פני הדור הקודם, אם כי ב-Snapdragon 3100 משלבת החברה גם מעבד נוסף הפועל בצריכת חשמל נמוכה ומאפשר ביצוע פעולות בתחום האודיו, המסך וכן פעולות בתחום ה-AI, כמו זיהוי מילות מפתח, על מנת לחסוך מעומס העבודה על המעבד הראשי.

בקוואלקום מציינים כי חיי הסוללה בשעונים בהם תשולב ה-Snapdragon 3100 ישופרו ב-4 עד 12 שעות עבודה בהשוואה לשעונים שעשו שימוש בפלטפורמה מהדור הקודם (2100), כאשר עבור שעונים המנטרים פעילויות ספורטיביות תוך הפעלת מד דופק ו-GPS, מבטיחה החברה עד 15 שעות עבודה עבור סוללה בקיבולת 450mAh.

בפלטפורמה החדשה ניתן למצוא גם את המאיץ הגרפי Adreno 304, זה יאפשר שילוב מסכים ברזולוציה גבוהה של עד 480×640 פיקסלים ב-60 פריימים בשנייה. עוד במפרט הטכני של ה-Snapdragon 3100 נמצא גם את מודם ה-Snapdragon X5 אשר מציע תמיכה ב-LTE למהירות הורדה של עד 1 גיגה-ביט בשנייה, תמיכה בבלוטות’ ו-WiFi בצריכת חשמל נמוכה (LE), תמיכה ב-NFC וב-GPS וכן מערכת אודיו מתקדמת הכוללת סינון רעשים ומפענח ה-Aqstic של קוואלקום המשמש להגברת חווית השמע וכן להאזנה מתמדת לפקודות קוליות עבור עוזרות קוליות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים