חברת הגיבוי Backblaze מפרסמת את נתוני אמינות הקשיחים לרבעון הראשון של 2019

נתוני הקשיחים של Backblaze - רבעון ראשון 2019

חברת Backblaze, העוסקת בשירות גיבוי מידע בענן למשתמשים פרטיים ועסקיים, פרסמה את דוח אמינות הקשיחים הראשון לשנת 2019, המכסה את הרבעון הראשון של השנה. דוח זה הפך במרוצת השנים למדד האמינות הבלתי רשמי לקשיחים ונשאר המדד כמקור המידע ההשוואתי הציבורי היחיד כיום.

הדו”ח הרבעוני החדש מצטרף לדוחות 2018 ו-2017, כשנכון לרבעון הראשון של 2019 חברת Backblaze משתמשת ב-106,238 כוננים קשיחים פעילים בשלל מרכזי המידע של החברה, 104,130 מתוכם מאחסנים מידע והשאר משמשים ככונני מערכת, כונני ניסוי או נמצאים בכמות קטנה מ-45 יחידות שאינם נכללים בדו”ח.

לפי סיכום הרבעון הראשון, צמד קשיחי ה-4TB ו-5TB של טושיבה מצליחים להחזיק ברמת האמינות הגבוהה ביותר עם 0% כשלים במהלך הרבעון ובעוד שהכמות שלהם קטנה באופן יחסי לחברות אחרות, דגם ה-5TB נמצא בשימוש כבר מספר שנים והכשל האחרון בסדרה התרחש רק ברבעון השני של 2016.

טבלת סיכום כשלים לרבעון הראשון של 2019 (מקור backblaze)
טבלת סיכום כשלים לרבעון הראשון של 2019 (מקור backblaze)

שינוי מגמה נוסף אותו ניתן לראות בדו”ח הנוכחי בהשוואה לדו”ח הרבעוני הקודם של סוף 2018 הוא המעבר לנפח אחסון גבוה יותר. למרות שכמות הקשיחים ירדה ב-648 יחידות לעומת הרבעון הרביעי של 2018, החברה הוסיפה לעצמה נפח של קצת יותר מ-57 פטה-בית (petabytes), מה שמצביע על מגמת גידול בנפח של הקשיחים המכניים.

טבלת החלפות הקשיחים בחברה (מקור backblaze)
טבלת החלפות הקשיחים בחברה (מקור backblaze)

החלק האחרון בדוח מציג את תמונת המצב לקשיחים מאפריל 2013 עד מרץ 2019 לדגמים אשר נמצאים בשימוש במשך כל תקופת הדוח. תמונת מצב זו נותנת יתרון מובהק לחברת HGST, כיום חברה בת של ווסטרן דיגיטל (WD), עם אחוז הכשלים השנתי AFR (ר”ת Annualized Faliure Rate) הנמוך ביותר שעומד על פחות מ-1% ברוב דגמי החברה, זאת לעומת קשיח של WD עצמה שמגיע ל-AFR של 3.84%, האחוז הגבוה ביותר שנמדד על ידי החברה.

סטטיסטיקות כשלים מ-2013 עד 2019 (מקור Backblaze)
סטטיסטיקות כשלים מ-2013 עד 2019 (מקור Backblaze)

כחלק מהדו”ח Backblaze ציינה החברה כי היא צפויה להתקין קשיח HAMR אחד לפחות של סיגייט ו/או קשיח MAMR אחד לפחות של WD על מנת לבדוק את טיב הטכנולוגיות הללו לצורך אחסון מידע בנפח גבוה, פעולה שתאפשר לנו בתור צרכנים לקבל חוות דעת מוסמכת יותר על טיב הקשיחים בסביבת עבודה אינטנסיבית לעומת הצהרות היצרנים.

בעוד שכמו בכל דו”ח קודם של החברה צריך לקחת את המידע של Backblaze “בערבון מוגבל”, לאור העובדה כי זהו המדד הפומבי היחיד שמשווה קשיחים כיום הוא נשאר כמדד המוביל לאמינות חברות ולא רק קשיחים, מאחר וכל הקשיחים הקיימים של החברות נבדקים על ידי Backblaze בפועל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים