וואווי מקבלת אישור זמני לשליחת עדכוני אנדרואיד למכשירים קיימים

שלט Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

לשכת המסחר האמריקאית מספקת לחברת Huawei הקלות על האיסור הגורף לרכישת טכנולוגיות מחברות שמקורן בארה”ב, במסגרתן תוכל וואווי לשלוח עדכוני תוכנה ואבטחה שוטפים למשתמשים הקיימים במכשיריה אשר רכשו את מוצרי החברה לפני התאריך הקובע ב-16 במאי, 2019.

במסגרת ההקלות תעניק לשכת המסחר האמריקאית השהייה של 3 חודשים בהחלת הצווים שנכנסו אתמול (ב’, 20.5) לתוקף ותאפשר ל-Huawei לשלוח עדכוני תוכנה למשתמשים קיימים במוצרי החברה, כך שהאחרונים יוכלו להמשיך ולקבל עדכוני תוכנה שוטפים למערכת ההפעלה אנדרואיד ועדכוני אבטחה שוטפים אותם שולחת גוגל ללקוחותיה מידי חודש.

תאריך הסיום של הצו המקל על ההגבלות של לשכת המסחר על וואווי עומד בשלב זה על ה-19 באוגוסט, 2019.

הצו החדש המספק הקלות לחברת וואווי נועד להתחשב בלקוחותיה ברחבי העולם אשר רכשו מכשירים שעשויים להיפגע על ידי החלת הסנקציות לביצוע מסחר בין חברות אמריקאיות לבין 69 חברות, ביניהן גם Huawei, שנכנסו לרשימת ה-Entity List של ארה”ב. רשימה זו מציינת את שמן של חברות שנמצאו על ידי הממשל האמריקני כאלו המהוות סכנה לביטחון הפנים של האזרחים בארה”ב.

עדכונים למשתמשים קיימים, לא לחדשים

על כניסתה של Huawei ל-Entity List הודיע הממשל האמריקאי אתמול (ב’), לאחר חתימתו של הנשיא טראמפ על מזכר להוספתה לרשימה יחד עם עשרות חברות נוספות. הכניסה לרשימה תמנע מחברות אלו לבצע מסחר עם חברות שמקורן בארה”ב, דבר שהוביל להכרזה של מספר חברות אמריקאיות על הפסקת מכירת חומרה ומתן רישיונות תוכנה לוואווי.

בין אותן חברות נמצאת גוגל, אשר מערכת ההפעלה אנדרואיד אותה היא מפתחת מגיעה עם כל מכשיר טלפון אותו מפיצה וואווי. בעקבות ההגבלות החדשות, התבקשה גוגל לחדול משליחת עדכונים לתוכנה, שירותים ואבטחה למערכת ההפעלה אנדרואיד עבור מכשיריה של וואווי, אולם במהרה נודע כי עדכוני האבטחה ימשיכו להישלח כסדרם. צו ההקלות החדש מוסיף לכך גם את האפשרות לשלוח את עדכוני מערכת ההפעלה אנדרואיד לבעלי מכשירי וואווי לפני ה-16 במאי ולמשך תקופה בת 3 חודשים שתסתיים ב-19 באוגוסט.

הסנקציות המוטלות על Huawei לאחר צירופה ל-Entity List נוגעות כעת בעיקר למכשירים שתנסה החברה למכור בעתיד. חסימתה מביצוע מסחר עם חברות כמו גוגל, מיקרון, קוואלקום ואחרות תמנע מוואווי לרכוש את חבילת התוכנות והשירותים מגוגל, מה שימנע מהחברה לספק ללקוחותיה מחוץ לסין את אפליקציות ושירותי המערכת אליהם הם רגילים, בהם חנות האפליקציות Google Play ואפליקציות דוגמת Gmail וגוגל מפות המגיעות באופן מובנה עם מכשירים מבוססי אנדרואיד. בצד החומרה המיועדת עבור מכשיריה נסמכת ווואווי רבות על חברת הבת HiSilicon, המפתחת עבורה את המערכות על שבב Kirin, אך תיאלץ למצוא חלופות לרכיבי חומרה אחרים שמקורם בחברות אמריקאיות.

לקוחותיה של החברה בסין לא צפויים להיפגע באופן כה מהותי מהמגבלות החדשות, שכן בשוק המקומי של וואווי הדרישה לחנות האפליקציות ושירותי גוגל אחרים אינה כה משמעותית כפי שהיא בשאר העולם. בשוק המקומי שלה תוכל החברה לעשות שימוש בקוד המקור הפתוח של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android Open Source Project או AOSP) על מנת לספק את מערכת ההפעלה הבסיסית למשתמשיה, אם כי עדכונים, כולל עדכוני אבטחה, צפויים להגיע לזו בשלב מאוחר יותר בהשוואה לגרסה בה משתמשת וואווי בעבודתה השוטפת מול גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים