גאדג’טיפ: כך תחזירו את תצורתו הקודמת של צ’אט פייסבוק

המון שינויים עיצוביים ופונקציונאליים עברו על הרשת החברתית פייסבוק מאז פתיחתה לציבור בספטמבר 2006, חלקם אהובים, חלקם פחות. בעוד פייסבוק מנסה לשמור על כוחה נוכח פתיחתה של הרשת החברתית גוגל+ המהווה בעבורה איום לא קטן, אנו זוכים לראות שינויים מבורכים כגון הטמעת תמונות וקטעי וידאו בתגובות ואף שיחות וידאו על גבי הדפדפן. שינוי מציק שבוצע לאחרונה, גרם לזעמם של משתמשים רבים להתפרץ החוצה, אנחנו מדברים כמובן על תצורתו החדשה של רכיב הצ’אט.

מישהו שם בפייסבוק החליט שהצ’אט יהפוך להיות מעתה חלק אינטגרלי מהמבנה הגלובאלי של הרשת, מה שבעצם גורם לו להיות צמוד לדופן הימני או השמאלי (תלוי בשפת הממשק) של הדפדפן ולהציג בכל עת רק 20 עד 30 חברים איתם, לפחות לטענתה של פייסבוק, נהיה מעוניינים לדבר. אז נכון, יש שדה חיפוש שמאפשר לנו לחפש חבר שלא עלה ברשימת המומלצים של פייסבוק, אבל זה עדיין לא אותו הדבר.

כפי שבוצע לא פעם בעבר, מפתחים חביבים קיבלו על עצמם את המלאכה וניסו להחזיר עטרה ליושנה. הבנתם נכון – ניתן להחזיר את הצ’אט לתצורתו הקודמת, אך כרגע רק בדפדפנים Chrome ו-Firefox במספר צעדים פשוטים ומהירים.

שלב ראשון (משתמשי Chrome – דלגו ישירות לשלב השני)

התקינו את התוסף Greasemonkey, המאפשר לטעון אליו סקריפטים במטרה לשנות את עיצובם ותפקודם של מגוון אתרים ושירותים. לדוגמא – להעלים כל זכר למערכת הסקרים בפייסבוק.

יש לבצע הפעלה מחדש של הדפדפן על מנת שהתוסף יוכל להתחיל את פעולתו.

שלב שני

התקינו את הסקריפט הזה שכתב Enzyme, שגם מבטיח לעדכן אותו בכל פעם שפייסבוק תבצע שינויים ברכיב הצ’אט. בניגוד לסקריפטים אחרים שפורסמו, הסקריפט הזה מאפשר גם כיבוי והפעלה של הצ’אט ללא כל בעיה. בעיה שעדיין קיימת בסקריפט הזה, בעקבות כך שפייסבוק דאגה להסיר את ה-API של הצ’אט הקודם, היא החוסר בחלוקה לקבוצות חברים, בעבור מי מכם שמשתמש בפונקציה הזו של פייסבוק. המפתח הבטיח לנסות ולהוסיפה בהקדם.

רצוי לסגור את כל הלשוניות בהן פייסבוק פתוח ורק לאחר התקנת הסקריפט להכנס שוב לרשת החברתית.

לא אהבתי, אני רוצה לחזור לצ’אט החדש של פייסבוק

אין בעיה, בדפדפן כרום: Tools (כלים) – Extensions (הרחבות) – אתרו את “Facebook Sidebar Chat Reversion” ובטלו או הסירו אותו.
בפיירפוקס: Add-ons (תוספים) – User Scripts – אתרו את “Facebook Sidebar Chat Reversion” ובטלו או הסירו אותו.

אין לי, ואני לא מתכוון שיהיה לי פיירפוקס או כרום

קודם כל חבל. אפשרות נוספת היא פתיחת הצ’אט הקודם והאהוב בחלון חדש, בנפרד מדפי הרשת החברתית.

כי מי אתם, פייסבוק, שתחליטו בעבורי עם מי אני רוצה לדבר?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים