אפל מורידה תחזיות לרבעון הרביעי של 2018 בשל ירידה במכירות האייפון בסין

חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במכתב ששיגר לבעלי המניות של החברה חשף מנכ”ל אפל, טים קוק (Tim Cook), כי אפל מורידה את ציפיותיה להכנסות עבור הרבעון החותם את שנת 2018 (רבעון ראשון פיסקלי של 2019) אשר הסתיים ב-29 בדצמבר, זאת כתוצאה ממספר השפעות, הראשית בהן נוגעת לציפיית החברה לירידה במכירות האייפון במהלך הרבעון האחרון.

קוק מציין כי אפל מעדכנת את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הרביעי ל-84 מיליארד דולר, זו מהווה ירידה של 9 מיליארד דולר מהרף העליון של הערכותיה הקודמות של החברה להכנסות של 93 מיליארד דולר (89 מיליארד דולר ברף התחתון) שניתנו בחודש נובמבר האחרון עם פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השלישי של שנת 2018.

את הסיבה לירידה בהכנסות ברבעון החותם את 2018 מייחס קוק בעיקר לחטיבת האייפון, אם כי לא רק לזו, כאשר לפיו הייתה הפגיעה המשמעותית ביותר במכירות האייפון בסין, שם ראתה החברה ירידה כללית כבר החל מתחילת המחצית השניה של השנה. קוק מציין כי בנוסף לירידות שהגיעו לכלכלה הסינית, ייתכן כי גם העבת היחסים בין ארה”ב וסין בנוגע להסכמי הסחר הובילו לפגיעה נוספת במכירות.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

נושא נוסף אותו מזכיר קוק בנוגע לירידה במכירות הינן יכולות הייצור המוגבלות של מכשירים בקטגוריות האחרות של החברה, כאשר לפי דבריו של מנכ”ל אפל, גרמה ההשקה של מספר מוצרים חדשים בטווח זמן קצר לצמצם את יכולת הייצור הכללית, מה שהביא לצמצום מכירות מכשירי האייפד פרו החדשים, כמו גם שעוני ה-Apple Watch Series 4, מחשבי המקבוק אייר ואוזניות ה-AirPods נטולות החוטים.

לבסוף, מזכיר קוק את תכנית החלפת הסוללות אותה החלה בשנת 2018 כתגובה לטענות שהגיעו כתוצאה מירידה ברמת הביצועים של מכשירי אייפון שונים לאחר עדכון גרסאות למערכת ההפעלה iOS. אפל ציינה אז כי האטה את פעולת המעבדים בדגמים ישנים במקרים בהם היה חשש כי אלו יקרסו תחת העומס אם יעבדו במלוא התפוקה, ובתגובה לכך השיקה תכנית החלפת סוללות המאפשרת החלפה במחיר מוזל של 29 דולר (בישראל כ-149 שקלים), במקום 79 דולר.

תכנית החלפת הסוללות במהלך 2018, על פי דבריו של קוק, גרמה לירידה בשדרוגים של מכשירי האייפון, אשר היוותה חלק בהחלטה של אפל לעדכן את תחזיותיה לרבעון הרביעי של השנה.

סך הכנסותיה של אפל ברבעון השלישי של השנה, שהסתיים ב-30 בספטמבר, נמדדו ב-62.9 מיליארד דולר, עליה של 20% משנה לשנה, כאשר בצד הרווח התפעולי רשמה החברה עליה של 23% עם נתון של 16.1 מיליארד דולר. חטיבת האייפון הניבה לחברה חלק ניכר מהכנסות אלו (37.2 מיליארד דולר), אך נראה כי ברבעון הרביעי של השנה, הנחשב לחזק ביותר עבור אפל וחברות נוספות, לא תקבל החברה את מבוקשה.

משמעותה של הירידה בהערכותיה של אפל להכנסות לכדי 84 מיליארד דולר (מהערכה של בין 89-93 מיליארד) הינה בירידה משנה לשנה בהכנסות החברה ברבעון החותם את השנה. עם תום הרבעון הרביעי של שנת 2017 דיווחה אפל על הכנסות של 88.3 מיליארד דולר, כך שעל פי ההערכות החדשות מדובר בירידה של 5% בהכנסות של החברה ברבעון משנה לשנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים