לספוטיפיי יש 100 מיליון משתמשים משלמים

תחתית לכוס של ספוטיפיי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ספוטיפיי (Spotify) פירסמה היום (ב’, 29.4) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-31 במרץ ומציגה תמונה ורודה בנוגע לעתידה, כשהיא מציינת לראשונה 100 מיליון משתמשים משלמים, יותר מכל שירות סטרימינג אחר בתחום המוסיקה, אך לצד זאת ממשיך הגידול במספר המנויים המשלמים להצטמק מידי שנה.

100 מיליון הוא מספר מרשים כשמדובר במנויים שבחרו לשלם כדי לשמוע את המוסיקה שלהם, וגידול של 33% במספר המנויים משנה לשנה (מ-75 מיליון בסוף הרבעון הראשון) מרשים אף הוא, אך מדובר במספרים קטנים למדי כאשר מסתכלים על האוכלוסיה בעולם כולו, שככל הנראה בוחרת להמשיך להאזין למוסיקה דרך יוטיוב ואפליקציות דומות, להוריד את המוסיקה באופן לא חוקי או פשוט למשוך אותה משירותים כמו יוטיוב להשמעה על המכשיר הפרטי (כן, שמעתם נכון, גם להוריד קבצי מוסיקה מיוטיוב להאזנה אופליין – לא ממש חוקי).

בעוד המצב משתפר עבור האמנים היוצרים בתחומי המוסיקה והטלוויזיה, עם כמות הולכת וגדלה של מנויים משלמים לשירותי הסטרימינג השונים, המבחן של ספוטיפיי מוכיח כי אף שהצמיחה במספר המנויים קיימת, היא קטנה משנה לשנה, ובעוד זה טבעי כי צמיחה תקטן לאורך השנים, כשמדובר במספרים כה נמוכים מול האוכלוסיה כולה נותרת השאלה האם שירותי הסטרימינג באמת מציעים לנו מה שאנחנו רוצים ובמחיר שאנו מוכנים לשלם.

ספוטיפיי במספרים

במבט לאחור ניתן לראות כי הצמיחה של ספוטיפיי בין הרבעון הראשון של 2019 ובין זה של 2018 עמדה על כ-33%, עליה מ-75 מיליון מנויים ב-2018 ל-100 מיליון ב-2019. שנה קודם לכן, ברבעון הראשון של 2017 עמד מספר המנויים המשלמים על 52 מיליון, כך שמדובר בצמיחה של כ-44% משנה לשנה ואם נביט לאחור ל-2016 נגלה כי אז היו לחברה 30 מיליון מנויים משלמים, וכאן מדובר בצמיחה של 73% בין 2016 ל-2017.

סך המשתמשים הפעילים בשירות הסטרימינג של ספוטיפיי עומד כעת על 217 מיליון, יותר מפי 2 מכמות המנויים המשלמים, וגם מספר זה הראה צמיחה דו ספרתית, אם כי צנועה יותר, בין 2016 להיום. בגרף מטה תוכלו לראות את כל המספרים ובקצרה – 173 מיליון ברבעון ראשון 2018, 132 מיליון ב-2017 ו-96 מיליון ב-2016.

מספר המנויים של ספוטיפיי בין 2016-2019 (תמונה: Spotify)
מספר המנויים של ספוטיפיי בין 2016-2019 (תמונה: Spotify)

100 מיליון המנויים המשלמים מציגים יתרון ברור עבור ספוטיפיי בתחום הסטרימינג, כאשר על פי הדיווחים האחרונים מחזיקה היריבה Apple Music כמחצית מכמות זו, נכון לדיווח הוול סטריט ג’ורנל מוקדם יותר החודש, לפיו לאפל ישנם מעבר ל-50 מיליון משתמשים משלמים בעולם בשירות הסטרימינג. הגידול המשמעותי ברבעון זה הגיע לאחר השקתה של ספוטיפיי בהודו, שם רשמה 2 מיליון משתמשים משלמים מאז פברואר 2019.

ברבעון השני של השנה הנוכחית מעריכים בספוטיפיי המשך צמיחה במספר המנויים ומספקים תחזית שנעה בין 222-228 משתמשים ברמה החודשית, מהם בין 107-110 מיליון מנויים משלמים. את 2019 מצפה החברה לסיים עם 117-127 מיליון מנויים משלמים.

מרבית הכנסות החברה מגיעות ממנוייה המשלמים, אלו הניבו לספוטיפיי 1.385 מיליארד דולר בהכנסות ברבעון הראשון של השנה, עליה של 34% משנה לשנה אל מול נתון של 1.037 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2018. עבור שאר המשתמשים בספוטיפיי מניבה החברה הכנסות מהצגת\השמעת פרסומות, סכום זה הניב לה 126 מיליון דולר בלבד ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ, כשמדובר בעליה של 24% משנה לשנה.

גם הרווח התפעולי של החברה מציג עליה דו ספרתית משנה לשנה (32%), עם נתון של 373 מיליון דולר ברבעון האחרון, אך בשורה התחתונה רושמת ספוטיפיי הפסד נקי של 47 מיליון דולר, יותר מההפסד שרשמה ברבעון המקביל אשתקד (41 מיליון).

ומה קורה בישראל?

שירות הזרמת המוסיקה של ספוטיפיי הושק בישראל לפני כשנה, במרץ 2018, וזמין מאז בשתי חבילות – האחת חבילה המוצעת בחינם עם תמיכה של פרסומות והשנייה – בתשלום של 19.90 שקלים בחודש עבור מנוי בודד. בשלב זה מנוי משפחתי עדיין לא זמין בישראל, אף שזה זמין בעולם. המחירים בישראל נמוכים יותר בהשוואה לאלו שזמינים בארה”ב, למשל, שם מתומחרת החבילה הבסיסית ב-9.99 דולרים, הם כ-36 שקלים.

בעוד אנו ממתינים לזמינותה של חבילה משפחתית במחיר מוזל, לאחרונה הציגה ספוטיפיי מענה לדרישה אחרת של המשתמשים והחילה ממשק בעברית באפליקציה שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים