תוספת מחיר משמעותית למכשירי אנדרואיד באיחוד האירופאי, חבילת גוגל תעלה עד 40 דולר

שלט לוגו גוגל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

כפי שהוצהר על ידי גוגל (Google) בשבוע שעבר, החברה משנה את רישיונות השימוש באפליקציות גוגל למכשירים מבוססי אנדרואיד באיחוד האירופאי ותחל לגבות כסף מחברות המעוניינות לשלב אפליקציות גוגל במכשירים שלהן, כשהמחיר צפוי להגיע עד ל-40 דולר בחלק מהמדינות.

לפי מסמכים פנימיים של גוגל שהגיעו לידי אתר The Verge האמריקאי, החברה צפויה לחייב את היצרנים המעוניינים להשתמש בחבילת האפליקציות שלה בתחומי “האזור הכלכלי האירופי” EEA (ר”ת European Economic Area) סכום שנע בין 2.5 ועד 40 דולר.

גוגל צפויה לחלק את מדינות האיחוד האירופאי ל-3 דרגות מחיר, כשבדרגה הגבוהה, בה אפשר למצוא את הממלכה המאוחדת, שוודיה, גרמניה, נורבגיה והולנד, ישלמו את המחיר הגבוה ביותר על השימוש בחבילת האפליקציות של גוגל. בנוסף למדינה, המחיר יקבע גם לפי הרמת המכשיר אותה גוגל החליטה למדוד לפי כמות פיקסלים לאינץ’, הידוע גם כ-PPI (ר”ת Pixels Per Inch), כמדד לרמת המכשיר:

  • מכשיר עם PPI גבוה מ-500 ישלמו את המקסימום של 40 דולר.
  • מכשירים עם PPI של 400-500 ישלמו 20 דולר.
  • מכשירים עם PPI של פחות מ-400 ישלמו 10 דולר.

העיקרון מאחורי השימוש ב-PPI כמדד הוא שמכשירים יקרים יותר לשוק הגבוה מגיעים עם מסכים איכותיים יותר ועם PPI גבוה יותר. לעומת מכשירי הסלולר, טאבלטים מבוססי אנדרואיד ישלמו עד 20 דולר.

כ”עונש נוסף” לחברות שיחליטו שלא לשלב את חבילת האפליקציות הנוספת הכוללת את דפדפן הכרום (Chrome) ואפליקציית החיפוש של גוגל, צפויות חברות אלו לאבד את ההכנסות אותן גוגל מעבירה להן כיום על ביצועי החיפושים דרכה.

בעוד השינוי המדובר רלוונטי רק לתחומי אירופה וה-EEA, הוא מראה עד כמה גוגל מחשיבה את מנוע החיפוש שלה והשימוש בו במכשירי הסלולר כחשוב להכנסות החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים