גאדג’טי מסקר: Nokia 8.1 – מצלמה נהדרת וחיי סוללה טובים

Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

נוקיה היא אמנם כבר לא אותה נוקיה שהייתה, אך HMD Global, שקיבלה לידיה את המושכות לשימוש בשם המותג הפיני הוותיק, מנסה לשמר את הגחלת תוך שמירה על עיצוב מוקפד ומכשירים שמנסים לספק את הסחורה בצד המצלמה, שהיה כה מזוהה עם מכשירי הטלפון של נוקיה בעבר.

ה-Nokia 8.1 הוא מכשיר המיועד לשוק הביניים ומהווה לממשיך דרכו של ה-Nokia 7 Plus, זאת אף שמתוך שמו ניתן היה להניח כי הוא ממשיך דרכו של מכשיר הדגל Nokia 8. הדגם החדש משלב את מערכת ההפעלה Android One, כך שתקבלו בו את הגרסה הנקייה של אנדרואיד 9 פאי.

Nokia 8.1 – לא עקבי

אם יש משהו שמתאר היטב את הנוקיה 8.1 הרי שזהו חוסר העקביות שבו. המכשיר מציע כמה תכונות הגורמות לשימוש היום יומי בו לתענוג, בעוד קיימות תכונות אחרות שיכולות להפוך הנאה זו על פיה ברגע.

מסך ה-PureDisplay של החברה גדול יותר מזה שראינו בדגם הנוקיה 7 פלוס ומגיע בגודל של 6.18 אינץ’. מדובר בפאנל LCD, אך בחברה מדגישים את הפיתוח שנעשה במיוחד עבור המסך כדי לשפר באופן משמעותי את הצפייה בו.

שיפורים אלו אכן תורמים רבות ואף שלא מדובר בפאנל OLED בעל ניגודיות גבוהה באופן משמעותי, מספיקה הניגודיות הקיימת בו (1500:1) יחד עם התמיכה ב-HDR10 כדי להפוך אותו לכלי מצויין לצפייה בסרטים, כאשר הבהירות הגבוהה (עד 500nit) מספקת משוב טוב לשימוש במכשיר תחת השמש. החלק התמוה בפאנל המסך נוגע לכך שהוא לא עבר פולריזציה, כלומר, שלא תוכלו לראות את המסך אם תלבשו משקפי שמש.

Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עם המסך הגדול והתמיכה בטכנולוגיות התמונה המתקדמות (HDR10) מכוונת היצרנית לשימוש בנוקיה 8.1 כמכשיר מולטימדיה, אך לצערי חלקים אחרים הנוגעים להנאה מצפייה בסרטים או משחקים לוקה בחסר. הרמקול הראשי, והיחיד, במכשיר מציע רמת ווליום מרשימה, אך הוא צורם למדי ברמות הווליום הגבוהות. בנוסף, מיקומו בתחתית המכשיר הופך את חסימתו בזמן אחיזה של הסמארטפון בעת צפייה בסרטים או במשחקים לפשוטה למדי, מה שדורש לשנות את האחיזה במכשיר לכזו שאינה כה נוחה בעת ביצוע פעולות אלו.

מתחת למכסה המנוע משלבת החברה בנוקיה 8.1 את פלטפורמת ה-Snapdragon 710 של קוואלקום, זו משלבת מעבד מתומן ליבות בחלוקה של 6 ליבות מדגם Cortex-A55 האמונות על פעולות היום-יום ו-2 ליבות מדגם Cortex-A75 שלוקחות פיקוד על הפעולות הדורשות כוח עיבוד רב. לצד זו נמצא זיכרון 4GB RAM ונפח אחסון של 64GB.

הביצועים במכשיר מספקים את הסחורה כמעט בכל היבט והוא זריז למדי בשימוש השוטף, פרט לחיסרון של פתיחה ראשונית איטית יותר של אפליקציות. לשמחתי, לאחר הפתיחה הראשונה, המעבר בין האפליקציות הפתוחות ברקע זריזה וכך גם השימוש השוטף בהן, הוציא אפליקציית המצלמה, עליה ארחיב בהמשך. השימוש ב-Android One מספק את כל הצרכים הבסיסיים ולא מוסיף תכונות ואפליקציות שאין לנו צורך בהן, ועל כן אין זה מפתיע כי הביצועים ברחבי הממשק זריזים למדי.

הסוללה במכשיר ה-Nokia 8.1 מגיעה בקיבולת 3,500mAh, שאינה מהגבוהות הקיימות בשוק כיום, אך הודות לשימוש בכמות גבוהה יחסית של ליבות חסכוניות בחשמל, למערכת ההפעלה ללא התוספות המיותרות וליכולת המיטוב האוטומטי של השימוש בתצוגה, הצלחתי לסחוט מהמכשיר יום עבודה שלם בקלות, ואף מעבר לכך. בצד הטעינה מספק המטען המגיעה באריזה מטעם היבואן הרשמי, ח.י אלקטרוניקה, 50% מהסוללה בטעינה ממוצעת בת חצי שעה וטעינה מלאה תוך שעה ו-40 דקות.

טבלת זמני הטעינה:

זמןאחוזיםפער זמן
22:440 אחוזים-
22:4910 אחוזים5 דקות
22:5520 אחוזים6 דקות
23:0130 אחוזים6 דקות
23:0740 אחוזים6 דקות
23:1450 אחוזים7 דקות
23:2160 אחוזים7 דקות
23:2870 אחוזים7 דקות
23:3680 אחוזים8 דקות
23:4890 אחוזים12 דקות
00:24100 אחוזים36 דקות (זמן כולל - שעה ו-40 דקות)

לבסוף, אציין את רכיב ה-GPS, שהיווה לתכונה המעיקה ביותר בזמן השימוש שלי במכשיר, כאשר היה לא עקבי בפעולתו, עם זיהוי לקוי של מיקום המכשיר בסביבתו, הן בתחילת הנהיגה והן במהלכה. חשוב לציין כי לא נתקלתי בדיווחים רבים אודות הבעיה ברחבי הרשת, כך שייתכן ומדובר בבעיה ספציפית הנוגעת ליחידה שהתקבלה לסקירה.

נוקיה 8.1 – המצלמה

אפליקציית המצלמה במכשיר היא כנראה החלק הכי מציק בחווית הצילום בו. הן בפתיחה ראשונית ויותר מכך בשימוש השוטף, נתקלתי באיטיות בצילום, כזו שעשויה לגרום לפספוס הזדמנויות צילום מהירות.

מערך הצילום הראשי במכשיר מורכב מזוג מצלמות, עם תמיכה בייצוב אופטי ואלקטרוני, חיישני 13 ו-12 מגה-פיקסל ותמיכה ביכולת צילום תמונות בזווית רחבה. מצלמת הסלפי מציעה הרבה יותר פיקסלים דרך חיישן 20 מגה-פיקסל המציעה תמיכה בטכנולוגיית שילוב פיקסלים (Pixel Bining) להצגת שיפור התמונות באמצעות איחוד הפיקסלים לכדי תמונה קטנה יותר.

התוצאות שמספקת מצלמת הנוקיה 8.1 באור יום הן מהטובות שראיתי במכשירי שוק ביניים לאחרונה ומציגות צבעים מדויקים, דגש טוב על פרטים בתמונה והפרדה מרשימה בצילום תמונות בנוכחות מקור תאורה חזק, יחד עם הפרדה טובה בצילום תמונות עם אפקט ה-Bokeh לטשטוש סביב מושא הצילום. בצד הסלפי התוצאות באור יום טובות גם כן, אך ניכר כי הפרדת מקורות התאורה במקרה זה אינה בנמצא, כאשר מקורות תאורה חזקים בצילומי הסלפי שורפים חלקים ניכרים בתמונה.

תחת תנאי תאורה נמוכים מאבדת המצלמה מיתרונותיה, כאשר איזורים חשוכים בתמונה ישארו כמעט בלתי נראים בתמונות שתצלמו.

השורה התחתונה

במחיר של 1,250 שקלים מהווה ה-Nokia 8.1 לתמורה טובה למדי למחיר אף שעל הנייר הוא לא המכשיר שמציע את הכי הרבה בקטגוריה שלו. צילומים נהדרים בתאורת אור יום רגילה וחיי סוללה ארוכים, לצד המסך הגדול והאיכותי (פרט לאי תמיכתו בשימוש עם משקפי שמש), מספקים לו את היתרונות הדרושים ממכשיר המיועד לשוק הביניים.

הנוקיה 8.1 אינו מכשיר עקבי, אך נראה כי מרבית החסרונות שלו נוגעים לבעיות תוכנה, את אלו אני מקווה שהחברה תפתור בגרסאות עתידיות של מערכת ההפעלה אנדרואיד.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
7/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
8/10
8.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • עיצוב
  • חיי סוללה
  • מסך
  • צילומי יום
מה פחות אהבנו
  • רמקול בודד וצורם ברמות הגבוהות
  • צילומי לילה
  • אפליקציית מצלמה איטית
  • פתיחה ראשונה איטית לאפליקציות

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1250 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים