וואטסאפ תחל להציג פרסומות באפליקציה דרך מנגנון הסטטוס

אפליקציית וואטסאפ באייפון (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באייפון (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפלקיציית המסרים הפופולרית וואטסאפ (WhatsApp) עומדת לצרף לקטגוריית הסטטוס שלה פרסומות, זאת לאחר שנרכשה על ידי פייסבוק ונפרדה מעמלת המנויים. המידע החדש מגיע אלינו דרך סגן נשיא החברה, אשר נכח באירוע שקיימה החברה בניו-דלהי, שם דיבר על כך שהפרסומות מגיעות ליישומון המסרים ויופיעו בטאב הסטטוסים.

המהלך המדובר היה צפוי למדי, והוזכר מיד לאחר רכישת וואטסאפ על ידי פייסבוק ב-2014. הרשת החברתית מבססת את עיקר הכנסותיה על פרסומות, וכבר אימצה את הצגתן באפליקציית אינסטגרם אשר נמצאת בבעלותה. מעבר לכך, גם באינסטגרם משתמשת פייסבוק ברעיון זהה, כך שבזמן שתחליקו בין הסיפורים של חבריכם, פרסומות יופיעו כסיפורים עצמאיים וכך עסקים יוכלו להגיע ללקוחות חדשים.

אומנם, לעומת אינסטגרם, משתמשי וואטסאפ אינם מעלים סטטוסים (סיפורים) באותה הכמות של משתמשי האינסטגרם, כך שככל הנראה לא תהיה השפעה גדולה מידי על רוב משתמשי האפליקציה, לפחות לא בשלב זה. הסטטוסים באפליקציית WhatsApp עובדים בצורה זהה לסיפורים באינטסגרם, ולאחר 24 שעות מזמן העלאתם הם ייעלמו.

על פי דבריו של סגן נשיא החברה, הפרסומות בוואטסאפ ישמשו כגורם המונטיזציה הראשי וכך תוכל החברה ליצור כסף מבעלי עסקים המעוניינים להגדיל את תפוצתם דרך האפליקציה. נתון מפתיע אשר פורסם בשנת 2017 על ידי פייסבוק, מצביע על כך שכמות המשתמשים היומיים בסטטוסים באפליקציית וואטסאפ עקפו את כמות המשתמשים היומיים בסיפורים בסנאפצ’ט, שפיתחה את הרעיון במקור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים