מיקרוסופט מכריזה על שירות הזרמת משחקים בשם xCloud

מיקרוסופט הכריזה על שירות חדש להזרמת משחקים, המכונה Project xCloud. השירות החדש נועד לאפשר לשחקנים להריץ משחקי קונסולות על מכשירים כמו סמארטפונים וטאבלטים. השירות נמצא כעת בשלבי בדיקה פנימיים, כאשר סבב בדיקה ציבורי בהשתתפות קהל השחקנים מתוכנן להתחיל ב-2019.

השירות החדש של מיקרוסופט ישתמש בשרתי Blade חדשים שפיתחה החברה, המכילים חומרה מהקונסולה של החברה, ה-Xbox One. למעשה, כל שרת כזה מכיל רכיבים של כמה קונסולות יחדיו. אלו יזרימו את המשחקים למכשיר המובייל של הגיימרים על גבי רשתות הסלולר, בתחילה באמצעות תשתית 4G, ולאחר מכן באמצעות רשתות 5G חדשות, לכשהיו זמינות.

מיקרוסופט הציגה כמה אפשרויות שליטה במשחקים. ראשית, באמצעות בקר Xbox שיתחבר לטלפון בחיבור בלוטות’. בדרך זו יהיה ניתן להרכיב את הטלפון על הבקר (עם מתאם מיוחד), ולשחק כמו על הקונסולה. עבור משתמשים שאין להם בקר של Xbox, החברה עובדת על ממשק ייעודי למשחקים עבור מסכי המגע של מכשירי המובייל.

מיקרוסופט אמנם הציגה את השירות בשימוש בכמה ממשחקי הדגל של החברה, כמו Sea of Thieves, Gears of War ו-Halo, אולם הדגישה כי השירות נועד לעבוד עם כל משחק על הפלטפורמה, ולא רק משחקי צד א’. למעשה, מיקרוסופט רוצה שהתהליך יהיה שקוף עבור המפתחים, ולא ידרוש מהם התערבות נוספת כדי להכין את משחקיהם להזרמה.

מיקרוסופט פותרת את בעיית השיהוי של הזרמת משחקים בענן באמצעות מערך שרתי ה-Azure שלה. לחברה יש עשרות מרכזי מחשוב ברחבי העולם, בהם היא מתכננת להשתמש כדי לפרוש את שרתי ה-xCloud החדשים. “עם 54 מרכזי מחשוב של Azure, שנותנים שירות ב-140 מדינות, ל-Azure יש את היכולת לספק חוויית גיימינג מצויינת לשחקנים בכל רחבי העולם”, נמסר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים