מכירות קונסולת ה-Switch ב-2018 עקפו את כל המתחרים

2018 היתה שנה מצוינת עבור ה-Switch של נינטנדו. הקונסולה המיוחדת של החברה, המשלבת בין מכשיר נייד לקונסולה סלונית נייחת, נמכרה יותר מהמתחרים בארצות הברית במהלך השנה. לפי אנליסטים מהפירמה NPD, מכירות ה-Switch הובילו לצמיחה של 8% במכירות הקונסולות, עם הכנסה כוללת של 5.1 מיליארד דולרים.

גם סוני ומיקרוסופט נהנו מצמיחה במכירות לאורך השנה עם ה-PlayStation 4 וה-Xbox One בהתאמה – אולם המנצחת הברורה בתחום החומרה היא נינטנדו. חודש דצמבר היה מוצלח במיוחד עבור החברה: בחודש זה בלבד נינטנדו הכניסה יותר כסף ממכירת קונסולות מכל חברה אחרת, עם מכירות שלא נראו כדוגמתן מאז 2015, עת ה-PlayStation 4 נמכרה בקצב גבוה. בפעם האחרונה שנינטנדו עצמה ראתה חודש כה מוצלח, היה זה בדצמבר 2009 עם מכירות ה-Wii.

הצלחתה של הקונסולה השתקפה גם במכירת משחקים. מתוך 20 המשחקים הנמכרים ביותר של 2018, שבעה הם של נינטנדו. ביניהם אפשר למצוא כותרים כמו Super Smash Bros. Ultimate החדש, שיצא רק בדצמבר וכבר הספיק להעפיל למקום החמישי ברשימת המשחקים הנמכרים ביותר של השנה.

עם זאת, ב-NPD מודים כי ישנו גורם נוסף שעזר לנינטנדו, ולתעשיה כולה, להצמיח רווחים נוספים: Fortnite. האנליסט מאט פיסקטלה (Mat Piscatella) חשף כי למרות ש-NPD לא עקבה אחרי נתוני המשחק הפופולארי, ניתן להצביע על רכישות רבות של אביזרים כמו בקרי שליטה, אוזניות ומיקרופונים עבור פורטנייט. המשחק הניע מכירות של חומרה, כרטיסי משחק ואביזרים, וזה עניין שאין לזלזל בו – לפי פיסקטלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים