מנכ”ל פלייסטיישן חושף פרטים נוספים על ה-PS5

לוגו פלייסטיישן

סוני לא תציג את הקונסולה החדשה שלה בכנס הגיימינג E3 שיתקיים בשבוע הבא בין ה-11 ל-14 ביוני, אבל החברה לא מפסיקה לחשוף פרטים על המוצר הבא שלה בתחום, שכרגע ידוע כ-Playstation 5 (להלן ‘PS5‘), ובריאיון עם CNET חושף ג’ים ראיין (Jim Ryan), מנכ”ל חטיבת הפלייסטיישן בחברה, כמה נתונים טכניים חדשים.

סוני כבר חשפה בעבר כי תשלב כונן SSD ב-PS5 וראיין מאשר כעת את הדברים ומוסיף כי כונן זה תוכנן במיוחד עבור הקונסולה, כך שאנו מצפים לביצועים עדיפים וכמה שיותר, טוב יותר. הרזולוציה הנתמכת תקבל שדרוג גם כן ובנוסף לתמיכה בהצגת משחקים ב-4K, נקבל תמיכה גם בקצב רענון גבוה יותר שיגיע עד 120 הרץ כדי לספק חווית משחק חלקה יותר במסכים תומכים.

תאימות לאחור במשחקים על גבי הקונסולה החדשה גם היא צפויה להגיע ל-PS5, כך שמשחקים שרכשתם ל-PS4 יפעלו גם על קונסולת הדור הבא, אך ראיין מוסיף לכך גם מידע על יכולת משחק מתמשך על גבי דורות שונים של הקונסולה. הדבר אומר כי תוכלו לעבור בין משחק ב-PS4 ל-PS5, ולהיפך, ולהמשיך מאותה נקודה בה הפסקתם, קצת כמו היכולת להתחיל לצפות בסדרה בנטפליקס ולהמשיך במכשיר שונה כי מישהו אחר רוצה לראות משהו אחר בטלוויזיה הגדולה בסלון באותו רגע.

על פי מידע קודם שסיפקו נציגי החברה בכל הנוגע לקונסולת הדור הבא, תגיע ה-PS5 עם כונן דיסקים אופטי בדומה לדור הנוכחי, מעבד AMD Ryzen מהדור השלישי עם שמונה ליבות ומעבד גרפי (GPU) ממשפחת Radeon Navi עם תמיכה ב-Ray Tracing, ולצד דיסק ה-SSD צפויה חומרה זו לעזור בעליה מהירה יותר של משחקים, אל זו מתייחס ראיין בראיון גם כן. בנוסף, ה-PS5 תתמוך גם בצליל תלת מימדי להעשרת חוויית המשחק.

את הפלייסטיישן 5 כנראה לא נזכה לראות השנה, כשהקונסולה צפויה להיחשף במלואה רק בשנה הבאה. בינתיים, נראה כי לא מעט פרטים מגיעים מטעם החברה ונציגיה, כך שעד מועד ההכרזה הרשמי כנראה נדע הרבה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים