דיסלייק: כפתור ה”לייק” של פייסבוק מוצא מהחוק בגרמניה

בית המשפט הגרמני, הנוטה להחמיר בכל הנוגע לעבירות פרטיות ברשת ובכלל, מוציא את כפתור הלייק של פייסבוק מהחוק במדינת שלזוויג-הולשטיין בגרמניה, בטענה שזה מפר את פרטיותם של המשתמשים בו. בדיון אחר שנערך בגרמניה כנגד פייסבוק, נבדקת האפשרות לשלול ממשתמשים בגרמניה את האפשרות להשתמש במתייג הפנים האוטומטי.

לטענתו של בית המשפט, ביכולתו של לחצן הלייק החיצוני המוצב באתרים פרטיים לעקוב אחר כל משתמש ברשת האינטרנט ולדווח לכל דורש בחברה היכן ביקרה כל כתובת IP מהמאגר העצום של פייסבוק. בנוסף נטען כי הדבר מפר גם את חוקי הגנת המידע שקבע האיחוד האירופי.

פייסבוק, מבחינתה, טוענת שלחצן הלייק אכן מבצע רישומים גם מבלי שנלחץ עליו, אך חוזרת ומרגיעה שכל הרישומים הללו מתבצעים לצורכי סטטיסטיקה ונמחקים לאחר שלושה חודשים מיום היווצרותם. טענתה של פייסבוק לא סייעה לה בבית המשפט וההחלטה כבר התקבלה – בעליו של כל אתר אינטרנט המאוחסן ברחבי שלזוויג-הולשטיין, מחויב להסיר את לחצני הלייק של פייסבוק עד ל-30 בספטמבר. העוברים על החוק צפויים לקנס על סך 72 אלף דולר.

אה כן, ואל תשכחו ללחוץ לנו לייק. (מקור – SocialBeat)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים