אמזון (Amazon) וגוגל (Google) נכנסות לתחום שירות המוזיקה החינמי כמתחרות ישירות של ספוטיפיי (Spotify) עם השקת שירותי המוזיקה Amazon Music ו-YouTube Music בגרסאות חינמיות ומבוססות פרסומות המיועדות לרמקולים החכמים של החברות.
הצעד החדש של שתי החברות מציב אותן ראש בראש מול שירות ספוטיפיי הפופולרי, כאשר בשונה מזה, שירותי המוסיקה של אמזון וגוגל יהיו זמינים רק עבור הרמקולים החכמים של החברות, עם רמקולי ה-Echo החכמים של אמזון ו-Google Home של גוגל. בשני המקרים התמיכה תכלול גם מוצרים מחברות אחרות המשתמשים ב-Alexa ו-Google Assistant.
מדובר בפתרון חינמי מבוסס פרסומות המצטרף לשירותים הקיימים בתשלום. מלבד השירות החינמי החדש, אמזון מציעה את ה-Prime Music כתוספת ללקוחות הפריים של החברה ואת Amazon Music Unlimited בתשלום חודשי של 7.99 דולר עבור לקוחות פריים או 9.99 דולר למשתמשים רגילים. גוגל, מצידה, מציעה את שירות YouTube Music הרגיל בתשלום של 9.99 דולר בחודש.
לשני השירותים החדשים קיימת גם נקודת חולשה משותפת. בניגוד לשירותים הרגילים הזמינים בתשלום, במקרה של ההפעלה הקולית למשתמש אין שליטה מלאה בבחירת השיר, אלא יכולת לתת פקודה כללית כמו “נגן לי מוזיקה משנות ה-80” או “נגן לי פופ” וכד’.
שלום בין אמזון לגוגל
בנוסף לשתי החבילות החדשות של שירותי המוזיקה, אמזון וגוגל “סיימו” באופן רשמי את הסכסוך הארוך ביניהן שהחל בהסרת שירות יוטיוב הפופולרי ממוצרי ה-Fire TV של אמזון. מלבד חזרתו של יוטיוב ל-Fire TV, גוגל בתורה צפויה לשלב שירות Prime Video של אמזון במוצרי ה-Chromecast של החברה.
אפליקציית יוטיוב צפויה לחזור ל-Fire TV בחודשים הקרובים יחד עם שירותי YouTube TV ו-YouTube Kids של גוגל. יש להדגיש כי מדובר רק במוצרי ה-Fire TV של אמזון ולא במסך ה-Echo Show החכם של החברה שישאר עדיין ללא יוטיוב.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.