אינטל עשויה להעביר חלק מהייצור של מעבדיה ל-TSMC

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

דיווח חדש מצביע על כוונתה של אינטל (intel) להעביר חלק מייצור מעבדי ה-14nm של החברה מהסדרות הנמוכות לחברת TSMC הטיוואנית על מנת להגדיל את היכולת של החברה ולעמוד בביקוש הגובר לשבבי 14nm. הדיווח מגיע בזמן שחברת אינטל משקיעה מיליארד דולר על מנת להגדיל את יכולות ייצור ה-14nm שלה ברחבי העולם כתוצאה מקשיי הייצור של החברה בשבבי 14nm.

לפי המידע שהגיע לאתר DigiTimes אינטל צפויה להעביר ייצור המעבדים ברמת הכניסה (entry-level), דוגמת ה-Atom, ה-Celeron ו-Pentium Silver, בנוסף לערכות שבבים, כשהיא תשמור על ייצור ה-Xeon ו-Core i בחברה ותשתמש בהעברת חלק מהייצור שלה לחברה חיצונית על מנת להגביר את יכולות הייצור של החברה בסדרות אלו.

בעוד הדיווח לא מציין במפורש כי אינטל תשתמש ב-TSMC (ר”ת Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) הטיוואנית על מנת לייצר את השבבים שלה, הוא מצביע על כך ש-TSMC היא ככל הנראה החברה היחידה שיכולה לבצע את המהלך המדובר עם דגש על כך ש-TSMC מייצרת כבר היום חלק מהשבבים השונים בעבור אינטל ויש בין החברות יחסים ארוכי טווח.

תוצר לוואי של בעיות הייצור של אינטל היא עליית מחירי המעבדים של החברה עם בעיות אספקה של חלק מהדגמים. מיקור חוץ של חלק מהייצור של החברה צפוי לאפשר לה להקדיש משאבים רבים יותר בסדרות ה-Core i ו-Xeon הפופולריות שלה ולהחזיר את רמת המחירים והזמינות למצב הקודם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים