גאדג’טיפ: צופים בעדכונים של כל החברים שלנו

כן, שוב הפינה החדשה שלנו עוסקת בפייסבוק, כנראה שיש שם לא מעט דברים שבורים שעל החבר’ה הצעירים לשנות, טרם חבריהם יחרימו אותם ויעברו למחנה גוגל.

בשבוע שעבר הסברנו לכם כיצד ניתן להשיב את תצורתו האהובה של צ’אט פייסבוק באמצעות סקריפטים שכתבו מתכנתים מוכשרים. בחרנו להציע לכם להתקין את הסקריפט שכתב Enzyme שהבטיח לשפר אותו מעת לעת, כעת אנו שמחים לבשר לכם שהמפתח ביצע לא מעט שינויים בסקריפט וכעת ניתן לצפות ברשימת החברים שלנו כאשר היא מקוטלגת לקטגוריות המאפשרות כניסה למצב בלתי נראה בעבור חלק מחברינו. מעבר לכך, התווספה כעת תמיכה מלאה גם בדפדפן Opera 11.5 ובגרסה 13 של דפדפן Google Chrome.

פייסבוק, אנחנו נבחר עם מי להיות בקשר, תודה

בדומה להחלטה הפזיזה עם צ’אט פייסבוק החדש, באמצעותו נוכל לתקשר לטענתה של פייסבוק “עם החברים שהכי מעניינים אותנו”, שינתה פייסבוק לא מזמן (ודי בשקט) את שיטת פעולתו של הפיד בעמוד הראשי של הרשת החברתית. גם הוא, עובד כעת על פי אלגוריתם שמנסה להחליט בעבורנו עם מי להיות בקשר ואם לדייק יותר – עם האנשים שאנחנו מרבים לתקשר עימם.

הפעולה הבאה שנציע לכם לבצע אולי תציף לכם במעט את הפיד הראשי, אך לפחות לדעתנו עדיף שיוצגו עדכונים מכל החברים, מאשר אלו שאולי שכחנו. כך נעשה את זה:

בעמוד הראשי של הרשת החברתית נבחר ב”חדשות עדכניות” (Most Recent) ולאחר מכן נפתח את תפריט האפשרויות (החץ הקטן שפונה כלפי מטה); כעת נלחץ על “ערוך אפשרויות” (Edit Options) ונשנה את ערך התיבה הנגללת ל”כל החברים והדפים שלך” (All of your friends and pages). באותו חלון נוכל גם לנהל את רשימת ההתעלמויות שלנו מאנשים, דפים ואפליקציות שונות. נשמור כמובן. זהו, עכשיו גם בשעות הקטנות של הלילה הפיד הראשי ימשיך להתעדכן…

פרסומת מהלכת לכיסויים לאייפון

ממש לא מזמן הוסיפה פייסבוק תיוג אוטומטי לתמונות, המתבסס על תיוגי עבר שלכם ברשת החברתית, זאת אומרת – שעם כל תמונה מתויגת שלכם, לומד האלגוריתם של פייסבוק לזהות את פניכם טוב יותר. אבל מה קורה כאשר מתייגים אתכם בתמונה שהיא… לא אתם? אציג את הדוגמא הכי פחות מביכה (את המביכות יותר תוכלו לנסות ולהעלות בדמיונכם הפרוע) – מכירים את זה שחבר נודניק מתייג אתכם במודעות פרסומת לכיסויים לאייפון או לגלקסי? אם לא תסירו את התיוג בזמן, פייסבוק עלול ללמוד זאת, או במקרה הקל יותר – לעוות את הצורה בה עובד מנגנון זיהוי הפנים שלכם. בפעם הבאה שאותו חבר יעלה תמונה של כיסוי לאייפון – מי אם לא אתם, תהיו מתויגים באופן אוטומטי?

בכדי למנוע מבוכה, ובאיזשהו מקום גם לשמור על הפרטיות שלכם – תוכלו למנוע מפייסבוק להציע את שמכם במערכת התיוגים האוטומטית. כך נעשה זאת: חשבון (Account) > הגדרות פרטיות (Privacy Settings) > התאמה אישית של הגדרות (Customize settings) > עברו לקטגוריה “דברים שאחרים משתפים” (Things others share) > שנו את ההגדרה של “הציעו תמונות שלי לחברים” (Suggest photos of me to friends).

ואם בפייסבוק עסקינן, אתם כבר חברים שלנו? אנחנו מבטיחים לא לתייג אתכם בתמונות של כיסויים לאייפון 🙂


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים