גאדג’טי מסקר: MSI PS63 Modern 8SC – מחשב עסקי מעוצב למותג הגיימינג

MSI PS63 Modern 8SC (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) MSI PS63 Modern 8SC (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת MSI השיקה היום באופן רשמי את מחשב ה-MSI PS63 Modern 8SC, אשר מגיע לראשונה עם כרטיס המסך GeForce GTX 1650 של חברת NVidia שנחשף היום גם כן וצפוי להגיע לישראל בחודש מאי. דגם זה הגיע עד כה רק עם כרטיס ה-GTX 1050 שנמכר בכ-6,500 שקלים בארץ. בדומה למחשבים האחרים בסדרת ה-P של החברה, גם הדגם הנוכחי זוכה לעיצוב מודרני, אך מוקפד, כזה שאנו פחות רגילים לראות עבור מותג גיימינג מובהק כמו זה של MSI.

המחשב נמצא אצלנו כבר תקופה והשקתו בישראל קרבה, כשהדגש הגדול ביותר במחשב זה הם השימושים שלו גם כמחשב עבודה ליום יום וגם כמחשב גיימינג עם האפשרויות הגרפיות שמציע כרטיס המסך החדש. עם מסך גדול שהוטמע במחשב בעל עיצוב קומפקטי ככל האפשר, נבחן בסקירה זו האם מדובר בשילוב טוב בין מחשב נייד לעבודה במשרד, בלימודים ובדרכים ובין נייד שיאפשר לנו גם ליהנות ממשחקים כשנרצה.

מבט מקרוב

מחשב ה-PS63 Modern 8SC של MSI אינו מחשב קטן, אך מי שמכיר את מימדי הענק של מחשבי גיימינג יופתע למצוא מחשב בעל שוליים דקים סביב המסך שמאפשרים לחברה לשמור על מידות קומפקטיות יותר ומשקל נמוך באופן יחסי. מידותיו נמדוות ב-356.8×233.7 מ”מ לרוחב ולעומק, כשעוביו מסתכם ב-15.9 מ”מ, שהינו דקיק למדי, ומשקל של כ-1.65 ק”ג בלבד, כשהשוליים בצידי המסך מגיעים לעובי של 5.6 מ”מ.

בגב המחשב ניתן למצוא חרירים המכסים את מרבית שטחו, אלו מיועדים לאיוורור ואליהם נוספים עוד שני חריצים נוספים לאוורור הממוקמים בחיבור בין המסך לגוף המחשב.

המסך מגיע בגודל 15.6 אינץ’ ומציע רזולוציית תצוגה של 1080×1920 פיקסלים ומציע תמיכה בקרוב ל-100% לטווח הצבעים sRGB ו-72% מ-NTSC, כשמדובר בפאנל מסך מסוג LCD אשר מוגדר על ידי MSI כתואם לרמת IPS, אם כי לא מדובר בפאנל IPS. תחת הגדרות אלו, מייעדת החברה את המחשב גם עבור יוצרים ואף משלבת כלים מובנים שיעזרו לבצע אופטימיזציות בתוכנות עריכה כמו פוטושופ או פרמייר כדי להתאים את הצרכים של היוצרים לשימוש שלהם בתוכנות על גבי המחשבים (למשל, בחירת מספר Threads, הענקת עדיפות לשימוש במעבד באפליקציה, אופטימיזציות זיכרון ו-GPU).

את ה-Track Pad מציגה החברה במחשב במבנה רחב, והוא גדול יותר ומאפשר תנועה נוחה בשימוש בשתי ידיים ומציע גם אפשרויות נוספות בשימוש במספר אצבעות במקביל, כשעל גבי משטח העכבר ממוקם חיישן לזיהוי טביעות אצבע שמאפשר פתיחה מהירה ומאובטחת של מסך הנעילה בווינדוס 10.

אף המבנה הדקיק שלו, MSI מצליחה לשלב לא מעט חיבורים למחשב הנייד, כשזה כולל:

  • צד ימין – קורא כרטיסי זיכרון MicroSD, שני חיבורי USB 3.1 Gen2.
  • צד שמאל – חיבור חשמל, HDMI בגודל מלא, חיבור אוזניות ומיקרופון משולבים באחד, חיבור USB-C וחיבור USB-A, שניהם בתקן USB 3.1, כשחיבור ה-USB A מציע אפשרות תמיכה בטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 3.0.

המטען של המחשב קומפקטי למדי, מה שמוסיף למבנה שלו שנועד לנשיאה נוחה, אך עדיין מעט התאכזבתי לגלות כי החברה אינה תומכת באפשרות טעינה של המחשב באמצעות חיבור USB-C.

עבודה שוטפת

עבור השימושים היום יומיים שלי אני בדרך כלל נעזר במקבוק פרו עם מסך 15.6 אינץ’. לא מדובר במחשב קטן או קל משקל במיוחד, כך שהמעבר למחשב החדש של MSI היה עבורי שינוי מרענן. המידות היוו עבורי שינוי פחות משמעותי, שכן מדובר במחשב קטן יותר בעיקר בצד העומק שלו בלבד, אך הבדל זה מביא לירידה משמעותית יותר במשקל של כ-200 גרם אל מול המקבוק פרו.

בצד השימושים הרגילים שלי, בהם גם שימוש יום יומי בפוטושופ, המפרט שמגיע עם המחשב ענה על כל הדרישות מעל ומעבר. התוספת המשמעותית מבחינתי הגיעה בדמות כרטיס המסך החדש מדגם GTX 1650 שהושק לצד המחשב, זה מאפשר ליהנות גם ממשחקים, כך שיכולתי לשחק ב-Apex Legends בהגדרות תצוגה גבוהות ללא שיהוי ובתנועה חלקה במהלך המשחק גם לזמן ממושך.

הסוללה המשולבת במחשב גדולה למדי ב-82Wh ועל הנייר מציעה יותר מ-16 שעות עבודה, אם כי בפועל הגעתי לאיזור ה-12 שעות – נתון מרשים למדי, גבוה בהרבה (הרבה) בהשוואה למקבוק בו אני רגיל להשתמש, כאשר גם בשימושים כבדים יותר במשחקים קיבלתי נתוני סוללה מרשימים בהתאם.

MSI PS63 Modern 8SC (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
MSI PS63 Modern 8SC (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

משטח העכבר הגדול מאפשר תנועה נוחה למדי, הוא גם נעים למגע הודות לשילוב ציפוי זכוכית על גבי המשטח והשימוש במולטי-טאצ’ בהחלט תורם לתנועה נוחה יותר במערכת ההפעלה באמצעות מחוות עם מספר אצבעות במקביל. בצד המקלדת הכפתורים גדולים, עם מרווח גדול ביניהם בהתאמה, וישנה גם תאורה אחורית (ללא RGB) שעוזרת לעבודה עם המחשב גם במקומות חשוכים.

הכלים שמספקת MSI ליוצרים ממצים למדי ומאפשרים שליטה גדולה יותר על הדרך בה ניתן לנתב את המשאבים של המחשב לאפליקציות הרצויות ולעקוב אחרי נתוני הסוללה, המעבד, ה-GPU ועוד לצרכי תחזוקה שוטפת. ישנן אפשרויות להאצת ביצועי הכרטיס הגרפי, ניקוי זיכרון, שיוך Threads במעבד לצורך עבודה באפליקציות ספציפיות ושיוך עדיפות לאפליקציות שיוכלו לזכות לעדיפות בשימוש במשאבי המערכת על פני אפליקציות אחרות.

MSI מאפשרת בחירה בין מספר מצבי שימוש במחשב, שמאפשרים בחירה בין עבודה מוטת ביצועים למשחקים או תוכנות כבדות, עבודה מאוזנת בין ביצועים לחיי סוללה, מצב חיסכון בסוללה ומצב שקט שמפחית את רעשי המחשב בלחיצה כדי שלא יציקו לכם בזמן פגישה או שיעור.

חומרה ומבחני ביצועים

מחשב ה-MSI PS63 Modern M8C יגיע במספר תצורות שונות, אך המחשב אותו קיבלנו לצרכי סקירה כולל את המפרט הטכני הבא:

  • מעבד – Intel Core i7-8565U בתדר 2GHz עם בוסט ל-4.6GHz
  • זיכרון – 16GB (שני חריצים זמינים לעדכון זיכרון עד 32GB).
  • אחסון – SSD 1TB.
  • כרטיס מסך – NVidia GeForce GTX 1650 4GB ו-UHD Graphics 620 מובנה של אינטל.
  • מסך – 15.6 אינץ’ ברזולוציית 1920×1080.
  • מצלמת רשת – HD 720P.
  • משקל – 1.65 ק”ג.

במבחן הביצועים UNIGINE מקבל המחשב ציון כללי של 3789 עם טמפרטורת GPU שנעה בין 40 מעלות בצד הנמוך ועד 62 מעלות בחלק העליון וב-FPS ממוצע של 28 ועד 35 בחלק העליון. נתונים אלו שמים את הביצועים הגרפים של המחשב מעל דגמים העושים שימוש בכרטיס המסך GTX 1050Ti הקודם בסדרה על פי נתוני ההשוואה של המבחן.

במבחן המעבד של Geekbench קיבל המחשב הנייד ציון של 4851 עבור ביצועי ליבה אחת ו-14198 עבור ריבוי ליבות, כאשר ה-SSD המובנה מצליח להגיע לביצועים של עד 1GB/s כתיבה ו-1.5GB/s קריאה במבחן ATTO.

השורה התחתונה

עבור מי שמשתמש במחשב הנייד לא רק במשרד אלא גם בדרכים ומעדיף מסך גדול יותר, ה-PS63 Modern של MSI מהווה לפיתרון נהדר. במשקל של 1.65 ק”ג הוא לא המחשב הנייד ביותר שתמצאו, אך הוא קל למדי בהשוואה למחשבים אחרים בקטגוריה שלו.

הוא מציע מסך ברמה גבוהה וכלים יעודיים שיכולים לעזור ליוצרים להתאים את השימוש אל הצרכים שלהם ולספק גם חווית צפיה טובה מאוד במשחקים ובסרטים בנטפליקס, וחיי סוללה ארוכים למדי שיאפשרו לכם לצאת איתו מהבית ללא חשש כי תישארו ללא סוללה באמצע היום.

עם עיצוב מוקפד וכמות גדולה של חיבורים, כולל חיבור HDMI מלא, חיבור USB-C לחיבור מסך חיצוני וחיבור USB 3.1 שתומך בטכנולוגיית הטעינה המהירה Quick Charge 3.0 ניתן לעשות בו שימושים מגוונים, ולכך נוסף כרטיס המסך החדש של NVidia מדגם GeForce GTX 1650 שמציע ביצועי גיימינג סטנדרטיים, שאמנם לא יהפכו את המחשב לחיית גיימינג, אך יספקו עבור גיימרים מתחילים.

מה אהבנו?

  • מבנה קומפקטי במשקל סביר.
  • תצוגת מסך טובה ב-Full HD.
  • פעולה שקטה.
  • זמן סוללה ארוך.
  • מקשי מקלדת רחבים.
  • משטח עכבר בגודל נדיב.

ומה לא?

  • חיבור טעינה “רגיל” ולא USB-C.
  • כרטיס מסך לא עדיף בהרבה על GTX 1050Ti
  • רמקולים לא מרשימים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים