מבחר מבחני ביצועים ל-Radeon VII – האם AMD יצרה מתחרה ל-RTX 2080?

כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD) כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD)

כרטיס המסך Radeon VII של AMD הוצג במהלך כנס CES 2019 האחרון כשהוא נועד להתחרות בכרטיס ה-GeForce RTX 2080 של נווידיה. עכשיו, עם פרסום הביקורות השונות לכרטיס באתרי המחשבים, ניתן לראות האם AMD מצליחה ליצור מתחרה ל-RTX 2080.

כרטיס ה-Radeon VII (או Radeon 7) החדש של AMD מתבסס על ארכיטקטורת Vega שעברה לייצור בתהליך 7nm משופר, שנועד לספק שיפור ביצועים של כ-25% לצריכת חשמל זהה לעומת הכרטיס הקודם של AMD, ה-Radeon RX Vega 64. השלב הבא יהיה כרטיס מסך מבוססת ליבת Navi שצפוי להגיע לקראת אוקטובר השנה.

בעוד שעד עכשיו המידע היחיד על ביצועי ה-Radeon VII היה הדלפת תוצאות ה-3Dmark, הסקירות הרשמיות של האתרים השונים נותנות לנו הצצה לביצועים בפועל של הכרטיס החדש במגוון משחקים רחב.

כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD)
כרטיס מסך Radeon VII (מקור AMD)

מבחני ביצועים

במשחק The Witcher 3: Wild Hunt בביקורת של אתר Techpowerup, כרטיס ה-Radeon VII של AMD מצליח להציג ביצועים טובים אך עדיין חלשים יותר מכרטיס ה-RTX 2080 בו הוא נועד להתחרות ואף מול ה-GTX 1080Ti.

במשחק Shadow of the Tomb Raider בביקורת של אתר hexus, ה-Radeon VII מציג ביצועים טובים יותר וקרובים יותר ל-RTX 2080, שעדיין מוביל בהפרש של FPS בודדים.

במשחק Battlefield V בביקורת של אתר kitguru, ה-Radeon VII מצליח להשתוות ל-RTX 2080 ואף להציג ביצועים טובים יותר, אם כי בהפרש זעום יחסית.

במשחק Ashes of the Singularity: Escalation בביקורת של אתר Tomshardware, ה-Radeon VII מציג ביצועים חלשים מעט ברזולוציית 2160p, אך ההפרש גדל אם מורידים את הרזולוציה ל-1440p.

המסקנות ממבחני הביצועים השונים מעידות על כך שכרטיס ה-Radeon VII של AMD מצליח ברוב המקרים להציג ביצועים דומים או קרובים מספיק ל-RTX 2080 של נווידיה, כאשר ישנם מקרים בהם הוא טוב מעט ממנו ואחרים בהם הוא חלש מעט ממנו כשההפרש משתנה ממשחק למשחק.

יש לזכור כי קרוב לוודאי שהמרווח הזה יצטמצם עם הופעת דרייברים והתאמות חדשות לכרטיס המסך של AMD, כפי שקורה לא פעם עם יציאת כרטיסי מסך חדשים לשוק. לפחות נכון להרגע, אפשר לומר ש-AMD הצליחה להציג מתחרה ל-RTX 2080 של נווידיה כשהמטרה הבאה היא יציאת כרטיס ה-Navi העתידי של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים