נשיא נינטנדו: “ייתכן שנעבור לדברים אחרים מקונסולות משחק ביתיות”

נשיא חברת נינטנדו שונטרו פורוקווה (Shuntaro Furukawa) הסביר בריאיון שנערך כעת, כי נינטנדו מסוגלת לזנוח את תחום הקונסולות הביתיות ולהתמקד במוצרים אחרים. המחשבה הזו, לדבריו, נובעת מהצורך של נינטנדו להישאר חברה גמישה ולהגיב לדרישות תעשיית הבידור, אשר משתנות כל העת.

נינטנדו נהנית כעת מהצלחת המכשיר שלה: הקונסולה הביתית הנוכחית של החברה, ה-Switch, נמכרת בקצב מסחרר. למעשה, זו הקונסולה שנמכרת בקצב המהיר ביותר בימים אלה בארצות הברית. מאז השקתה בחודש מרץ 2017, ועד לסוף שנת 2018, הקונסולה מכרה יותר מ-8.7 יחידות בצפון אמריקה.

עם זאת, כנראה שנינטנדו מזהה בעיה של תנודתיות בתעשיית המשחקים. “אנחנו חושבים איך אפשר למזער את חוסר היציבות הזה,” אמר שונטרו בריאיון, והסביר כי החברה רוצה להגביר את קצב פיתוח המשחקים שלה לסמארטפון, על מנת להבטיח תזרים קבוע של הכנסה. “אנחנו גם מתנסים בפארקי שעשועים ובסרטי קולנוע – דרכים שונות בהן הדמויות שלנו יכולות להשתלב בחיי היום-יום. אני צופה סינרגיה חזקה.”

“אנחנו לא נעולים הקונסולות שלנו,” אמר שונטרו. “כרגע אנחנו מציעים את ה-Switch הייחודית והמשחקים של המכשיר, ועל כך אנחנו מבססים את הדרך שבה השחקנים מקבלים את ‘חווית נינטנדו’. עם זאת, הטכנולוגיה נתונה לשינויים. נמשיך לחשוב באופן גמיש על הדרך שבה שחקנים יקבלו את ‘חוויית נינטנדו’ ככל שהזמן עובר.”

שונטרו הזכיר בריאיון כי נינטנדו היא חברה מאוד וותיקה, וכי לא תמיד עסקה החברה בקונסולות ביתיות. לכן, למרות שהתרגלנו לכך שנינטנדו היא יצרנית קונסולות מהשורה, לא מן הנמנע שבעתיד החברה שוב תשנה את המיקוד שלה לתחומים אחרים. בפרט, נראה כי נינטנדו מעוניינת כעת במשחקי מובייל.

ההיסטוריה של נינטנדו ארוכה יותר [מפיתוח משחקי וידאו], ולאורך כל המאבקים איתם התמודדה החברה, הדבר היחיד שהם חשבו עליו הוא ‘מה הדבר הבא שעלינו ליצור’. בטווח הארוך ייתכן שבתור עסק נעבור לדברים אחרים מקונסולות ביתיות – גמישות חשובה בדיוק כמו חדשנות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים