סמסונג הודיעה על גמר פיתוח טכנולוגיית ייצור בתהליך 5nm EUV

מפעל ה-EUV של סמסונג (מקור סמסונג) מפעל ה-EUV של סמסונג (מקור סמסונג)

סמסונג (Samsung) הודיעה באופן רשמי על סיום פיתוח ייצור בתהליך ה-5nm FinFET, השלב הבא במזעור ייצור השבבים אחרי תהליך ה-7nm, שישתמש בייצור ה-EUV המתקדם של סמסונג, כאשר היא אף מודיעה על עבודה בייצור שבבי 6nm מותאמים עבור חלק מלקוחות החברה.

ההודעה החדשה מגיעה בסמוך להודעה דומה מיצרנית המוליכים למחצה TSMC על התקדמות בפיתוח ייצור בתהליך 5nm, כשסמסונג ו-TSMC מייצרות כבר היום שבבים בתהליך 7nm מתקדם. המעבר של סמסונג לייצור בתהליך 5nm צפוי להציע שיפור של עד 25% יעילות שטח עם חיסכון של עד 20% בצריכה החשמלית או שיפור של עד 10% בביצועים בהשוואה לשבבים המיוצרים בתהליך ה-7nm.

על ידי שימוש בטכנולוגיית EUV (ר”ת extreme ultraviolet) המתקדמת, סמסונג מצמצמת את כמות ה-“מסכות” הדרושות לייצור, בדומה לנעשה בייצור ה-7nm EUV, כשיתרון גדול מגיע בדמות היכולת לנצל מחדש את כלל הקניין הרוחני בתחום ה-7nm ליישום ב-5nm, מה שחוסך ללקוחותיה של החברה בתחום השבבים את הצורך להשקיע בהסבת הקניין הרוחני ל-5nm באופן עצמאי.

בנוסף על גמר פיתוח ייצור 5nm, סמסונג עובדת על ייצור ביניים בין ה-7nm ל-5nm, המיועד עבור לקוחות ספציפיים עם ייצור בתהליך 6nm, כששבבי ניסוי ראשונים נמצאים כבר בייצור על ידי החברה.

נכון להיום בידיהן של סמסונג ו-TSMC שני בתי היציקה היחידים בתחום ייצור השבבים המתקדם, והן לא רק מייצרות בתהליך 7nm, אלא כבר עברו לייצור בתהליכים מתקדמים עם המעבר לייצור בתהליך 5nm. ההשפעה על הצרכנים הנוצרת כתוצאה ממעבר זה היא ששבבי העתיד צפויים להיות מהירים וחסכוניים יותר, כאשר החברות כבר שוקדות על השלב הבא, ייצור בתהלי 3nm.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים