אפל מקשה על יכולת תיקון מחשבי הMacBook Pro ו- iMac Pro החדשים

חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת אפל (Apple) ידועה כגוף שאינו מספק הקלות ללקוחות החברה בתיקון המכשירים והמחשבים על ידי טכנאי צד ג’ או המשתמשים עצמם, כאשר היא מקיימת דירוג מסודר וקשיח לגבי אילו אנשים יכולים לתקן אילו תקלות. מסמך טכנאים חדש חושף כי דגמי המחשבים החדשים בעלי שבב האבטחה T2 יצטרכו שימוש בתוכנה יעודית של אפל על מנת לעבוד אחרי החלפת חלקים מסוימים במחשב.

למעשה, אפל הכניסה למחשבים החדשים בסדרות ה-MacBook Pro ו-iMac Pro החדשים, המשתמשים בשבב האבטחה T2 של החברה, “מתג מוות” (Kill switch) תוכנתי שימנע מהמחשבים לעבוד במידה והוחלפו החלקים הבאים:

  • בניידי ה-MacBook Pro – מסך, לוח לוגי, מכסה עליון (מקלדת ו-Touch Pad), לוח Touch ID.
  • במחשבי ה-iMac Pro – לוח לוגי, רכיב זיכרון ואחסון.

הדרך היחידה לאפשר למחשבים הללו לעבוד לאחר החלפת החלקים הללו היא שימוש בתוכנה בשם Apple Service Toolkit 2 שזמינה רק במרכזי שירות מורשים של אפל (Apple Authorized Service Provider), מה שמונע בפועל כל יכולת על ידי כל גורם שאינו מרכז שירות בעל גישה לתוכנה אפשרות לתקן מחשבים אלו במידה והיה צורך להחליף את אחד החלקים האמורים.

מדובר על חלק מסוגיה הולכת וגדולה בעולם שאינה ייחודית רק לאפל וכוללת חסימת היכולת לתקן מכשירים באופן עצמאי על ידי בעלי המכשירים או טכנאי צד ג’, אלא רק על ידי טכנאים מורשים של החברה. בארה”ב, הבעיה הזו הובילה לתנועה גדלה והולכת לחקיקה של חוקי “הזכות לתקן” (“Right to Repair”) שיעניקו למשתמש יכולת לתקן את המכשירים השונים שלו ללא התערבות היצרן ויאסרו עליהם לפעול נגד התיקונים הללו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים