גאדג’טי מסקר: Jimmy JV51 – שואב אבק ידני בפחות מ-1,000 שקלים

שואב אבק Jimmy JV51 (צילום: צחי הופמן) שואב אבק Jimmy JV51 (צילום: צחי הופמן)

שואבי האבק האלחוטיים הופכים פופולריים יותר מתמיד, עם נתח שוק צומח ומגוון מוצרים שהולך וגדל, כאשר עוד ועוד צרכנים נחשפים ליתרונות המגיעים במוצר מסוג זה. אחד המותגים הפופולרים בתחום הינו זה של חברת דייסון, אך לאחרונה הגיעו לישראל ביבוא רשמי גם מוצריה של Jimmy, המציעה אלטרנטיבה זולה בהשוואה לזו של דייסון.

Jimmy JV51 – הרכבה ושימוש שוטף

שואב האבק מדגם Jimmy JV51 בנוי משלושה חלקים, כך שהרכבתו הראשונה קלה וזריזה למדי. ערכת השואב מגיעה עם ארבע ידיות שאיבה המיועדות לביצוע פעולות מגוונות. תמצאו באריזה מברשת ממונעת גדולה, מברשת ממונעת קטנה המיועדת לשימוש עם ספות ושתי ידיות קטנות המיועדות לפעולות שאיבת רביטים שונים, פינות ומסילות.

פרט לזאת, כולל השואב סוללה נשלפת ומטען. על גבי גופו של ה-Jimmy Jv51 תמצאו זוג כפתורים, האחד מיועד להפעלה רציפה ובשונה משואביה של דייסון, כאן לא קיים צורך בלחיצה מתמדת על כפתור ההפעלה בזמן העבודה. הכפתור השני משמש ככפתור מעבר למצב טורבו.

שואב אבק Jimmy JV51 (צילום: צחי הופמן)
שואב אבק Jimmy JV51 (צילום: צחי הופמן)

עוצמת השאיבה של ה-Jimmy JV51 חזקה דיה על מנת לשאוב אבק משטיחים בבית וברכב, כאשר עבור העבודה ברכב, יש לחבר את אחת מהידיות ישירות למנוע של השואב. שימוש בשואב לשם שאיבת מסילות לא סיפק את הסחורה במלואה, שכן במקרים רבים לא הצליח ראש השואב להגיע לכל האבק שהסתתר במסילות.

נוחות השימוש במקרה של שואב ה-Jimmy גבוהה יותר בהשוואה לזו של שואבי דייסון, הרבה הודות להפעלה הרציפה ללא צורך בלחיצה מתמדת על כפתור ההפעלה. השואב שוקל מעט מתחת ל-1.5 ק”ג, כך שנוח לנוע איתו ממקום למקום ולשאוב גם במקומות גבוהים. הרעש של השואב סביר, אך עדיין מדובר בשואב רעשני, כאשר במצב הטורבו הוא מאוד רועש.

יתרון לשואב של דייסון אל מול שואב ה-Jimmy JV51 מגיע בצד מיכל האשפה האוגר את האבק והלכלוך, זה מגיע בנפח של חצי ליטר, שהינו מעט קטן, ואף שפשוט מאוד לרוקן אותו, חלקי אבק או שיערות נוטים להיתפש ודורשים מאיתנו להסיר אותם באופן ידני.

בצד הסוללה והטעינה נתקלתי במעט קשיים, כאשר שואב האבק הידני של Jimmy מדגם JV51 מגיע ללא תחנת עגינה. תוכלו להשתמש במתלה המצורף לקיר, אבל זה ידרוש מכם להכניס את כבל החשמל לשואב בכל פעם מחדש על מנת לטעון את הסוללה ולא מדובר בחיבור פשוט הדורש הנחה בלבד כפי שמתבצע עם תחנות עגינה.

במצב שימוש רגיל הצלחתי לקבל חיי סוללה של כחצי שעה, אשר לרוב הספיקו, אך בעבודות ניקוי יסודיות יותר נדרשה טעינה חוזרת לשם השלמת העבודה במלואה. שלא במפתיע, במצב טורבו הספיקה הסוללה לזמן קצר מאוד, ולא יותר מ-6.5 דקות. עם זאת, יש לזכור כי זמני השאיבה במצב טורבו בשואבים אחרים גם הם אינם מספקים חיי סוללה ארוכים ומיועדים בעיקר להפעלות חטופות על מנת להתמודד עם לכלוך שקשה יותר להוציא במצב השאיבה הרגיל.

השורה התחתונה

שואב האבק Jimmy JV51 חוסך את הצורך בגרירת גוף שואב גדול המחובר בחוטים העשויים להסתבך מאחורינו כמו שקיים בשואבי האבק הקלאסיים. במחיר הנמוך באופן משמעותי בהשוואה לשואבי האבק המקבילים של דייסון מבצע ה-JV51 את העבודה בצורה טובה ומנקה ביעילות מגוון של איזורים בבית, ולא רק את הרצפה והשטיחים.

עם זאת, ישנם גם מספר חסרונות לשואב האבק הידני, בהם חיי סוללה קצרים, בעיקר בעת הפעלת מצב הטורבו, החוסר בעמדת עגינה לטעינה נוחה והיכולת החלקית שלו לשאוב אבק ממסילות.

מחיר: 790 שקלים (יבואן רשמי רונלייט, אחריות לשנה). מגיע יחד עם ערכת אביזרים.

*הסקירה פורסמה במקור באתר The Gadget Reviews, לסקירות נוספות של שואבי אבק – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים