הוכרז: AMD Radeon VII – הדור הבא של כרטיסי המסך בייצור 7nm

כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD) כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD)

חברת AMD חשפה במהלך אירוע רשמי בכנס האלקטרוניקה CES 2019 בארה”ב את הדור הבא של כרטיסי המסך שיתבססו על ליבת Vega בייצור 7nm מתקדם, ה-AMD Radeon VII, כרטיס שיציע ביצועים גבוהים במיוחד במחיר של 699 דולר.

כרטיס ה-Radeon VII (או Radeon 7) החדש מתבסס על ארכיטקטורת Vega משופרת של AMD שעוברת כיווץ ל-7nm, ולא על ארכיטקרטורת ה-Navi, כשהיא מספקת פי 2 זיכרון עם פי 2.1 רוחב פס, שיפור של 29% בממוצע בביצועי משחקים ועד 36% ביישומי יצירת תוכן. בפועל, מדובר על שיפור של כ-25% אחוז בביצועים לצריכת חשמל לעומת כרטיס ה-Radeon RX Vega 64.

כרטיס ה-Radeon VII החדש יגיע עם 60 יחידות עיבוד (CU), מה שמתורגם ל-3840 מעבדים מאוחדים (SP) במהירות של 1450MHz ועד 1.8GHz זאת בצירוף זיכרון 16GB מסוג HBM2 מהיר במיוחד עם רוחב פס גבוה מאוד של 1TB/s. גרסת AMD לכרטיס החדש מציגה כרטיס מוארך יחסית בעל 3 מאווררים, מה שמצביע על כמות חום גבוהה יחסית אותה הוא צפוי לייצר.

כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD)
כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD)

הדבר החשוב ביותר למשתמשים בכרטיס הם הביצועים של הכרטיס החדש, ולפי ההשוואה של AMD הוא מציג שיפור ביצועים משמעותי מול כרטיס ה-Vega 64, כאשר בהשוואה לכרטיס ה-RTX 2080 החדש של נווידיה הוא מציג ביצועים זהים או טובים ממנו, מה שיאפשר לו להתחרות בו בצורה ישירה, דבר שעד כה AMD לא הייתה יכולה לעשות.

השוואת Radeon VII מול Vega 64 ו-RTX 2080 (מקור AMD)
השוואת Radeon VII מול Vega 64 ו-RTX 2080 (מקור AMD)

כרטיס ה-Radeon VII צפוי להתחיל להימכר ב-7 בפברואר במחיר של 699 דולר, כש-AMD תצרף לו באנדל משחקים לזמן מוגבל הכולל את Resident Evil 2, Devil May Cry 5 ו-Tom Clancy’s The Division 2.

ה-Radeon VII החדש של AMD היא האפשרות הגדולה ביותר של החברה לתפוס נתח שוק משמעותי יותר בכרטיסי המסך כאשר מגיע עם תג מחיר דומה ל-RTX 2080 של נווידיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים