גאדג’טי מסקר: Apple iPhone XR – זול יותר לא אומר טוב פחות

iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אז סקירה על Apple iPhone XR… אפל לא מייצרת מכשירים לשוק הביניים, פשוט כי כל המכשירים אותם היא משיקה מידי שנה זוכים לשלב חומרה מתקדמת העובדת יד ביד עם מערכת ההפעלה הנמצאת בפיתוח החברה גם כן. אולם החל מהשנה שעברה החלה אפל בפיצול בין שתי סדרות מכשירים – האחת מספקת את כל היתרונות בצד הביצועים, הצילום ועוד ואילו השנייה מוצעת במחיר נמוך משמעותי תוך ויתורים מסוימים על פני הסדרה המובילה.

מכשיר ה-iPhone XR תופס את מקומם של דגמי סדרת ה-iPhone 8 בנישה זו, אולם עדיין לא מדובר בשוק ביניים עבור החברה. תמצאו בו את אותו מעבד מתקדם שקיים בדגמי סדרת ה-iPhone XS לצד מסך גדול ושוליים דקים יותר מאלו שבאייפון 8, שימוש במחוות ואת מערכת ההפעלה iOS 12, אך ישנם כאן מספר ויתורים אותם יש לקחת בחשבון, כמו שימוש בפאנל LCD במקום פאנל OLED הקיים בדגמים המתקדמים של אפל לשנה הקרוב ומצלמה בודדת בגבו במקום שתיים.

קיבלנו לידנו את ה-iPhone XR של אפל באדיבות רשת iStore וזוהי הסקירה המלאה שלנו למכשיר הכניסה של אפל לשנה זו.

עיצוב ואיכות בנייה

אחד הדברים המושכים בעיני במכשירי האייפון זה העיצוב שלהם, ועל כן אין זה מפתיע כי רבות מהיצרניות בשוק נוטות לאמץ קווי עיצוב מסויימים של אפל כל פעם שזו יוצאת בעיצוב חדש. עם ה-iPhone XR שמרה אפל על העיצוב אותו ראינו בשנה שעברה עם ה-iPhone X, אך הגדילה את כמות הצבעים הזמינה עבור המכשיר. הדגם אותו קיבלתי לצורך הסקירה הגיע בצבע הצהוב, ואף שזהו לא צבע סטנדרטי בעולם הטלפונים, ואולי דווקא בגלל זה, הוא מדגיש היטב את העיצוב המוקפד של החברה.

iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לא מדובר במכשיר קל משקל, אם כי הוא בעל מידות קטנות מאלו של ה-iPhone XS Max שסקרתי לפניו, ומגיע במשקל קל יותר, כך שהוא נוח יותר לאחיזה. לא כמו ה-iPhone XS הסטנדרטי, אבל נוח למדי בהתחשב במסך ה-6.1 אינץ’ שלו.

גימור המתכת של המסגרת מוסיף לתחושה היוקרתית של המכשיר ואף שמדובר בשוליים רחבים יותר סביב התצוגה אל מול מה שתקבלו בדגמי ה-iPhone XS, מדובר בשוליים הדקים באופן משמעותי מאלו אליהם הורגלנו מצידה של אפל עד דגמי ה-iPhone 8 שהוצגו בשנה שעברה. הדגם החדש תומך גם בטעינה אלחוטית, תכונה נחמדה במידה ויש לכם מטען מהיר על השולחן בבית או בעבודה, אבל אל תצפו לטעון את המכשיר במלואו במהירות, זה לוקח זמן, הרבה זמן, ומשמש יותר ככלי נוחות מאשר לטעינה בעת הצורך.

מסך ומולטימדיה

המסך של ה-iPhone XR מגיע בגודל 6.1 אינץ’ ומציע רזולוציה נמוכה משהו שנפרסת על 1792 פיקסלים לגובה ו-828 פיקסלים לרוחב, כלומר שרזולוציית התצוגה נמוכה מ-Full HD. ועם זאת, הבהירות גבוהה למדי וסיפקה את השימושים שלי ביום-יום. בהשוואה לדגמי ה-XS לא נקבל את אותם צבעים לבנים מלבן ושחורים משחור שמציעה הניגודיות הגבוהה של מסכי OLED, אך הבהירות האוטומטית קיימת במכשיר וכך גם אפשרויות התאמת הטמפרטורה של התצוגה (True Tone) ליצירת גוונים צהובים יותר שיקלו על העיניים.

iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המסך גדול דיו על מנת לספק חוויה טובה בעת משחק או צפייה בסרטים, אך המגרעת בראש התצוגה תיקח מאיתנו חלק מהמסך במצבים אלו. אל המסך מצרפת אפל זוג רמקולים הפועלים יחדיו להפקת צלילים חזקים למדי, כאשר הרמקול הראשי בתחתית מסגרת המכשיר מספק את העוצמה הגבוהה יותר, אך הרמקול המשולב באפרכסת הדיבור חזק למדי גם כן וניתן להמשיך לשמוע היטב דרכו גם במידה ותחסמו את הרמקול הראשי באמצעות האצבע בטעות. הרמקולים, יחד עם המסך הגדול, מצליחים לספק חווית שימוש טובה עבור שימושי מולטימדיה כמו משחקים או צפייה בסרטים.

מצלמה

בשנה שעברה השתפכתי על יכולות המצלמה הבודדת של ה-iPhone 8 בהתחשב בנוכחותן של שתי מצלמות ב-iPhone X (ובכמעט כל מכשיר כיום בשוק). שנה עברה, וכעת המצלמות השתפרו ועושות שימושים בשיפורי תוכנה ובהסתמכות על חומרה במכשירים, עם חיישן אחד, שניים, שלושה ואף יותר מכך. ה-iPhone XR זוכה למצלמה בודדת בגבו, וזו עדיין מספקת את איכויות הצילום הטובות אותן היינו מצפים לראות במכשיריה של אפל – הצבעים מדוייקים, הפרטים עשירים וניתן להפיק תמונות מצוינות גם עם מצלמה אחת.

אז מה לא תוכלו לעשות? זום אופטי לא קיים במצלמה של ה-iPhone XR. תוכלו להסתפק בזום אלקטרוני, אך זה ממש לא אותו הדבר. תמונות פורטרט קיימות גם בשימוש במצלמה בודדת, הן דרך המצלמה הראשית והן דרך מצלמת הסלפי, אך לא תוכלו להשתמש במצב הפורטרט בעת צילום עצמים – אם האייפון לא מזהה בן אדם, הוא לא יאפשר לכם לבצע צילום פורטרט. זה לא מונע מאפל לאפשר לנו לצלם תמונות תקריב של עצמים שונים עם טשטוש סביבם, אבל לא תוכלו לעשות זאת בשימוש במצב הפורטרט במצלמה.

תמונות באור יום נראות נהדר והתוספת של שימוש במצב HDR תתרום להוספת פרטים נוספים שהוסתרו בחלקים הכהים יותר בתמונה. הבחנתי בשריפה מיותרת של חלקים בהירים יותר בתמונה, כמו שמיים מבצבצים שנצבעו לבן לחלוטין, וקיבלו את הצבע שלהם חזרה בעת שימוש במצב ה-HDR.

צילומים בתאורה נמוכה, לעומת זאת, לא מוצגים ברמה גבוהה. היכן שישנה תאורה, התמונה תיראה היטב על גבי מסך האייפון, אך מבט מקרוב ימחיש את המריחות הרבות של התמונות שצולמו בחשיכה.

ביצועים ומערכת הפעלה

ה-iPhone XR מקבל את אותה מערכת שבבים שתמצאו בדגמי ה-iPhone XS וה-XS Max, כך שבצד הביצועים המכשיר לא יורד מהדגמים האחרים. ראוי לציין כי רכיב זיכרון הפעולה בו נמוך יותר (3GB מול 4GB בדגמי ה-XS), אך לא הבחנתי בשום רמז לכך בזמן שימושים שוטפים ומגוונים במכשיר.

מערכת ההפעלה iOS 12 מגיעה אף היא לדגם ה-iPhone XR, כמו לרבים מהאייפונים הקיימים בשוק כיום, ומביאה עימה את מגוון תכונות הפרודקטיביות החדשות עימה למכשיר, לצד השימוש במחוות הנדרשות בשימוש כעת מכשאפל הסירה לחלוטין את כפתור הבית מכל מכשיריה החדשים. בין התכונות השימושיות יותר עבורי ב-iOS 12 עם ה-iPhone XR נמצאת אפשרות ניהול זמן המסך, המאפשרת לצפות בדיוק רב אילו אפליקציות עשו את השימוש הגדול ביותר במסך, וכן להגביל את השימוש בהן לזמן קצוב ביום – זה ממש עוזר עבור מי שרק גילה עכשיו את המשחק INSIDE של PlayDead ואוהב לבלות זמנו ב-PUBG.

iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפשרות זיהוי הפנים מגיעה אף היא ל-iPhone XR, כך שגם זו זמינה כעת באופן גורף עבור כלל דגמי האייפון שהציגה אפל השנה. זיהוי הפנים מדוייק להפליא ומהיר בהתאמה, ומסוגל לזהות את הפנים גם בחשיכה ואף זיהה אותי היטב גם כאשר הרכבתי משקפיים (לא משקפי שמש, ראייה).

הסוללה המגיעה עם הדגם החדש אמנם קטנה יותר מזו שמצאתי ב-iPhone XS Max, אך הקיבולת שלה גבוהה מזו שתמצאו בדגם ה-iPhone XS הסטנדרטי בעל המידות הקטנות יותר. כך או כך, מספקת הסוללה יום עבודה שלם בשימושים משולבים – צפייה בסרטים, תקשורת בהודעות ושיחות, גלישה וקצת משחקים, כאשר בזמן משחקים תובעניים ניתן להבחין כי הסוללה תסתיים מהר הרבה יותר ותדרוש טעינה חוזרת כבר באמצע היום. לצערי, אפל לא מספקת מטען מהיר בתוך חבילת האייפון, כך שתיאלצו לקנות אחד בנפרד או להסתפק במטען הסטנדרטי שמציעה החברה, שידרוש זמן טעינה ארוך יותר (כ-שעה ו-40 דקות).

סיכום

ה-iPhone XR הוא הדגם הזול ביותר שהציגה אפל השנה, גם אם הוא לא מהמכשירים הזולים בשוק. מדובר במכשיר שמתפשר בכמה איזורים עם החלפת פאנל ה-OLED בפאנל LCD ושימוש במצלמה בודדת במקום במערך צילום כפול, אך בצד הביצועים וחיי הסוללה וכן בחווית השימוש הכללית הוא אינו יורד מדגמי ה-iPhone XS של החברה ומוצע במחיר הנמוך משמעותית בהשוואה אליהם.

הבחירה ב-iPhone XR פשוטה עבור מי שמשדרג מדגמים וותיקים יותר, שכן הוא מציע שדרוגים משמעותיים על פני הדורות הקודמים בכל אספקט ושומר על מחיר הנמוך בכ-800 שקלים לפחות מזה של דגם ה-iPhone XS. עם מסך גדול, אך מימדים קטנים ומשקל נמוך מאלו שמציעה החברה עם ה-iPhone XS Max, הוא לא רק זול יותר, אלא גם נוח יותר לשימוש יומיומי, תוך שהוא מציע מסך הגדול באופן משמעותי מזה של האייפון 8 מקס שהוצג בשנה שעברה, וגדול גם מזה של ה-iPhone XS.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
8.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • ביצועים
  • זוג רמקולים בעוצמה גבוהה
  • זיהוי פנים
מה פחות אהבנו
  • מגיע ללא מטען מהיר
  • צג LCD ורזולוציה נמוכה
  • צילום לילה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,699 שקלים
  • שוק פתוח: 3,590 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים