תחקיר: Fortnite משמש פושעים להלבנת כספים מסביב לעולם

חודש קשה עובר על Epic: לצד תביעות האמנים שריקודיהם נכנסו למשחק Fortnite ללא תמורה וחשיפת פרצת האבטחה החמורה שאפשרה להאקרים לחטוף חשבונות, כעת מסתמן גם כי פושעים וארגוני פשע משתמשים במשחק הפופולארי להלבנת כספים.

הפופולריות הרבה של המשחק הביאה להכנסות גבוהות עבור Epic, שב-2018 הגיעו ל-3 מיליארד דולרים. עם ההצלחה התפתח גם שוק שחור סביב המשחק. כעת, העיתון הבריטי The Independent פרסם תחקיר המציג את הבעיה, וכיצד מתבצעת הלבנת הכספים על ידי גורמי פשע שונים ברשת.

נראה כי הלבנת הכספים מתבצעת על ידי רכישת המטבע של המשחק, V-Bucks. המטבע משמש בתוך המשחק לרכישת פריטים עבור הדמויות השונות, תלבושות וריקודים אותם יכולים להפגין השחקנים אחד לשני. V-Bucks עולים לא מעט כסף בחנות Fortnite הרשמית, ולכן כשגורמי פשע מציעים V-Bucks בהנחה משמעותית, יש לכך ביקוש רב.

הפושעים רוכשים V-Bucks באמצעות כרטיסי אשראי גנובים, ולאחר מכן מציעים את השלל למכירה בזול ב-Dark Web – רשת “נסתרת” אליה ניתן לגשת רק באמצעות תוכנה ייעודית. רכישות ה-V-Bucks מתבצעות באמצעות ביטקוין, או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים – וכאשר מתקבל תשלום עבור ה-V-Bucks שנרכשו בכרטיס אשראי גנוב, הכסף למעשה הולבן.

אל התחקיר הצטרפה חברת האבטחה Sixgill. חוקרי החברה התחזו לקונים פוטנציאלים של V-Bucks, וגילו פעילות לא חוקית המתרחשת מסביב לעולם. החוקרים תיקשרו עם מפעילים שונים בסינית, רוסית, ספרדית, ערבית ואנגלית. בעוד שלא נחשף היקף התופעה, ברור לחוקרים כי מדובר בפעילות פושה, וחברת האבטחה מתחה ביקורת על התנהלותה של Epic בעניין.

“פושעים מבצעים תרמיות אשראי, מכניסים ומוציאים כסף מ-Fortnite בחופשיות”, אמר בנג’מין פרמינגר (Benjamin Preminger), חוקר בכיר ב-Sixgill. “גורמים זדוניים שמים ללעג את אמצעי האבטחה החלשים של Epic Games, ואומרים שלחברה לא אכפת אם שחקנים מרמים את המערכת ורוכשים V-Bucks בהנחה. זה נוגע באופן ישיר ליכולת של גורמים זדוניים להלבין כספים דרך המשחק.”


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים