אפל מקיימת שיחות עם 4 יצרני חיישני LiDAR עבור פרויקט הרכב האוטונומי

Apple CarPlay Apple CarPlay (מקור: Ford)

לפי דיווח של אתר החדשות רויטרס, חברת אפל מקיימת מגעים עם לפחות 4 ספקי חיישני לידאר (LiDAR) המשמשים להתמצאות המכוניות האוטונומיות במרחב בעבור פרויקט הנהיגה האוטונומית של החברה, פרוייקט טיטאן (Project Titan).

חיישן ה-LiDAR הוא אחד מהחלקים החשובים בכלי רכב אוטונומיים המאפשר לרכב לזהות את הסביבה שלו ולבצע החלטות קריטיות במהלך הנסיעה בהסתמך על מידע זה. לפי רויטרס, אפל מחפשת ליצור חיישן LiDAR קטן, זול ועם רף ביצועים גבוה שיהיה מהפכני לעומת החיישנים הקיימים כיום על מנת לספק פתרון באיכות גבוהה למערכת אותה בונה החברה.

בנוסף לשיחות עם יצרני חיישני LiDAR קיימים, קיימת אינדיקציה כי אפל מבצעת פיתוחים פנימיים וייתכן שהיא תספק חיישנים ורכיבים נוספים ליצרני רכב אחרים ולא רק עבור פרויקט הרכב של החברה עצמה, כאשר המטרה העיקרית היא להוריד את עלות החיישנים מרמת אלפי דולרים למאות בודדים בלבד תוך שמירה על דיוק ואמינות גבוהים.

הדיווח של רויטרס מצביע על כך שאפל מחזיקה צוות פיתוח של כ-1200 איש במסגרת פרויקט טיטאן, בהם מהנדסים שהחברה “לקחה” מחברות רכב אחרות דוגמת טסלה של אילון מאסק, כאשר כמות נסיעות המבחן אותן החברה מבצעת בקליפורניה גדלה לכמעט 80,000 מייל השנה, לעומת 800 בשנה הקודמת, מה שמצביע על התקדמות מואצת והשקעה בפיתוח.

בעוד לא ידוע מתי אפל תשיק את הפיתרון שלה לרכב האוטונמי, שרבים מאמינים כי יקרא בפשטות Apple Car, המידע החדש מצביע על התקדמות גדולה בפיתוח אותו מבצעת אפל בתחום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים