רכישת ענק: Red Hat נמכרת ל-IBM תמורת 34 מיליארד דולר

לוגו IBM ו-Red Hat תמונות: Red Hat / IBM

באחת מהרכישות הגדולות בהיסטוריית עולם הטכנולוגיה, הודיעה אמש (א’, 28.10) חברת IBM על רכישתה של Red Hat, אחת ממפתחות מערכות לינוקס (Linux) ומפתחת תוכנה ושירותי ענן עבור ארגונים, בסכום הנאמד ב-34 מיליארד דולר במזומן ולפי מחיר מניה של 190 דולר, המשקף פרמיה של כ-60% על פני מחיר מניית החברה טרם פתיחת המסחר בניו-יורק מאוחר יותר היום (ב’).

העסקה מתמקדת בעיקרה בעסקי הענן של Red Hat, אלו יעזרו ל-IBM להפוך לשחקנית מספר אחת בתחום שירותי הענן המשולבים עבור ארגונים, כך על פי הודעתה הרשמית של החברה, אולם ב-IBM דואגים גם להפיג את החששות ומבטיחים לשמור על מערכת ההפעלה Red Hat בקוד פתוח תוך דאגה להרחיב את קהילת המפתחים העוסקת בפיתוח עבור פלטפורמה זו.

לאחר השלמת הרכישה, וקבלת כל האישורים, רד האט תהפוך לחלק מחטיבת שירותי הענן ההיברידיים של IBM, כאשר מנכ”ל החברה הנוכחי, ג’ים ווייטהרסט (Jim Whitehurst) יצטרף לחבר המנהלים וידווח ישירות למנכ”ל IBM.

הרכישה הנוכחית של IBM מהווה לאחת מהרכישות המשמעותיות ביותר בסדר גודל בשנים האחרונות, וזו עוקפת את רכישתה של חברת ARM הבריטית על ידי סופטבנק לפי מחיר של 32 מיליארד דולר וגם את זו של LinkedIN על ידי מיקרוסופט תמורת 26.2 מיליארד דולר ב-2016 ואף את עסקת הרכש של וואטסאפ על ידי פייסבוק ב-2014 לפי שווי של כ-22 מיליארד דולר. ולמרות הסכום המשמעותי, זוהי עדיין אינה הרכישה המשמעותית ביותר בשנים האחרונות, זו שמורה לחברת Dell, שרכשה את EMC בשנת 2014 לפי מחיר של כ-67 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים