סמסונג ו-AMD חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום הגרפי לסלולר

AMD Radeon

סמסונג ו-AMD הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי מרובה שנים ליצירת שבב גרפי למכשירים ניידים בעל צריכת חשמל נמוכה וביצועים גבוהים המבוסס על טכנולוגיית ה-RDNA (ר”ת Radeon DNA) החדשה של AMD.

הסכמי שיתוף בין חברות טכנולוגיות הם לא דבר חדש, אך במקרה המדובר שיתוף הפעולה בין AMD וסמסונג הוא יוצא דופן ומפתיע יחסית. במסגרת שיתוף הפעולה החדש AMD תמכור לסמסונג רישיון שימוש בקניין הרוחני (Intellectual Property) של טכנולוגיית ה-RDNA עליה AMD הכריזה רק לאחרונה עם סדרת כרטיסי המסך Radeon RX 5000. בתמורה, סמסונג תשלם ל-AMD תגמולים ודמי רישיון לשימוש בקניין הרוחני שלה.

בזמן ששמה של AMD לא ידוע במיוחד בתחום הגרפי למכשירים ניידים, הטכנולוגיה שלה נמצאת בשבביה של קוואלקום. AMD מכרה את חברת Imageon לקוולאקום (Qualcomm) בשנת 2019, כשאת הטכנולוגיה של החברה ניתן למצוא בשבבי ה-Adreno הגרפיים שמגיעים כחלק מערכות השבבים Snapdragon. השם Adreno הוא אנגרמה (שיכול אותיות) ל-Radeon, סדרת כרטיסי המסך של AMD.

הצעד החדש של סמסונג מהווה השקעה משמעותית של החברה בתחום הגרפי של שבבי ה-Exynos ואף שפיתוח הטכנולוגיה החדשה יקח זמן, ניתן לצפות כי שבבים ראשונים שיכילו את טכנולוגיית ה-Radeon של AMD יגיעו למכשיריה של סמסונג בשנת 2021~2022.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים