משלוחי הטלפונים של וואווי עקפו את אפל גם ברבעון השלישי

לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עונת הדוחות של הרבעון השלישי כבר מאחורינו וחברת וואווי (Huawei) מצליחה לרשום לעצמה הישג נוסף, כאשר ברבעון האחרון הצליחה זו פעם נוספת להתברג במקום השני ברשימת משלוחי הסמארטפונים של IDC, זו הפעם השניה ברציפות.

וואווי לא נוהגת לספק נתונים שוטפים אודות כמות המכשירים אותם מכרה מידי רבעון, כך שאנו נאלצים להסתמך על הסקר שמבצעת חברת המחקר IDC כדי לקבל תמונה כללית של שוק הסמארטפונים. על פי הסקר האחרון הצטמצמו משלוחי הסמארטפונים ברבעון השלישי ב-6% אל מול נתוני הרבעון המקביל ב-2017, כאשר את ההובלה רשמה זו פעם נוספת סמסונג, עם כמות משלוחים של 72.2 מיליון יחידות ונתח שוק של 20.3%.

סמסונג, כמו מרבית החברות המדורגות בראש הרשימה של חברת המחקר, הציגה ירידה כמותית במשלוחי הסמארטפונים ברבעון השלישי, והדבר משתקף היטב גם בדוחותיה הכספיים ששוחררו בסוף השבוע שעבר. על פי הדיווח של סמסונג, הכנסות החברה מחטיבת המובייל ירדו בכ-12% משנה לשנה.

וואווי מטפסת

וואווי לא רק הצליחה להתברג במקום השני ברשימה זה רבעון שני ברצף, אלא גם הציגה את העליה הגדולה ביותר במשלוחי הסמארטפונים משנה לשנה, עם קפיצה של 32.9%. סך המשלוחים של וואווי ברבעון השלישי עמדו על 52 מיליון מכשירים, זאת מול 46.9 מיליון מכשירים עליהם דיווחה אפל עת פירסמה את דוחותיה הכספיים בסוף השבוע האחרון. נתח השוק של וואווי עמד על 14.6%, עליה מ-10.4% ברבעון המקביל אשתקד.

את המקום הרביעי ברשימה, מיד לאחר אפל, תופסת זו פעם נוספת שיאומי (Xiaomi), עם 34.3 מיליון מכשירים שנשלחו במהלך הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. שיאומי מגרדת את נתח השוק של 10 אחוזים מלמטה עם 9.7%, אך כבר הספיקה לדווח כי נכון לסוף חודש אוקטובר שלחה כבר מעל 100 מיליון מכשירים מאז החלה שנת 2018.

משלוחי סמארטפונים רבעון 3/2018 (מקור: IDC)
תמונה: IDC

שיאומי, כמו וואווי, מציגה עליה בכמות המשלוחים משנה לשנה, זו עומדת על 21.2%, כאשר עליה נוספת, אם כי קלה הרבה יותר, רושמת אפל, ששלחה כמחצית האחוז יותר מאשר ברבעון השלישי של 2017 עם סך של 46.9 מיליון יחידות.

אפל כבר הספיקה להתייחס לנושא הדיווח על כמות מכירות מכשירי האייפון מידי רבעון, וציינה במהלך שיחת ועידה עם משקיעים כי תחדול מהנוהג החל מהרבעון הרביעי של השנה הנוכחית. מכך ניתן להניח כי הערכותיה של חברת המחקר IDC עשויות להיות שונות ברבעון הקודם, שכן עד כה הסתמכו אלו על דיווח המספרים הכמותיים של משלוחי האייפון שהגיעו מטעם אפל עצמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים