חברת Telltale מפטרת את מרבית העובדים ומתכוננת לסגירה

חברת Telltale, הידועה בזכות משחקי ההרפתקאות הסיפוריים שלה, תסגור בקרוב את שעריה. החברה פיטרה את כל כוח האדם שלה, כ-250 עובדים, למעט עשרים וחמישה שיישארו לזמן מסוים כדי להשלים את חובות החברה. לאחר מכן החברה תיסגר. בזאת למעשה מגיע סוף הסיפור של Telltale. העונה החדשה של The Wolf Among Us והמשחק המתוכנן של Stranger Things בוטלו; העונה הבאה של משחק Game of Thrones נדחתה עד להודעה חדשה.

ההודעה על הפיטורים פורסמה בחשבון הטוויטר של החברה, שם נרשם: “היום Telltale Games קיבלה את ההחלטה הקשה להתחיל בסגירת מרבית החברה, לאחר שנה של אתגרים בלתי אפשריים. מרבית עובדי החברה פוטרו הבוקר, ורק קבוצה קטנה של 25 עובדים נשארים למלא את חובות החברה לבורד ולשותפיה”. החברה הודיעה כי תשחרר מידע נוסף על גורל משחקיה בשבועות הקרובים.

מנכ”ל החברה, פיט הולי (Pete Hawly), יצא בהצהרה:

זו היתה שנה קשה באופן בלתי-ייאמן עבור Telltale, בעת שעבדנו כדי לכוון את החברה במסלול חדש. למרבה הצער, נגמר לנו הזמן בניסיון להגיע לשם. שחררנו חלק מהתוכן הטוב ביותר שלנו השנה, וקיבלנו כמו אדירה של תגובות חיוביות, אבל לבסוף זה לא תורגם למכירות. בלב כבד, אנו נפרדים מחברינו שעוזבים היום להפיץ את סגנון הסיפור שלנו בתעשיית המשחקים.

אחד ממייסדי Telltale Games, קווין ברונר (Kevin Bruner), פירסם פוסט בבלוג האישי שלו, בו התייחס לחדשות האחרונות. ברונר עזב את החברה לפני כשנה בעקבות מחלוקת עם חבר ההנהלה שלה, כך שלא מדובר בהודעה רשמית מטעם החברה.

עצוב לי עבור האנשים שאיבדו את עבודתם בסטודיו שהם אוהבים. עצוב לי גם לאור איבוד הסטודיו שהיה מקום בו הופקו רעיונות מטורפים שאיש לא חשב עליהם קודם לכן. אני מתנחם מעט מכך שאנשים מוכשרים חדשים ואולפני משחקים יוצרים כיום משחקים מז’אנר משחקי ההרפתקאות האפיזודיים.

Telltale נוסדה ב-2004 וגייסה לשורותיה מפתחים שעבדו בעבר ב-LucasArts. ברוח זו, החברה החלה לשחרר משחקי הרפתקאות כמו המשך ל-Sam & Max המפורסם של LucasArts. כיום החברה מוכרת בעיקר בזכות המשחקים האפיזודיים שיצרה למותגים ידועים, כמו משחקי “המתים המהלכים”, סדרת משחקים בייקום באטמן, ומשחקי הכס. החברה גם הרחיבה עולמות משחק אחרים עם Minecraft: Story Mode ו-Tales from the Borderlands, ויצרה משחקים רבים אחרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים