הצצה ראשונה למערכת ההפעלה Android Q מציגה Dark Mode מלא והגדרות חדשות

Android Q (תמונה: XDA) Android Q (תמונה: XDA)

בזמן שמערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי מפלסת את דרכה למשתמשים, גוגל אינה מפסיקה לחשוב קדימה וכבר עובדת על מערכת ההפעלה הבאה מתוצרתה אשר תזכה לייצוג כ-Android Q. אתר XDA התקין את גרסת המפתחים של המערכת העתידית על מכשיר ה-Google Pixel 3 XL, ובדק מה השתנה ומה הם ההבדלים בין אנדרואיד 9 פאי לאנדרואיד 10 Q.

גולת הכותרת הראשית והפיצ’ר המבוקש ביותר על פי הרעש שנוצר ברשת, הוא ללא ספק מצב ה-Dark Mode החדש ברמת המערכת. לעומת גרסאות קודמות של אנדרואיד, נראה כי גוגל מקשיבה למשתמשים ומנצלת את מסכי ה-OLED החסכוניים בחשמל (באמצעות כיבוי פיקסלים שחורים) ומצרפת למערכת ההפעלה מצב המשנה את רוב צבעי המערכת לשחור, על מנת לאפשר בחירה עיצובית ובחירה חסכונית למשתמש.

את ההגדרה החדשה הוסיפה גוגל תחת קטגוריית התצוגה, בשם “Set Dark Mode”. בלחיצה על ההגדרה יקפוץ חלון המציע להפעיל את ההגדרה תמיד, לכבות אותה או להפעיל רק בלילה ולכבות ביום. במידה ותפעילו את ההגדרה, תגלו כי רוב צבעי המערכת והאפליקציות התומכות השתנו לשחור, אך על מנת להחיל את המצב החדש על כל האפליקציות (גם אלו שאינן תומכות), תצטרכו להעמיק לאפשרויות המפתחים ולהפעיל הגדרה הנקראת “override force-dark” המחילה באופן כפוי את המצב החדש על כל אפליקציה במערכת.

כפיית Dark Mode בפעולה ב-Android Q (תמונה: XDA)
כפיית Dark Mode בפעולה ב-Android Q (תמונה: XDA)

חידוש נוסף אותו ניתן למצוא באפשרויות המפתחים של המכשיר הוא “מצב שולחן עבודה“. הסבר מפורט על מצב זה לא ניתן בשלב זה, אך נוכל לשער שזו היא התשובה של גוגל לפתרונות כמו ה-DeX של סמסונג. אומנם, האתר לא הצליח להפעיל כלל את המצב החדש כך שנצטרך להסתפק בפירוט המועט שאומר “force experimental desktop mode on secondary displays”, דבר המצביע פעם נוספת על כך שזו היא אלטרנטיבה ל-Samsung DeX.

נקודה נוספת בה נגעה גוגל עם Android Q היא חשיבותה של הפרטיות, ממשק ההגדרות הפך הרבה יותר פשוט מבחינת ניהול ההרשאות לאפליקציות בגרסת מערכת ההפעלה החדשה. לדוגמה, כעת תוכלו למצוא זוג הגדרות נוספות הנקראות “Privacy” ו-“Location”, ואלו מאפשרות לכם לצפות בהרשאות המרובות תחת Privacy ובהרשאות המיקום בנפרד תחת Location.

מערכת ההרשאות ב-Android Q (תמונה: XDA)
מערכת ההרשאות ב-Android Q (תמונה: XDA)

החידוש העיקרי לו כולנו חיכינו הוא מה שנמצא מתחת לקטגוריית ה-Privacy. תחת קטגוריה זו נגלה אפשרות חדשה בקטגוריית ה-Location המאפשרת לנו לראות אלו אפליקציות מורשות להשתמש במיקום שלנו בחלוקה ל-“Allowed” ו-“Denied”. אם נבחר אפליקציה מסוימת נוכל לראות שכעת ישנה אפשרות לאפשר גישה למיקום רק בעת השימוש בה, דבר אשר קורה באופן מובנה במכשירי אייפון אבל עד לגרסה זו של מערכת ההפעלה לא ראינו אותו מצד אנדרואיד.

דברים צדדיים ונוספים אשר התגלו במסגרת ההצצה הראשונית למערכת ההפעלה העתידית של גוגל מתבררים כמצב חדש בשם “Sensors off”. מצב זה מכבה את כל החיישנים במכשיר ומפעיל מצב טיסה. למה גוגל טרחה להקדיש לזה מצב מיוחד? כנראה בגלל שדרך המצב הנ”ל תאפשר גוגל בעתיד לכבות את כל החיישנים במכשיר לחלוטין, גם את אלו שלא ניתנים לכיבוי באופן רגיל כמו הג’יירוסקופ ועוד. הגדרה נוספת אשר התגלתה הינה האפשרות לחלוקת הקבצים במנהל הקבצים המובנה באמצעות סינון לפי תמונה, אודיו, וידאו או מסמך.

מידע אודות תאריך השחרור הרשמי של המערכת לקהל הרחב אינו ידוע בשלב זה, אך ניתן להניח כי הדבר יקרה במחצית השנייה של השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים