גאדג’טי מסקר: Yale ENTR – מערכת נעילה חכמה לדלת

מערכת נעילה Yale ENTR (צילום: רונן מנדזיצקי) מערכת נעילה Yale ENTR (צילום: רונן מנדזיצקי)

סרטים וסדרות טלוויזיה רבים הציגו בפנינו טכנולוגיות עתידניות, כשאחת מהפופולריות שבהן (לא, זה לא ההובר-בורד של מרטי מקפליי) מופיעה בדרך כלל במטה חשאי של ארגון ביון חשאי עוד יותר שכדי להיכנס אליו צריך לא רק מפתח, אלא גם קוד סודי, טביעת אצבע או אמצעי אישור ביומטרי אחר. זה נראה טוב על המסך, אבל האם באמת ישנו צורך במערכת נעילה מתוחכמת גם בסביבה הביתית שלנו?

כדי לבדוק זאת לקחנו מרשת החנויות KSP את מערכת הנעילה החכמה לדלתות ENTR של חברת Yale, אותה משווקת בישראל חברת מולטילוק. המערכת מגיעה במספר וריאציות, המתוחכמת בהן כוללת קודן, חיישן טביעות אצבע והפעלה מרחוק באמצעות שלט או אפליקציה.

התקנה ורכיבים

החשש הגדול ביותר שלי לפני התקנת המערכת במקום המנעול הסטנדרטי בבית הייתה לגבי הנראות שלה. אחרי הכל, אין לי רצון שבכניסה לבית יופיע מנגנון מוזר שייראה שונה וחריג בפני כל מי שניגש לדלת הכניסה טרם נכנס הבייתה. חשש זה הופג במהירות, שכן התקנת המערכת כוללת החלפת הצילינדר בלבד, כך שהנראות של הדלת לא משתנה. גם הקודן וקורא טביעות האצבע שמגיעים כאופציה ותוספת למערכת הנעילה החכמה לא דורשים הצמדה לדלת עצמה, אם כי זו אפשרות שתוכלו לבחור בה, ומערכות אלו מאפשרות התקנה לצד הדלת כשהן פועלות באופן אלחוטי.

את ההתקנה עצמה מבצעת חברת מולטילוק, אשר נציגיה הגיעו יחד עם מערכת הנעילה החכמה עד לביתי וללא תוספת תשלום. טרם הגעת המתקין, נשאלתי על סוג הדלת על מנת שניתן יהיה להתאים את המערכת אל הדלת בעת ההתקנה.

תהליך ההתקנה עצמו מהיר, כשהמתקין הוציא את הצילינדר הקיים בשלמותו, כך שניתן לחזור לאחור, והתקין במקומו את מערכת הנעילה החדשה. המנעולים הקיימים בדלת שלי טרם הותקנה המערכת החדשה נשארו, כך שנעילה המשיכה להתבצע מכל המנעולים שקיימים משני צידי הדלת וכן בחלק העליון והתחתון שלה. המפתח הקיים שלכם לא יוכל להמשיך לעבוד כמובן, אך במקרה שהמנעול לא יעבוד מסיבה זו או אחרת, תוכלו להשתמש במפתח פיזי שתקבלו בחבילה.

מערכת נעילה Yale ENTR (צילום: רונן מנדזיצקי)
מערכת נעילה Yale ENTR (צילום: רונן מנדזיצקי)

בצד החיצוני של הדלת אין כל שינוי בידית, כך שגם אם יש לכם ידית מעוצבת שקניתם במיוחד בשביל שדלת הכניסה לבית תראה טוב יותר, לא תתבקשו להחליפה. המערכת מותקנת בצד הפנימי של הדלת, שם תמצאו רכיב המאפשר פתיחה ידנית על ידי סיבוב או החלקת שתי אצבעות עליו לפתיחה מהירה.

בצד החיצוני של הדלת, באם בחרתם להוסיף למערכת הבסיסית גם קודן או קודן משולב עם חיישן טביעות אצבע, ימוקם זה באיזור הקרוב לדלת לשם פתיחה באמצעות קוד או טביעת אצבע.

תהליך ההתקנה כולו ערך כ-20 דקות, כולל הדרכה על המערכת, רכיביה השונים וכיצד להשתמש בכולם.

שימוש שוטף

היתרון המשמעותי ביותר עבורי נמצא באפשרות הנעילה והפתייה האוטומטית של הדלת בעת סגירתה. ברגע שבו תסגרו את הדלת עליה מותקנת מערכת הנעילה החכמה ENTR, זו תינעל באופן אוטומטי. זה אומר שלא צריך לזכור לנעול את הבית אחרי שיצאתם, ולא צריך לדאוג שמא הבית ננעל מאחוריכם כשירדתם לזרוק את הזבל ושכחתם לקחת מפתח.

את הדלת ניתן לפתוח במספר אפשרויות:

  • אפליקציה – מאפשרת פתיחת הדלת בהחלקה פשוטה על המסך. האפליקציה מקושרת למערכת הנעילה באמצעות בלוטות’ ומאפשרת הגדרה של משתמשים ראשיים (Admin / Owner), המסוגלים ליצור משתמשים ולבצע פעולות הגדרה ועדכון למנעול, ומשתמשים רגילים, אלו מקבלים הרשאות לפתיחת הדלת. את המשתמשים ניתן להוסיף או למחוק, כך שתוכלו ליצור משתמש זמני, שיקבל קוד להפעלה דרך האפליקציה אם מגיע לבקר, ולאחר הביקור תוכלו למחוק אותו מגישה למנעול, כך שלא יוכל להיכנס לביתכם בעתיד.
  • שלט רחוק – השלט מאפשר פתיחה מהירה של הדלת בלחיצת כפתור, אם אתם יושבים לאכול או רואים טלוויזיה ולא בא לכם לקום לפתוח את הדלת – השלט מהווה אפשרות טובה מאוד.
  • קודן \ טביעות אצבע – אמצעים אלו מותקנים מחוץ לבית, כך שניתן להזין קוד גישה אישי או להעביר את האצבע על קורא טביעות האצבע כדי לפתוח את מנגנון הנעילה. כמו באפליקציה, גם כאן תוכלו להגדיר משתמשים ראשיים ומשתמשים רגילים, עד 20 בסה”כ, כאשר לכך נוספת אפשרות הגדרת משתמשים לפי זמן – אם יש לכם אורחים שמבקרים אצלכם בין 19:00-23:00, תוכלו להגדיר להם קוד מיוחד שישלח בהודעת SMS, מייל או וואטסאפ, ויהיה זמין לשימוש בזמן המוגדר בלבד. ניתן להגדיר גם זמני ביקור קבועים – כל יום רביעי בין 10:00-12:00, למשל.
קודן מערכת נעילה ENTR (צילום: רונן מנדזיצקי)
קודן מערכת נעילה ENTR (צילום: רונן מנדזיצקי)
  • פתיחה ידנית – מבחוץ מתבצעת עם מפתח שתקבלו יחד עם מערכת הנעילה החכמה, כך שניתן להשבית את השימוש במערכת בשבת ולהשתמש רק במפתח, ומבפנים ניתן להשתמש בידית מסתובבת או בהחלקת שתי אצבעות משני צידי המנעול לפתיחה מהירה.
  • עינית דיגיטלית – מאפשרת לראות מי נמצא מחוץ לדלת על ידי התקנת עינית מחוץ לדלת ומסך 3.2 אינץ’ דרכו ניתן לראות מי מחכה בחוץ (נמכר בנפרד)

שתי המערכות המותקנות (מערכת הנעילה בדלת עצמה ומערכת הקודן\טביעות אצבע מחוץ לדלת) פועלות על סוללות. זמן הפעולה שלהן ארוך למדי (מספר חודשים), כך שאין צורך לדאוג, וכאשר הסוללה חלשה, יתריאו על כך המערכות באמצעות צפצוף או הודעה באפליקציה. המערכת המותקנת בתוך הדלת ניתן לטעינה באמצעות מחבר microUSB סטנדרטי, כך שתוכלו לחבר אותה לחשמל בעת הצורך או להשתמש בסוללה ניידת מיוחדת (לא סטנדרטית) אותה מוכרת החברה בנפרד. מערכת הקודן\טביעות אצבע פועלת באמצעות סוללות רגילות, אותן ניתן להחליף בקלות, אך הדבר דורש לפתוח פאנל קטן בתחתית עם מברג.

התראה תוכלו לקבל מהמערכת גם במידה ושכחתם לסגור את הדלת, אז תשמעו צפצוף בוקע ממנה. את צפצוף זה ניתן להשתיק על ידי הגדרה באפליקציה, אך הוא שימושי למדי ומטריד מספיק כדי לדרוש מכם לקום ולסגור את הדלת.

השורה התחתונה

מערכת הנעילה החכמה ENTR של Yale אינה אפשרות זולה במחיר המתחיל בכ-1,900 שקלים, אך היא מספקת לא מעט בצד הנוחות עם אפשרויות כניסה מגוונות הבייתה ואפשרות להגדיר כמות גדולה של משתמשים דרך האפליקציה או הקודן\טביעות אצבע, גם אם אלו מבקרים רק מידי פעם או אפילו באופן חד פעמי. הפתיחה באמצעות המערכת פשוטה, גם מבפנים וגם מבחוץ ומתאפשרת באמצעות אפליקציה, קודן, קורא טביעות אצבע וגם עם מפתח במידת הצורך.

מה אהבנו?

  • אפשרויות פתיחה מגוונות
  • נעילה אוטומטית עם סגירת הדלת
  • אפליקציה
  • הגדרת משתמשים מתקדמת לקודן

ומה לא?

  • מחיר גבוה
  • חיישן טביעות אצבע מעט איטי
  • הגדרת משתמשים בקודן מעט מסורבלת

את המערכת ניתן למצוא בשלושה דגמים:

  • מערכת בסיסית – כוללת התקנה, שלט רחוק, חיבור לאפליקציה (מחיר: 1889 שקלים)
  • מערכת ביניים – כוללת התקנה, שלט רחוק, חיבור לאפליקציה וקודן (מחיר: 2139 שקלים)
  • מערכת מתקדמת – כוללת התקנה, שלט רחוק, חיבור לאפליקציה וקודן עם חיישן טביעות אצבע (מחיר: 2499 שקלים)

רשת KSP תעניק לגולשי גאדג’טי עד סוף חודש פברואר מתנה של עינית דיגיטלית או מטען נייד (יש לבחור המתנה בקופה) ברכישת המערכת  – לחצו כאן למעבר לאתר KSP לשם קבלת ההטבה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים